Întrebări Categoria B

https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=241&tip=drpciv&cat=b
A circulaţi mai departe cu viteză mărită;
B reduceţi viteza şi vă angajaţi mult spre dreapta;
C avertizaţi cu farurile vehiculele care circulă din sens opus.
Explicație:
În situația în care din sens opus un vehicul începe depășirea altui autovehicul și nu reușește să revină la timp pe banda lui, cel mai important lucru este prevenirea unei coliziuni. Codul Rutier prevede că toți participanții la trafic au obligația să ia măsuri pentru evitarea accidentelor, chiar dacă nu ei au încălcat regulile. Din motive de siguranță, este necesar să reduceți imediat viteza, să trageți cât mai mult spre dreapta și, dacă este cazul, să opriți pentru a permite vehiculului respectiv să treacă în siguranță. Nu încercați să forțați trecerea sau să vă bazați pe faptul că cel care depășește greșit va reuși să se redreseze la timp. Practic, regula fundamentală spune clar: prioritatea absolută este siguranța, nu respectarea cu orice preț a traseului propriu. Astfel, reacționezi calm, previi accidentul și dovedești că înțelegi responsabilitatea pe care o ai ca șofer față de toți ceilalți participanți la trafic.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
5%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=2413&tip=drpciv&cat=b
A viteza
B profilul pneurilor
C eficienţa sistemului de direcţie
Explicație:
Distanța de frânare reprezintă spațiul pe care îl parcurge un autovehicul de la momentul acționării frânei până la oprirea completă. Cel mai important factor care influențează această distanță este viteza cu care circulă autovehiculul. Cu cât viteza este mai mare, cu atât distanța de frânare crește exponențial — de exemplu, dacă viteza se dublează, distanța de frânare se mărește de patru ori. De aceea, legislația rutieră prevede limite clare de viteză și recomandă adaptarea vitezei la condițiile de drum. În afară de viteză, și alți factori pot influența distanța de frânare, cum ar fi starea drumului, condiția anvelopelor sau încărcătura mașinii, dar viteza autovehiculului este factorul cu cea mai mare influență. Sfatul esențial pentru siguranță este să reduci viteza atunci când crezi că există riscul să fie nevoie să frânezi brusc.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
12%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=770&tip=drpciv&cat=b
A cu amendă contravenţională şi puncte de penalizare;
B penal;
C cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehicule.
Explicație:
Distrugerea sau degradarea intenționată a indicatoarelor rutiere, a semafoarelor sau a amenajărilor de pe drumuri este considerată infracțiune și se pedepsește penal, adică poți primi dosar penal și chiar pedeapsă cu închisoarea, nu doar amendă sau suspendarea permisului. Aceste fapte sunt extrem de grave pentru că pun în pericol siguranța tuturor participanților la trafic. Lipsa sau funcționarea defectuoasă a unui semafor sau a unui indicator poate provoca accidente grave sau chiar victime. Autoritățile tratează cu maximă severitate aceste situații pentru că pot duce la haos în trafic. Nu contează dacă faci acest lucru din glumă sau intenționat, orice deteriorare voită a infrastructurii rutiere este pedepsită prin legea penală, tocmai pentru a descuraja astfel de fapte.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
16%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=3716&tip=drpciv&cat=b
A să nu conduci cu o viteză mai mare de 80 km/h;
B să nu conduci cu roata de rezervă mai mult decât este necesar;
C să nu iei persoane de ocazie în autovehicul.
Explicație:
Când ai montat roata de rezervă după o pană, este esențial să știi că aceasta nu are întotdeauna aceleași caracteristici ca roata obișnuită de pe mașină. De multe ori, roata de rezervă este una de dimensiuni mai mici, numită și roată de „rezervă temporară” sau „roată de avarie”, destinată doar utilizării pe distanțe scurte și cu o viteză redusă, de obicei maxim 80 km/h, așa cum specifică producătorul sau instrucțiunile de pe acea roată. Conducerea cu această roată nu asigură aceeași stabilitate, aderență și siguranță ca roțile normale. Din punct de vedere legal și practic, trebuie să schimbi cât mai repede această roată cu una completă, la un service, pentru a nu pune în pericol siguranța ta și a celorlalți participanți la trafic. În concluzie, când circuli cu roata de rezervă, adaptează viteza la recomandările producătorului, evită drumurile lungi și schimbă roata cu una corectă cât de curând posibil. Astfel respecți regulile și conduci în siguranță.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
18%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=511&tip=drpciv&cat=b
A da, întrucât spaţiul de frânare se măreşte;
B nu, întrucât acest lucru duce la aglomerarea traficului;
C da, deoarece nu se observă indicatoarele.
Explicație:
După o ploaie torențială, carosabilul devine umed sau acoperit cu apă, ceea ce reduce aderența roților și crește semnificativ distanța de frânare. În aceste condiții, trebuie păstrată o distanță considerabil mai mare față de vehiculul din față pentru a avea timpul și spațiul necesar de reacție și pentru a putea opri în siguranță, în caz de nevoie. Dacă nu păstrezi distanța corespunzătoare, crește riscul de coliziune, mai ales că pe carosabil umed frânele reacționează mai greu, iar mașina poate derapa mai ușor. Creșterea distanței de siguranță este o măsură esențială pentru prevenirea accidentelor după ploi abundente.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
6%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=2495&tip=drpciv&cat=b
A mai mică de 750 kg
B mai mică de 400 kg
C mai mare de 750 kg
Explicație:
Remorcile care au o masă totală maximă autorizată de până la 750 kg nu sunt obligate să fie echipate cu sistem propriu de frânare. Aceasta este o prevedere clară din legislația rutieră, deoarece greutatea mică a acestor remorci nu pune în pericol siguranța circulației atunci când sunt tractate. Frânele devin obligatorii doar dacă remorca depășește această limită de 750 kg, tocmai pentru că o greutate mai mare ar solicita excesiv sistemul de frânare al autovehiculului care tractează și ar putea crește riscul de accidente. Practic, la remorcile ușoare, mașina tractoare poate opri în siguranță întregul ansamblu fără frâne suplimentare pe remorcă. Dacă însă masa remorcii este mai mare de 750 kg, sistemul de frânare propriu devine obligatoriu pentru a proteja atât șoferul, cât și ceilalți participanți la trafic. Deci, ține minte: remorcile cu masa totală maximă autorizată de până la 750 kg nu au nevoie de frâne proprii, dar tot ce depășește această greutate trebuie dotat cu echipament de frânare.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
33%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=3700&tip=drpciv&cat=b
A da;
B nu, deoarece astfel vei depăşi axul drumului;
C nu, deoarece nu respecţi semnificaţia indicatorului.
Explicație:
Da, este corect să depășești motocicleta din față în această situație. Indicatorul de „Depășire interzisă” se referă la interzicerea depășirii între autovehicule (autoturisme, autoutilitare, camioane etc.), nu la depășirea motocicletelor, bicicletelor sau vehiculelor cu tracțiune animală. Deci, dacă te afli în fața unei motociclete și semnalizarea rutieră nu interzice explicit depășirea acestora, poți efectua depășirea, cu condiția să respecți toate regulile de siguranță (vizibilitate, distanță laterală suficientă, fără a pune în pericol motociclistul sau traficul din sens opus).
Regulament - Articolul 120
(1) Se interzice depăşirea vehiculelor:
a) în intersecţii cu circulaţia nedirijată;
b) în apropierea vârfurilor de rampa, când vizibilitatea este redusă sub 50 m;
c) în curbe şi în orice alte locuri unde vizibilitatea este redusă sub 50 m;
d) pe pasaje denivelate, pe poduri, sub poduri şi în tuneluri. Prin excepţie, pot fi depăşite în aceste locuri vehiculele cu tracţiune animală, motocicletele fără ataş, mopedele şi bicicletele, dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanţă mai mare de 20 m, iar lăţimea drumului este de cel puţin 7 m;
e) pe trecerile pentru pietoni semnalizate prin indicatoare şi marcaje;
f) pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă şi la mai puţin de 50 m înainte de acestea;
g) în dreptul staţiei pentru tramvai, atunci când acesta este oprit, iar staţia nu este prevăzută cu refugiu pentru pietoni;
h) în zona de acţiune a indicatorului "Depăşirea interzisă"; (aici legislația reglementează interzicerea la modul general, dar indicatorul (Depășirea autovehiculelor, cu excepția motocicletelor fără ataș, intezisă) reglementează detaliat făcând și o excepție, motocicletele fără ataș)
i) când pentru efectuarea manevrei se încalcă marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, iar autovehiculul circulă, chiar şi parţial, pe sensul opus, ori se încalcă marcajul care delimitează spaţiul de interzicere;
j) când din sens opus se apropie un alt vehicul, iar conducătorul acestuia este obligat să efectueze manevre de evitare a coliziunii;
k) pe sectorul de drum unde s-a format o coloana de vehicule în aşteptare, dacă prin aceasta se intră pe sensul opus de circulaţie.
(2) Se interzice depăşirea coloanei oficiale.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
26%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=473&tip=drpciv&cat=b
A da, deoarece din sens opus nu se apropie alt vehicul;
B nu, pentru că depăşirea s-ar face într-o curbă cu vizibilitate redusă sub 50 m;
C nu, pentru că linia continuă interzice acest lucru.
Explicație:
Depășirea autocamionului nu este permisă în această situație, deoarece pe partea ta există o linie continuă pe axul drumului. Linia continuă interzice trecerea peste ax și implicit orice manevră de depășire, indiferent dacă din sens opus nu vine nimic sau dacă ai vizibilitate. Chiar dacă pe partea opusă este linie discontinuă, această regulă se aplică strict sensului pentru care marcajul este continuu. În plus, în față este o curbă unde vizibilitatea este redusă, ceea ce crește și mai mult riscul unui accident. Legea interzice depășirea peste linia continuă, iar nerespectarea acestei reguli se sancționează cu amendă și suspendarea permisului.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=449&tip=drpciv&cat=b
A da;
B nu;
C da, dar numai dacă se folosesc semnalele de atenţionare sonore şi luminoase.
Explicație:
Devansarea pe autostradă, adică trecerea pe lângă un vehicul care circulă mai încet pe banda din stânga ta, folosind banda din dreapta, este permisă și legală. Pe autostradă, dacă un vehicul stă pe banda de mijloc sau stânga fără motiv și circulă mai încet decât tine, poți să-l devansezi pe dreapta fără să fie considerată depășire, atâta timp cât nu schimbi benzile succesiv în zig-zag și respecți toate celelalte reguli de circulație. Totuși, această manevră nu te scapă de obligația de a circula cu prudență și de a nu pune în pericol ceilalți participanți la trafic. Depășirea propriu-zisă, adică trecerea peste axul drumului sau peste linia continuă, nu se face niciodată pe dreapta. Pe autostradă, regula generală este să circuli pe banda din dreapta, iar benzile din stânga sunt folosite doar pentru depășire.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
34%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=543&tip=drpciv&cat=b
A dispozitive antiradar;
B sisteme de navigaţie;
C sisteme sonor antifurt.
Explicație:
Este interzis ca autovehiculele să fie echipate cu dispozitive antiradar. Dispozitivele antiradar sunt aparate care au scopul de a perturba funcționarea radarelor folosite de poliție pentru măsurarea vitezei. Legislația rutieră prevede clar interdicția montării și utilizării acestui tip de echipament pe autovehicule, iar nerespectarea acestei interdicții se sancționează cu amendă și reținerea certificatului de înmatriculare. În schimb, sisteme de navigație sau sisteme sonor antifurt sunt permise și nu există restricții legale privind montarea lor pe vehicul.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
12%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=369&tip=drpciv&cat=b
A tuturor vehiculelor, la 100 m de trecerile la nivel cu calea ferată curentă;
B vehiculelor cu tracţiune animală, motocicletelor fără ataş, mopedelor şi bicicletelor, dacă vizibilitatea asupra drumului este asigurată pe o distanţă mai mare de 20 m, iar lăţimea drumului este de cel puţin 7 m;
C în intersecţiile cu circulaţie nedirijată.
Explicație:
Depășirea este interzisă în intersecțiile cu circulație nedirijată, adică acolo unde nu există semafoare sau indicatoare de prioritate. Motivul este că în astfel de intersecții nu există o regulă clară de prioritate stabilită de semafoare sau semne, iar manevra de depășire devine riscantă pentru toți participanții la trafic. Dacă depășești într-o astfel de intersecție, poți provoca accidente pentru că ceilalți șoferi nu se așteaptă la astfel de manevre și nu te pot vedea la timp. De exemplu, într-o intersecție mică, fără niciun semn de prioritate, trebuie să fii atent la toți ceilalți șoferi, nu să te concentrezi pe depășiri.
Dificultate Întrebare: MEDIE
41%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=405&tip=drpciv&cat=b
A pe trecerile pentru pietoni sau la mai puţin de 25 m, înainte şi după acestea;
B la o distanţă mai mică de 100 m, înainte şi după trecerea la nivel cu calea ferată;
C la o distanţă mai mică de 50 m, înainte şi după staţiile mijloacelor de transport public.
Explicație:
Oprirea voluntară a unui autovehicul este interzisă în anumite locuri pentru a preveni accidentele și a asigura fluidizarea traficului. Conform Codului Rutier, nu ai voie să oprești acolo unde poți bloca vederea celorlalți participanți la trafic sau unde poți pune în pericol siguranța rutieră. De exemplu, nu ai voie să oprești în intersecții, pe trecerile de pietoni sau la mai puţin de 25 metrii, în curbe sau în apropierea vârfurilor de rampă unde vizibilitatea este redusă, ori pe poduri, sub poduri şi în tuneluri. Oprirea e interzisă și acolo unde îngreunezi circulația altor vehicule, pe pistele pentru biciclete sau în stațiile mijloacelor de transport în comun. Aceste reguli există pentru a preveni blocarea circulației, a asigura vizibilitatea bună pentru toți șoferii și a evita accidentele. Respectarea acestor interdicții arată că ești un șofer responsabil și atent la siguranța celor din jur.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
20%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=541&tip=drpciv&cat=b
A nu;
B da, atunci când conducătorii celorlalte vehicule ar fi obligaţi astfel să treacă peste marcajul respectiv;
C legal, nu este prevăzut.
Explicație:
Staționarea este interzisă în dreptul marcajului longitudinal continuu, aplicat între sensurile de circulație, dacă din cauza vehiculului staționat ceilalți participanți la trafic ar fi obligați să treacă peste acest marcaj pentru a-și continua deplasarea. Acest lucru este interzis pentru că astfel se forțează trecerea pe sensul opus, ceea ce crește riscul de accidente frontale și blochează circulația în ambele sensuri. Marcajul continuu are scopul de a separa sensurile de circulație și de a interzice depășirea sau schimbarea benzii. Dacă vehiculul staționat forțează trecerea peste această linie, se încalcă regula și se creează pericol pentru toți ceilalți participanți la trafic. De aceea, staționarea este interzisă în această situație, chiar dacă nu este menționată explicit în fiecare caz în lege.
Regulamentul Rutier
Art. 142
Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
    h) în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabila, daca prin aceasta se stânjeneste circulatia a doua vehicule venind din sensuri opuse, precum si în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducatorii celorlalte vehicule care circula în acelasi sens ar fi obligati, din aceasta cauza, sa treaca peste acest marcaj;
Art. 143
Se interzice stationarea voluntara a vehiculelor:
    a) în toate cazurile în care este interzisa oprirea voluntara;
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
15%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=546&tip=drpciv&cat=b
A nu, dacă nu obligă celelalte vehicule să treacă peste marcajul continuu;
B nu există prevedere legală;
C da, deoarece este interzis prin lege.
Explicație:
Staționarea pe un drum public prevăzut cu marcaj longitudinal continuu aplicat între sensurile de circulație este permisă doar dacă, prin această manevră, nu îi obligi pe ceilalți șoferi care circulă în același sens să treacă peste marcajul continuu. Adică, dacă drumul este suficient de lat sau are mai multe benzi pe sens și ceilalți pot circula fără să fie nevoiți să încalce marcajul continuu, staționarea nu este interzisă. Dacă însă, din cauza mașinii staționate, ceilalți trebuie să calce sau să depășească marcajul continuu, staționarea devine interzisă. Practic, regula urmărește să nu forțezi pe nimeni să încalce marcajul de separare a sensurilor.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
31%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=73&tip=drpciv&cat=b
A nu;
B da, în cazul în care conducătorii celorlalte vehicule ar fi determinaţi să treacă peste marcajul respectiv;
C legal, nu este prevăzut.
Explicație:
Staționarea unui autoturism pe zona marcajului longitudinal continuu este interzisă dacă prin această manevră conducătorii celorlalte vehicule ar fi obligați să treacă peste marcajul respectiv. Marcajul longitudinal continuu are rolul de a delimita benzile de circulație și de a menține ordinea și siguranța traficului. Dacă staționarea pe acest marcaj ar forța alte vehicule să îl încalce, atunci aceasta devine ilegală pentru că pune în pericol siguranța circulației și afectează fluența traficului. În alte situații, dacă staționarea nu afectează circulația sau nu determină încălcarea marcajului, aceasta poate fi permisă, însă în practică, marcajul continuu indică în general zone unde oprirea sau staționarea pot crea pericole sau blocaje. Legea nu prevede în mod explicit o interdicție generală pentru staționarea pe marcajul continuu, ci condiționează această interdicție de impactul pe care îl are asupra circulației și respectării regulilor de trafic. Respectând această regulă, eviți situațiile în care ai putea provoca accidente sau blocaje și contribui la un trafic mai sigur și mai organizat.
Regulamentul Rutier
Art. 142 - Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:
    h), în dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabila, daca prin aceasta se stânjeneste circulatia a doua vehicule venind din sensuri opuse, precum si în dreptul marcajului continuu, în cazul în care conducatorii celorlalte vehicule care circula în acelasi sens ar fi obligati, din aceasta cauza, sa treaca peste acest marcaj;
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
16%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=273&tip=drpciv&cat=b
A da;
B nu;
C legal, nu este prevăzut.
Explicație:
Staționarea este interzisă pe drumurile publice care au o lățime mai mică de 6 metri, pentru că, în astfel de situații, un vehicul oprit pe partea carosabilă ar bloca sau ar îngreuna foarte mult circulația celorlalte vehicule. Codul Rutier prevede această interdicție tocmai pentru a permite trecerea în siguranță a tuturor participanților la trafic și pentru ca ambulanțele, pompierii sau alte autospeciale de urgență să poată trece fără probleme. Așa că, dacă un drum public are sub 6 metri lățime, nu poți să-ți lași mașina acolo în staționare, chiar dacă nu există niciun indicator care să-ți interzică, deoarece poți bloca total sau parțial circulația, ceea ce este periculos și contravențional. Este recomandat să parchezi doar pe drumurile unde rămâne suficient loc pentru trecerea celorlalte vehicule, adică o lățime minimă de 6 metri după ce ai staționat.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
30%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=232&tip=drpciv&cat=b
A nu, deoarece banda este destinată vehiculelor care se deplasează cu o viteză egală sau superioară celei precizate de indicator;
B da;
C nu, fiind obligat în toate situaţiile să circule doar pe banda de lângă marginea drumului.
Explicație:
Conducătorul unui vehicul este obligat să folosească banda suplimentară pentru vehicule lente atunci când urcă o rampă și nu poate menține cel puțin viteza minimă indicată pe indicator. Această bandă este special destinată vehiculelor care nu pot circula cu viteză normală în rampă, astfel încât traficul pe celelalte benzi să nu fie încetinit sau blocat. În practică, dacă nu folosești această bandă când viteza ta scade sub limita precizată, îi încurci pe ceilalți participanți la trafic și poți fi sancționat. De exemplu, dacă indicatorul arată 50 km/h și tu urci rampa cu 35 km/h, trebuie să te încadrezi pe banda suplimentară.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
30%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=193&tip=drpciv&cat=b
A da, numai la autovehiculele cu o greutate mai mare de 3,5 t;
B nu, fiind doar o recomandare legală;
C da, pentru toate autovehiculele care circulă pe drumurile publice.
Explicație:
Legea prevede că orice autovehicul care circulă pe drumurile publice din România trebuie să fie echipat obligatoriu cu o trusă medicală de prim ajutor, alături de stingător de incendiu și triunghiuri reflectorizante. Această obligație este stabilită pentru a putea acorda imediat ajutor în caz de accident rutier, până la sosirea echipajelor specializate. Lipsa trusei medicale nu înseamnă doar o simplă contravenție, ci poate pune în pericol viața persoanelor implicate într-un accident. Poliția Rutieră poate aplica amenzi și poate reține certificatul de înmatriculare dacă la control constată lipsa ei. Așadar, trusa medicală nu este doar o cerință legală, ci și o măsură practică, necesară pentru siguranța tuturor participanților la trafic.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
5%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=219&tip=drpciv&cat=b
A da, cu condiţia să lase autovehiculul la locul accidentului;
B da, dacă victima a fost transportată la spital;
C nu, fără încuviinţarea organelor de poliţie.
Explicație:
În cazul unui accident de circulație în urma căruia o persoană a fost rănită sau a decedat, conducătorul auto este obligat de lege să rămână la locul accidentului până la sosirea poliției și la finalizarea cercetărilor. Plecarea de la fața locului fără acordul organelor de poliție este considerată infracțiune gravă, indiferent de motiv. Acest lucru este prevăzut clar în Codul Rutier, deoarece, dacă șoferul părăsește locul accidentului, îngreunează stabilirea adevărului cu privire la modul în care s-a produs accidentul și la vinovăție. De asemenea, dacă victima este rănită, șoferul are obligația morală și legală să acorde primul ajutor și să anunțe autoritățile, iar părăsirea locului poate pune viața victimei în pericol. Chiar dacă te-ai speriat sau crezi că nu ai nicio vină, nu ai voie să pleci sub nicio formă. Singura excepție este dacă transporți victima la spital, dar chiar și atunci trebuie să revii imediat sau să anunți poliția cât mai repede cu putință. Astfel, răspunsul corect este că NU ai voie să pleci de la locul faptei dacă accidentul a dus la rănirea sau decesul unei persoane.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
5%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=3728&tip=drpciv&cat=b
A da, deoarece te-ai încadrat corespunzător;
B da, după acordarea priorităţii de trecere;
C nu, deoarece este interzisă trecerea peste marcajul dintre cele două scuaruri.
Explicație:
Nu este permis virajul la stânga în acest loc, pentru că marcajul dintre cele două scuaruri interzice trecerea peste el. Chiar dacă te-ai încadrat corect sau ai acordat prioritate, regulile de marcaj rutier primează. Marcajul continuu și prezența scuarurilor te obligă să circuli doar înainte sau să faci virajul la stânga doar acolo unde este permis și există spațiu special amenajat pentru această manevră. Nerespectarea acestei reguli poate duce la sancțiuni și poate pune în pericol siguranța circulației.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
15%
To top