Întrebări Categoria B

https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=48&tip=drpciv&cat=b
A la trecerile pentru pietoni semaforizate;
B la circulaţia pe poduri;
C pe drumurile cu denivelări semnalizate ca atare.
Explicație:
Ești obligat să circuli cu o viteză de cel mult 30 km/h în localități atunci când te afli pe drumuri cu denivelări care sunt semnalizate corespunzător. Această limitare se aplică indiferent dacă drumul pare liber, pentru că denivelările pot provoca pierderea controlului asupra mașinii sau pot produce daune vehiculului dacă nu reduci viteza. Semnele de avertizare pentru denivelări sunt puse tocmai pentru a preveni accidentele sau deteriorarea suspensiilor și a altor componente. Nu ai această obligație pe poduri sau la trecerile pentru pietoni semaforizate, dar la denivelări semnalizate trebuie să reduci viteza obligatoriu la maximum 30 km/h pentru a circula în siguranță.
Regulamentul Rutier
Art. 123 - Conducatorul de vehicul este obligat sa circule cu o viteza care sa nu depaseasca 30 km/h în localitati sau 50 km/h în afara localitatilor, în urmatoarele situatii:
g) pe drumuri cu denivelari, semnalizate ca atare;
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
38%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=296&tip=drpciv&cat=b
A când sunteţi obosit şi autovehiculul are sistemul de frânare defect;
B la trecerea la nivel cu calea ferată curentă;
C pe drumurile judeţene şi comunale.
Explicație:
În situațiile în care vizibilitatea este redusă din cauza ceții, ploii puternice sau ninsorii abundente, sau când circuli prin localități aglomerate, trebuie să reduci viteza pentru a putea reacționa la timp la orice pericol. De asemenea, Codul Rutier prevede obligativitatea de a circula cu viteză redusă la apropierea de trecerile pentru pietoni, în curbe, la trecerile la nivel cu calea ferată, când treci pe lângă copii, persoane cu dizabilități sau animale, precum și când carosabilul este acoperit cu gheață, polei sau mâzgă. Scopul acestor reguli este să crești siguranța tuturor participanților la trafic și să poți opri în condiții de siguranță, dacă este nevoie. Practic, ori de câte ori există un risc crescut de accidente, legea îți cere să adaptezi viteza pentru a evita orice pericol.
Regulamentul Rutier
Articolul 136
(1) La trecerea la nivel cu calea ferată curentă, conducătorul de vehicul este obligat să circule cu viteza redusă şi să se asigure ca din partea stânga sau din partea dreaptă nu se apropie un vehicul feroviar.
(2) La traversarea caii ferate, pietonii sunt obligaţi să se asigure că din stânga sau din dreapta nu se apropie un vehicul feroviar.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
39%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=945&tip=drpciv&cat=b
A pe drumurile cu o singură bandă de circulaţie pe sens;
B la mai puţin de 150 m de trecerile la nivel cu calea ferată;
C în zona de acţiune a indicatorului „Depăşirea interzisă”.
Explicație:
Depășirea este interzisă în zona de acțiune a indicatorului „Depășirea interzisă”, indiferent de tipul drumului sau de alte condiții. Indicatorul restricționează clar această manevră pentru a preveni accidentele în zone periculoase, cum ar fi curbele fără vizibilitate, vârfurile de rampă, intersecțiile sau alte sectoare unde depășirea poate pune în pericol siguranța rutieră. Nerespectarea acestei interdicții este considerată o abatere gravă și se sancționează cu amendă și suspendarea permisului de conducere. Pe drumurile cu o singură bandă pe sens sau la mai puțin de 150 de metri de o trecere la nivel cu calea ferată, depășirea poate fi permisă doar dacă nu există alte restricții specifice. În prezența indicatorului „Depășirea interzisă”, regula este absolută: orice depășire este interzisă până la sfârșitul zonei semnalizate sau până la întâlnirea unui indicator care permite din nou depășirea.
Pentru varianta  A 

Nu are.


Pentru varianta  B 

Regulament - Articolul 120

(1) Se interzice depăşirea vehiculelor:
a) în intersecţii cu circulaţia nedirijată;
b) ...
f) pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă şi la mai puţin de 50 m înainte de acestea;
g) în dreptul staţiei pentru tramvai, atunci când acesta este oprit, iar staţia nu este prevăzută cu refugiu pentru pietoni;
h) ...


Pentru varianta  C 

Regulament - Articolul 120

(1) Se interzice depăşirea vehiculelor:
a) în intersecţii cu circulaţia nedirijată;
b) ...
h) în zona de acţiune a indicatorului "Depăşirea interzisă";
i) ...
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
28%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=333&tip=drpciv&cat=b
A când urmează să fiţi depăşit;
B la sesizarea aparaturii de detectare a sistemelor radar;
C pe timp de noapte.
Explicație:
Este interzis să mărești viteza de deplasare în situații când acest lucru poate pune în pericol siguranța circulației sau încalcă legea. De exemplu, nu ai voie să accelerezi atunci când ești depășit de un alt vehicul, deoarece acest lucru poate duce la accidente, crescând viteza mașinii care depășește peste limita legală, forțând-o să revină brusc pe bandă sau să iasă în afara drumului. De asemenea, este interzis să mărești viteza când te apropii de treceri pentru pietoni, intersecții nesemaforizate, curbe periculoase sau în zone unde există pericol de accident. Codul Rutier prevede clar că trebuie să circuli cu viteză adaptată la condițiile de drum și trafic, iar acolo unde regulile o cer, este chiar obligatoriu să reduci viteza, nu să o mărești. Practic, siguranța tuturor participanților la trafic depinde de respectarea acestor reguli, iar încălcarea lor poate avea consecințe grave atât juridice, cât și pentru propria viață și a celorlalți.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
13%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=634&tip=drpciv&cat=b
A rigidă şi suficient de lungă pentru a cuprinde capetele fracturii;
B moale;
C nu contează.
Explicație:
În cazul unei fracturi, atela folosită pentru imobilizare trebuie să fie rigidă și suficient de lungă astfel încât să fixeze atât zona fracturată, cât și articulațiile de deasupra și de dedesubtul fracturii. Scopul atelei este să împiedice mișcarea oaselor fracturate, reducând astfel durerea, prevenind agravarea leziunilor și evitând complicațiile precum sângerările suplimentare sau lezarea nervilor și a țesuturilor din jur. Dacă atela este prea scurtă sau moale, nu va stabiliza corect membrul rănit și există riscul ca fragmentele osoase să se deplaseze în timpul transportului.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
4%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=670&tip=drpciv&cat=b
A da, dacă accidentul nu s-a produs din vina dvs.;
B da, în cazul în care autoturismul dvs. nu a fost avariat;
C nu.
Explicație:
Dacă ești implicat într-un accident rutier în urma căruia o persoană a fost rănită, nu ai voie să părăsești locul accidentului fără acordul poliției, indiferent dacă accidentul s-a produs din vina ta sau nu, ori dacă autoturismul tău a fost sau nu avariat. Părăsirea locului faptei constituie infracțiune gravă și se pedepsește sever prin lege, deoarece poliția trebuie să stabilească exact împrejurările producerii accidentului, să acorde primul ajutor și să întocmească actele necesare. Este obligația fiecărui conducător auto să rămână la fața locului, să anunțe autoritățile și să acorde ajutor victimelor, dacă este posibil, până la sosirea echipajelor de urgență. Numai după finalizarea cercetărilor și cu acordul poliției poți părăsi locul accidentului.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 77
(1) Conducătorul unui vehicul implicat într-un accident de circulaţie în urma căruia a rezultat moartea sau vătămarea integrităţii corporale ori a sănătăţii unei persoane este obligat să ia măsuri de anunţare imediată a poliţiei, să nu modifice sau să şteargă urmele accidentului şi să nu părăsească locul faptei.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
5%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=393&tip=drpciv&cat=b
A da, primul ajutor se acordă cu prioritate persoanei celei mai grav accidentate;
B nu, nu are importanţă ordinea în care se acordă primul ajutor;
C se începe acordarea primului ajutor de la victima cea mai apropiată de salvator.
Explicație:
Atunci când într-un accident rutier există mai multe persoane rănite, este esențial să stabilești prioritățile de acordare a primului ajutor. Acest lucru este prevăzut de legislația rutieră și de regulile de prim ajutor, pentru a salva cât mai multe vieți și pentru a preveni agravarea stării victimelor. Se recomandă să acorzi întâietate celor care au leziuni grave, cum ar fi oprirea respirației, sângerări masive sau inconștiență, pentru că acești răniți sunt în cel mai mare pericol. Dacă nu stabilești prioritățile, riști să te ocupi de persoane cu răni mai ușoare, iar cei grav accidentați pot pierde timp prețios, ceea ce le poate periclita viața. De aceea, atât legea, cât și instrucțiunile de prim ajutor cer evaluarea rapidă a victimelor, pentru a interveni eficient și a maximiza șansele de supraviețuire.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
11%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=47&tip=drpciv&cat=b
A semnificaţia indicatorului;
B regula priorităţii de dreapta;
C semnificaţia luminii semaforului.
Explicație:
Când la o intersecție găsești atât semafor în funcțiune, cât și indicatorul „Oprire” (STOP), regula principală este să respecți semaforul, nu indicatorul. Codul Rutier din România stabilește foarte clar că semnalizarea luminoasă are prioritate față de semnalizarea rutieră, adică decât indicatoarele. Asta pentru că semaforul controlează dinamica traficului în acel moment, adaptând circulația după fluxul real, iar indicatoarele oferă reguli generale. Dacă semaforul e pe verde, poți trece fără să mai oprești la indicatorul „Oprire”. Totuși, dacă semaforul nu funcționează sau e galben intermitent, atunci trebuie să respecți indicatorul și să oprești obligatoriu. Reține: semaforul în stare de funcționare anulează obligația de a opri la „STOP”, tocmai pentru a nu bloca traficul inutil. Este important să ții minte această ordine a priorității semnalizărilor, astfel vei lua mereu decizia corectă în trafic și vei fi în siguranță.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 31 - Participanţii la trafic trebuie să respecte regulile de circulaţie, semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţistului rutier, precum şi semnificaţia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutieră, în următoarea ordine de prioritate:
a) semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţistului rutier;
b) semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore ale autovehiculelor, prevăzute la art. 32 alin. (2) lit. a) şi b);
c) semnalizarea temporară care modifică regimul normal de desfăşurare a circulaţiei;
d) semnalele luminoase sau sonore;
e) indicatoarele;
f) marcajele;
g) regulile de circulaţie.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
18%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=438&tip=drpciv&cat=b
A orice mijloc de transport, dacă se deplasează în direcţia unei unităţi sanitare;
B mijloacele de transport cu platformă, respectiv furgonete, camioane, dacă ambulanţa nu se poate deplasa la locul accidentului;
C autoturismele, întrucât asigură confort şi rapiditate în deplasare.
Explicație:
În situația în care o persoană a suferit un accident și prezintă suspiciunea unei fracturi la nivelul coloanei vertebrale, este foarte important să nu fie mobilizată sau mișcată decât în caz de pericol iminent, cum ar fi un incendiu sau risc de explozie. Codul Rutier și regulile de prim ajutor impun ca, dacă este necesar transportul, acesta să se facă doar cu targa rigidă – aceasta menține coloana vertebrală într-o poziție fixă, reducând riscul ca fragmentele osoase să agraveze leziunile sau să apară paralizii. Manevrele greșite, precum tragerea, ridicarea necorespunzătoare sau plasarea accidentatului pe o suprafață moale, pot transforma o fractură simplă într-o leziune gravă a măduvei spinării. Este esențial ca martorii sau persoanele care acordă primul ajutor să susțină capul și gâtul victimei pe toată durata mișcărilor și să folosească echipamente speciale când există posibilitatea. Acțiunea rapidă, dar corectă și în siguranță, poate face diferența între recuperarea completă și efecte ireversibile. Targa rigidă este mijlocul recomandat de legislație și de protocoalele medicale pentru transportul persoanelor cu fracturi de coloană.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
13%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=794&tip=drpciv&cat=b
A deasupra plăgii;
B sub plagă;
C peste plagă.
Explicație:
În cazul unei plăgi cu hemoragie arterială, adică atunci când sângele curge abundent și are culoare roșu aprins, se aplică un garou de cauciuc deasupra plăgii, între rană și inimă, pentru a opri circulația sângelui spre zona afectată. Garoul blochează temporar fluxul de sânge prin artera lezată și previne pierderea rapidă a unei cantități mari de sânge, care poate pune viața victimei în pericol. Nu se pune niciodată garoul sub plagă sau direct peste rană, pentru că nu va avea efectul dorit și poate agrava situația. Este important să notezi ora aplicării garoului și să anunți echipajul medical, deoarece menținerea prelungită poate duce la leziuni ireversibile. Garoul se folosește doar în cazuri grave, când sângerarea nu poate fi oprită prin alte metode și este singura șansă de a salva viața victimei până la sosirea ambulanței.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
12%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=557&tip=drpciv&cat=b
A interziceţi victimei să se sprijine pe glezna respectivă;
B ridicaţi piciorul afectat şi aplicaţi un bandaj elastic strâns;
C nu interveniţi şi aşteptaţi ca victima să fie transportată la spital.
Explicație:
În cazul unei entorse la gleznă, se ridică piciorul afectat pentru a reduce umflarea și se aplică un bandaj elastic strâns peste zona traumatizată, fără a bloca circulația sângelui. Este recomandat ca victima să nu calce pe piciorul accidentat, dar intervenția esențială imediată este ridicarea membrului și bandajarea, pentru a limita edemul și durerile. Nu este suficient doar să interzici victimei să se sprijine pe picior sau să aștepți transportul la spital fără nicio intervenție. Aplicarea unui bandaj elastic și ridicarea membrului ajută la controlul umflăturii și la reducerea complicațiilor până la sosirea ajutorului medical.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
28%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=454&tip=drpciv&cat=b
A se aşază braţul într-o eşarfă;
B se aduce umărul în poziţie normală;
C se lasă braţul liber.
Explicație:
În cazul unei fracturi de claviculă, brațul se așază într-o eșarfă pentru a-l susține și a preveni mișcările care pot agrava leziunea. Eșarfa menține brațul nemișcat, reduce durerea și protejează zona afectată până la sosirea personalului medical. Nu încerca să readuci umărul în poziție normală sau să lași brațul liber, deoarece poți provoca leziuni suplimentare. Susținerea corectă a brațului cu o eșarfă ajută la imobilizare și este recomandată de toate protocoalele de prim-ajutor pentru fracturi de claviculă.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
15%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=921&tip=drpciv&cat=b
A victimele conştiente sunt sfătuite să nu se mişte, iar degajarea acestora trebuie să se realizeze cât mai repede şi numai de către echipaje specializate;
B degajarea victimelor trebuie să se realizeze cât mai repede, prin orice mijloace;
C se administrează calmante victimelor care sunt conştiente.
Explicație:
Dacă ai fost implicat sau ai asistat la un accident cu victime și caroseria vehiculului este puternic deformată, nu trebuie să încerci să scoți victimele din mașină decât dacă există un pericol iminent, cum ar fi incendiu sau risc de explozie. Victimele conștiente trebuie sfătuite să rămână nemișcate, pentru că mișcarea lor sau scoaterea forțată din mașină poate agrava rănile, mai ales dacă există traumatisme la coloană sau fracturi. Degajarea victimelor se face doar de echipaje specializate, care au echipamente și pregătire pentru astfel de situații. Rolul tău este să suni la 112, să asiguri zona, să oferi primul ajutor de bază dacă este nevoie și să aștepți sosirea profesioniștilor. Administrarea de calmante sau medicamente nu se justifică, altele sunt prioritățile.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
7%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=411&tip=drpciv&cat=b
A se extrag victimele rapid şi ferm;
B se apelează la serviciile specializate ale unităţilor de pompieri, care intervin cu utilaje de descarcerare;
C se cere ajutorul celor din jur şi se scot rapid victimele dintre fiarele contorsionate.
Explicație:
În cazul unui accident grav, unde victimele au rămas blocate în mașină din cauza deformării caroseriei sau pentru că ușile nu se mai deschid, nu trebuie să încerci să scoți tu victimele, nici rapid, nici cu forța, chiar dacă pare o urgență. Dacă încerci să scoți victimele din fiarele mașinii fără cunoștințe, riști să agravezi rănile, mai ales la nivelul coloanei vertebrale sau al capului. În astfel de situații, cea mai corectă și sigură soluție este să suni imediat la 112 și să aștepți echipajele specializate de la pompieri, care au utilaje speciale de descarcerare. Ei știu exact cum să taie caroseria și cum să scoată oamenii fără să le facă rău suplimentar. Rolul tău este să te asiguri că zona este sigură (să nu ia foc mașina, să nu se apropie alte vehicule, să asiguri victimele să nu se miște, dacă poți) și să anunți rapid autoritățile. Doar serviciile de descarcerare au experiența și instrumentele necesare pentru a salva victimele în siguranță.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
7%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=1025&tip=drpciv&cat=b
A să administraţi medicamente din trusa de prim ajutor;
B să imobilizaţi eventualele fracturi;
C să controlaţi respiraţia şi bătăile inimii.
Explicație:
În cazul unui accident rutier, dacă victima și-a pierdut cunoștința, cel mai important lucru este să îi controlezi respirația și bătăile inimii. Aceste funcții vitale trebuie verificate imediat pentru că de ele depinde viața victimei. Dacă respirația sau pulsul lipsesc, este nevoie de intervenție rapidă, cum ar fi manevrele de resuscitare, până la sosirea echipajelor medicale. Nu se administrează medicamente și nu se intervine asupra fracturilor decât după ce te-ai asigurat că victima respiră și are inimă funcțională, pentru că orice întârziere în acordarea primului ajutor vital poate duce la consecințe grave sau fatale. După ce ai verificat aceste funcții de bază, se pot aplica celelalte măsuri de prim ajutor, dar prioritar este mereu controlul semnelor vitale.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
6%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=660&tip=drpciv&cat=b
A sub mandibulă;
B lângă ureche;
C pe partea laterală a epiglotei (Mărul lui Adam), în scobitura dintre trahee şi muşchii gâtului.
Explicație:
Dacă o persoană este accidentată și nu respiră, pulsul se verifică pe partea laterală a gâtului, la nivelul arterei carotide, adică în scobitura dintre trahee și mușchii gâtului, lângă Mărul lui Adam. Acesta este cel mai sigur și rapid loc unde poate fi simțit pulsul la o persoană inconștientă, pentru că artera carotidă este superficială și ușor accesibilă chiar și când victima nu are alte semne vitale. Nu se caută pulsul sub mandibulă sau lângă ureche, deoarece acolo nu se simte pulsul central, ci doar la nivelul arterei carotide laterale. Verificarea pulsului la carotidă este esențială pentru a stabili dacă este nevoie de resuscitare cardio-respiratorie și trebuie făcută ferm, dar delicat, pentru a nu apăsa prea tare și a nu bloca accidental circulația sângelui.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
9%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=981&tip=drpciv&cat=b
A aşezaţi persoana pe abdomen şi îi daţi să bea cât mai multe lichide;
B aşezaţi persoana pe un scaun în poziţia şezând şi vorbiţi cu ea;
C aşezaţi persoana pe spate, cu picioarele ridicate, imobilizaţi eventualele fracturi, nu îi daţi să bea lichide şi o protejaţi contra frigului.
Explicație:
În cazul unei hemoragii masive, este esențial să acționezi corect pentru a preveni șocul hemoragic, care poate pune viața victimei în pericol. Persoana trebuie așezată pe spate, cu picioarele ridicate, pentru a favoriza circulația sângelui către organele vitale. Este important să imobilizezi eventualele fracturi pentru a preveni agravarea leziunilor. Nu trebuie să îi dai să bea lichide, deoarece acest lucru poate complica intervențiile medicale ulterioare și poate agrava starea victimei. De asemenea, trebuie să o protejezi contra frigului, pentru a preveni hipotermia, care poate slăbi și mai mult organismul. Poziția și aceste măsuri ajută la menținerea tensiunii arteriale și la susținerea funcțiilor vitale până la sosirea ajutorului medical specializat. Orice greșeală în acordarea primului ajutor poate agrava starea victimei, de aceea intervenția trebuie să fie calmă, precisă și conform regulilor.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
4%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=856&tip=drpciv&cat=b
A când au un aspect civilizat;
B când nu depăşesc greutatea şi gabaritul înscrise în certificatul de înmatriculare;
C când sunt în bună stare de funcţionare şi îndeplinesc condiţiile tehnice stabilite prin lege.
Explicație:
Autovehiculele și remorcile pot circula pe drumurile publice doar dacă sunt în stare bună de funcționare și respectă toate condițiile tehnice prevăzute de lege. Asta înseamnă că sistemul de frânare, direcția, luminile, anvelopele, emisiile de noxe, dar și toate celelalte elemente de siguranță trebuie să fie conforme cu cerințele tehnice stabilite prin legislație. Mașinile care nu sunt verificate tehnic sau au defecțiuni riscă să provoace accidente și nu au voie să circule. Este obligatoriu ca autovehiculul să treacă ITP-ul la intervalul stabilit, iar orice defecțiune tehnică să fie remediată înainte de a folosi mașina pe drumurile publice. Aspectul civilizat sau încărcarea corectă nu sunt suficiente dacă autovehiculul nu corespunde din punct de vedere tehnic, pentru că siguranța în trafic depinde de starea tehnică a fiecărui vehicul.
Dificultate Întrebare: MEDIE
44%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=705&tip=drpciv&cat=b
A în intersecţii;
B în parcări;
C în poligoanele auto.
Explicație:
Circulația cu viteză excesivă duce adesea la accidente în intersecții deoarece acestea sunt locuri unde se întâlnesc mai multe fluxuri de trafic care se intersectează. În intersecții apar schimbări frecvente ale direcției și priorități, iar circulația rapidă reduce timpul de reacție și capacitatea de a controla vehiculul corect. Din această cauză, conducătorii auto care circulă cu viteză mare în intersecții au risc ridicat să nu mai poată opri sau evita o coliziune, ceea ce duce la accidente grave. Prin urmare, în apropierea și în interiorul intersecțiilor este obligatorie reducerea vitezei pentru a putea reacționa corect și în siguranță.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
4%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=857&tip=drpciv&cat=b
A albastru, roşu, verde;
B albastru, verde, roşu;
C roşu, albastru, verde.
Explicație:
Intersecția este dirijată prin indicatoare de prioritate, iar sub fiecare indicator există un panou adițional care arată direcția drumului cu prioritate. Mașina albastră circulă pe drumul cu prioritate, așa că trece prima prin intersecție. Mașina roșie și mașina verde sunt pe drumuri fără prioritate și trebuie să acorde prioritate celor care circulă pe drumul principal. După ce mașina albastră a trecut, între roșu și verde se aplică regula priorității de dreapta, deoarece ambele se află în aceeași situație de cedează trecerea. Mașina roșie îi va ceda trecerea mașinii verzi, pentru că verdele îi vine din dreapta. Astfel, ordinea corectă de trecere este: albastru, apoi verde, iar ultimul roșu. Dacă nu respecți această ordine, se poate produce un accident sau se blochează intersecția. Tot timpul urmărești indicatoarele de prioritate și respecți regula priorității de dreapta în cazul celor aflați pe drumuri fără prioritate.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
20%
To top