(1) Se interzice depăşirea vehiculelor:
d) pe pasaje denivelate, pe poduri, sub poduri şi în tuneluri. Prin excepţie, pot fi depăşite în aceste locuri vehiculele cu tracţiune animală, motocicletele fără ataş, mopedele şi bicicletele, dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanţă mai mare de 20 m, iar lăţimea drumului este de cel puţin 7 m;
(1) La intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să cedeze trecerea vehiculelor care vin din partea dreapta, în condiţiile stabilite prin regulament.
(2) La intersecţiile cu circulaţie dirijată, conducătorul de vehicul este obligat să respecte semnificaţia indicatoarelor, culoarea semaforului sau indicaţiile ori semnalele poliţistului rutier.
(3) Pătrunderea unui vehicul într-o intersecţie este interzisă dacă prin aceasta se produce blocarea intersecţiei.
OUG - Articolul 102
(1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a IV-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:
(2) Amenda contravenţională prevăzută la alin. (1) se aplică şi conducătorului de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai care săvârşeşte o faptă pentru care se aplică 6 puncte de penalizare, conform art. 108 alin. (1) lit. d).
(3) ...
OUG - Articolul 108
(1) Săvârşirea de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai a uneia sau mai multor contravenţii atrage, pe lângă sancţiunea amenzii, şi aplicarea unui număr de puncte de penalizare, după cum urmează:
d) 6 puncte de penalizare pentru săvârşirea următoarelor fapte:
1. refuzul de a permite imobilizarea vehiculului sau verificarea tehnică a acestuia;
2. nerespectarea semnificaţiei semnalelor regulamentare ale agenţilor de cale ferată care dirijează circulaţia la trecerile la nivel cu calea ferată;
3. depăşirea cu 41-50 km/h a vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv pentru categoria din care face parte autovehiculul condus, constatată, potrivit legii, cu mijloace tehnice omologate şi verificate metrologic;
4. conducerea pe drumurile publice a unui vehicul fără a avea montată una dintre plăcuţele cu numărul de înmatriculare sau de înregistrare ori dacă plăcuţele cu numărul de înmatriculare ori de înregistrare nu sunt fixate în locurile special destinate;
5. circulaţia sau staţionarea pe spaţiul interzis care separa sensurile de circulaţie pe autostrada;
6. staţionarea ori parcarea autovehiculelor pe autostrada în alte locuri decât cele special amenajate şi semnalizate;
7. executarea pe autostrada a manevrei de întoarcere sau de mers înapoi, circulaţia sau traversarea de pe un sens de circulaţie pe celălalt prin zonele interzise, respectiv prin zona mediană sau racordurile dintre cele două părţi carosabile;
8. nerespectarea semnificaţiei indicatoarelor Trecere la nivel cu o cale ferată simplă, fără bariere; Trecere la nivel cu o cale ferată dubla, fără bariere sau Oprire, instalate la trecerea la nivel cu o cale ferată;
9. schimbarea direcţiei de mers prin viraj spre stânga, dacă prin aceasta se încalcă marcajul longitudinal continuu care separa sensurile de circulaţie;
10. pătrunderea într-o intersecţie dirijată prin semafoare, dacă prin aceasta se produce blocarea circulaţiei în interiorul intersecţiei.
Având în vedere că această intersecție nu este dirijată, trebuie să aplicăm regula priorității de dreapta. În această situație autoturismul alb trebuie să vă acorde prioritate deoarece circulați din partea dreaptă a acestuia. Având prioritate, veți pătrunde primul în intersecție.
Articolul 57
(1) La intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să cedeze trecerea vehiculelor care vin din partea dreapta, în condiţiile stabilite prin regulament.
Viteza de deplasare trebuie să fie redusă la 30 km/h în localități sau 50 km/h în afara localităților atunci când vizibilitatea este sub 100 m din cauza condițiilor meteorologice precum ceața, ploile torențiale sau ninsorile abundente. Aceste condiții reduc capacitatea șoferilor de a reacționa în timp util la eventualele pericole, de aceea este necesară o limitare severă a vitezei pentru a preveni accidentele.
Răspunsul 2, „când circulați pe poduri sau sub poduri,” este incorect, deoarece nu există o astfel de obligație specifică legată de viteza redusă în aceste situații, decât dacă există alte semnalizări care impun acest lucru.
Răspunsul 3, „la întâlnirea indicatorului „Prioritate față de circulația din sens invers,” este de asemenea incorect, deoarece acest indicator reglementează dreptul de trecere, nu limitează viteza.
Cazuri de reducere a vitezei,30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor: : 1. La intersectiile nedirijate; 2. In curbe periculoase fara vizibilitate (sub 50 m) 3. La trecerea pe langa :grupuri organizate, coloane militare,cortegii 4. La trecerea pe langa animale conduse pe drum 5. La indicatorul "COPII" si "ACCIDENT" 6. Cand vizibilitatea este sub 100 m în condiţii de ceaţă, ploi torenţiale, ninsori abundente; 7. Pe drumuri cu denivelari, polei, mazga, zapada batatorita,piatra cubica umeda etc 8. La treceri pt pietoni, nesemaforizate (pe drumuri cu o banda de mers pe sens) 9. In viraje La la întâlnirea indicatorului „Drum cu prioritate“ nu aveți obligația de a reduce viteza de deplasare, acesta vă informează că circulați pe drumul cu prioritate. Atunci când se circulă în aceeaşi direcţie cu autobuzele oprite în staţie, indiferent câte benzi are drumul pe fiecare sens, nu aveți obligația să reduceți viteza de deplasare, dar trebuie să circulați cu atenție deoarece este posibil ca unii călători să coboare și să traverseze prin fața autobuzului fără a se asigura în mod corespunzator. Trebuie știut că autobuzul care pleacă, atenție, doar cel care pleacă și semnalizează corespunzător, dintr-o stație prevăzută cu alveolă are prioritate DOAR față de vehiculele care circulă în spatele acestuia, iar dacă drumul are mai multe benzi pe sens autobuzul are prioritate doar față de vehiculele care circulă din spatele acestuia pe prima bandă.
Art. 123 Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteza care să nu depăşească 30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor, în următoarele situaţii:
b) în curbe deosebit de periculoase semnalizate ca atare sau în care vizibilitatea este mai mica de 50 m;
Art. 131
(1) La apropierea de o staţie pentru mijloace de transport public de persoane prevăzută cu alveolă, din care conducătorul unui astfel de vehicul semnalizează intenţia de a ieşi, conducătorul vehiculului care circulă pe banda de lângă acostament sau bordura este obligat să reducă viteza şi, la nevoie, să oprească pentru a-i permite reintrarea în trafic.
Art. 89
(1) Oprirea participantilor la trafic este obligatorie si la semnalele date de:
a) politistii de frontiera;
c) agentii de cale ferata, la trecerile la nivel;
d) personalul autorizat din zona lucrarilor pe drumurile publice;
Viteza se va reduce obligatoriu la semnalul polițistului de frontieră și la întâlnirea indicatorului „Cedează trecerea”. În ambele cazuri, există obligația de a adapta viteza pentru a respecta reglementările specifice de circulație și pentru a preveni posibile incidente.
Răspunsul 1, „la trecerile pentru pietoni,” este incorect, deoarece reducerea vitezei nu este întotdeauna obligatorie în dreptul trecerilor de pietoni. Este necesară doar atunci când există pietoni care intenționează să traverseze sau când semnalizarea rutieră impune acest lucru.
Prin urmare, viteza trebuie redusă la semnalul polițistului de frontieră și la întâlnirea indicatorului „Cedează trecerea”.
Art. 89
(1)Oprirea participantilor la trafic este obligatorie si la semnalele date de:
a)politistii de frontiera;
Art. 123
Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h în localitati sau 50 km/h în afara localitatilor, în urmatoarele situatii:
i) la trecerile pentru pietoni nesemaforizate, semnalizate prin indicatoare si marcaje, când drumul public are cel mult o banda pe sens, iar pietonii aflati pe trotuar, în imediata apropiere a partii carosabile, intentioneaza sa se angajeze în traversare;