(5) Luminile de avarie se folosesc în următoarele situaţii:
a) când vehiculul este imobilizat involuntar pe partea carosabilă;
b) când vehiculul se deplasează foarte lent şi/sau constituie el însuşi un pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic;
c) când autovehiculul sau tramvaiul este remorcat.
(6) În situaţiile prevăzute la alin. (5), conducătorii de autovehicule şi tramvaie trebuie să pună în funcţiune luminile de avarie, în mod succesiv, în ordinea opririi şi în cazul în care această manevră este impusă de blocarea circulaţiei pe sensul de mers.
Marcajul aplicat pe marginea din dreapta a părții carosabile, format dintr-o linie în zig-zag, are rolul de a indica interzicerea staționării în zona respectivă. Acest marcaj este întâlnit în locuri unde staționarea ar putea crea obstacole pentru circulație, cum ar fi în apropierea școlilor, pe drumuri înguste sau în zonele destinate pietonilor. Staționarea în aceste zone ar îngreuna vizibilitatea sau fluiditatea traficului.
Răspunsul 2, „interzicerea opririi,” este incorect, deoarece oprirea este permisă pentru o perioadă scurtă de timp, atât timp cât nu există un semn suplimentar care să interzică și oprirea.
Răspunsul 3, „alte pericole,” este de asemenea incorect, deoarece acest tip de marcaj nu semnalează pericole, ci doar interdicția de a staționa.
În concluzie, linia în zig-zag indică doar interzicerea staționării.
Art. 80
(3) Marcajele pentru interzicerea staţionării se pot realiza:
b) printr-o linie în zig-zag la marginea părţii carosabile.
Art. 83
(3) Marcajul format dintr-o linie în zig-zag semnifică interzicerea staţionării vehiculelor pe partea drumului pe care este aplicat. O astfel de linie completată cu înscrisul "Bus" sau "Taxi" poate fi folosită pentru semnalizarea staţiilor de autobuze şi troleibuze, respectiv de taximetre.
Art. 128
(1) Se interzice mersul înapoi cu vehiculul:
c) la iesirea de pe proprietati alaturate drumurilor publice.
Articolul 128
(1) Se interzice mersul înapoi cu vehiculul:
a) în cazurile prevăzute la art. 126, cu excepţia lit. d);
b) pe o distanţă mai mare de 50 m;
c) la ieşirea de pe proprietăţi alăturate drumurilor publice.
(2) În locurile în care mersul înapoi este permis, dar vizibilitatea în spate este împiedicată, vehiculul poate fi manevrat înapoi numai atunci când conducătorul acestuia este dirijat de cel puţin o persoană aflată în afara vehiculului.
(3) Persoana care dirijează manevrarea cu spatele a unui vehicul este obligată să se asigure că manevra se efectuează fără a pune în pericol siguranţa participanţilor la trafic.
Indicatoare rutiere
B. Indicatoare de reglementare
B2. Indicatoare de interzicere sau restrictie
Depasirea autovehiculelor, cu exceptia motocicletelor fara atas, intezisa
La intalnirea acestui indicator depasirea autovehiculelor, cu exceptia motocicletelor fara atas, este interzisa. Conducatorul auto care intalneste acest indicator nu are voie sa depaseasca niciun vehicul cu motor, cu exceptia motocicletelor fara atas, insa are voie sa depaseasca vehicule simple (biciclete, vehicule cu tractiune animala, vehicule impinse sau trase cu bratul). Raza de actiune a indicatorului se termina la intalnirea indicatorului Sfarsitul interzicerii de a depasi sau Sfarsitul tuturor restrictiilor, daca pe acel sector de drum a mai fost stabilita vreo restrictie. De asemenea, zona de actiune a indicatorului Depasirea autovehiculelor, cu exceptia motocicletelor fara atas, intezisa mai poate fi limitata si de coltul primei intersectii pe sensul de mers (unde ii inceteaza practic actiunea).
Neacordarea priorității înseamnă obligarea celor care au prioritate de trecere de a-și modifica brusc direcția sau viteza de deplasare ori să oprescă. Cea mai des întâlnită situație de neacordare de prioritate se găsește în intersecțiile dirijate prin indicatoare de reglemetare de prioritate, unde autovehiculele care au obligația de a acorda prioritate nu o fac și îi obligă pe cei ce au prioritate să reducă viteza sau să oprească.
In sensul prezentei ordonante de urgenta, expresiile si termenii de mai jos au urmatorul inteles:
1. acordare a prioritatii - obligatia oricarui participant la trafic de a nu-si continua deplasarea sau de a nu efectua orice alta manevra, daca prin acestea ii obliga pe ceilalti participanti la trafic care au prioritate de trecere sa-si modifice brusc directia sau viteza de deplasare ori sa opreasca;
26. prioritate de trecere - dreptul unui participant la trafic de a trece înaintea celorlalţi participanţi la trafic cu care se intersectează, în conformitate cu prevederile legale privind circulaţia pe drumurile publice;
Articolul 148 - Se interzice conducătorului de autovehicul sau de tramvai:
17. să conducă un autovehicul care emană noxe peste limita legala admisă ori al cărui zgomot în mers sau staţionare depăşeşte pragul fonic prevăzut de lege ori care are montat pe sistemul de evacuare a gazelor dispozitive neomologate;
18. să circule cu autovehiculul având plăcuţele cu numerele de înmatriculare sau de înregistrare, provizorii ori pentru probe deteriorate sau neconforme cu standardul;
Art.6.
În sensul prezentei ordonante de urgenta, expresiile si termenii de mai jos au urmatorul înteles:
18. masa totala maxima autorizata – masa maxima a unui vehicul încarcat, declarata ADMISIBILA în urma omologarii de catre autoritatea competenta;
Art. 148
Se interzice conducatorului de autovehicul sau de tramvai:
16. sa circule având montate pe autovehicul anvelope cu alte dimensiuni ori caracteristici decât cele prevazute în certificatul de înmatriculare sau de înregistrare ori care prezinta taieturi sau rupturi ale cordului ori sunt uzate peste limita admisa;