Întrebări Categoria B

https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=976&tip=drpciv&cat=b
A conducerii sub influenţa băuturilor alcoolice;
B neacordării priorităţii de trecere vehiculelor care au acest drept;
C nerespectării semnalelor poliţistului rutier aflat în exercitarea atribuţiilor de serviciu.
Explicație:
Suspendarea exercitării dreptului de a conduce pentru 90 de zile se aplică în cazul conducerii sub influența băuturilor alcoolice, fiind o sancțiune severă destinată să prevină accidentele cauzate de șoferii care conduc în stare de ebrietate. Consumul de alcool afectează capacitatea de concentrare, viteza de reacție și coordonarea, punând în pericol viața șoferului și a celorlalți participanți la trafic. În schimb, neacordarea priorității sau nerespectarea semnalelor polițistului rutier sunt contravenții care se sancționează cu amenzi, puncte de penalizare sau alte măsuri, dar nu duc în mod direct la suspendarea permisului pentru 90 de zile. Această măsură de suspendare a permisului pentru conducerea sub influența alcoolului este o măsură de protecție publică și un semnal clar că astfel de comportamente nu sunt tolerate, având consecințe serioase pentru siguranța rutieră.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
31%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=375&tip=drpciv&cat=b
A infracţiune, şi atrage anularea permisului de conducere;
B contravenţie, şi se pedepseşte cu închisoare;
C contravenţie, şi atrage reţinerea permisului de conducere.
Explicație:
Dacă un conducător auto refuză să îi fie recoltate probe biologice pentru a-i fi determinată alcoolemia sau prezența altor substanțe interzise în organism, acest lucru reprezintă infracțiune, nu doar o contravenție. Legea prevede clar că, în cazul unui control de rutină sau când există suspiciuni că șoferul a consumat alcool sau droguri, dacă acesta nu vrea să colaboreze cu poliția și refuză să i se ia sânge sau alte probe, fapta este sancționată penal. Practic, refuzul de a se supune acestor recoltări este tratat la fel de sever ca și conducerea sub influența băuturilor alcoolice. Motivul este simplu: autoritățile trebuie să aibă posibilitatea de a verifica dacă șoferul este apt să conducă, iar sustragerea de la verificare înseamnă că ar putea ascunde o faptă gravă. Deci, acest refuz sau sustragere constituie infracțiune și se pedepsește cu închisoare conform Codului Rutier. Este important să reții acest lucru, pentru că este una dintre situațiile în care colaborarea cu poliția este esențială pentru siguranța rutieră.
Codul Rutier (OUG 195/2002)

Art.87.
(5) Refuzul, împotrivirea sau sustragerea conducatorului unui autovehicul sau al unui tramvai ori a instructorului auto, aflat în procesul de instruire, sau a examinatorului autoritatii competente, aflat în timpul desfasurarii probelor practice ale examenului pentru obtinerea permisului de conducere, de a se supune recoltarii probelor biologice sau testarii aerului expirat, în vederea stabilirii alcoolemiei ori a prezentei de produse sau substante stupefiante ori a medicamentelor cu efecte similare acestora, se pedepseste cu închisoare de la 2 la 7 ani.

Art.97.
(1) Pe lânga sanctiunile contraventionale, politistul rutier dispune, în cazurile prevazute în prezenta ordonanta de urgenta, si una dintre urmatoarele masuri tehnico-administrative:
    a) retinerea permisului de conducere si/sau a certificatului de înmatriculare ori de înregistrare sau, dupa caz, a dovezii înlocuitoare a acestora;
    b) retragerea permisului de conducere, a certificatului de înmatriculare sau înregistrare ori a placutelor cu numarul de înmatriculare sau de înregistrare;
    c) anularea permisului de conducere.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
32%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=508&tip=drpciv&cat=b
A 100-120 grade C;
B 60-70 grade C;
C 90-95 grade C.
Explicație:
Temperatura optimă a lichidului de răcire la majoritatea motoarelor este între 90 și 95 de grade Celsius. În acest interval, motorul funcționează la performanță maximă, cu o eficiență bună a arderii și o uzură minimă a componentelor interne. Dacă temperatura scade sub 90 de grade, motorul nu va funcționa eficient, consumul de combustibil crește, iar uzura anumitor piese se accentuează. Dacă temperatura depășește 95-100 de grade, există risc de supraîncălzire, care poate duce la defectarea garniturii de chiulasă, blocarea motorului sau alte avarii costisitoare. Sistemul de răcire este proiectat să mențină temperatura în intervalul optim, iar orice abatere trebuie verificată și remediată pentru a preveni probleme grave la motor.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
16%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=218&tip=drpciv&cat=b
A rulaţi cu o viteză ponderată, în condiţii de siguranţă, menţinând un ritm de mers constant;
B circulaţi cu aceeaşi viteză atât în localităţi, cât şi în afara acestora;
C folosiţi medicamente calmante sau energizante care nu sunt interzise conducătorilor auto.
Explicație:
Tensiunea nervoasă și oboseala la volan sunt factori care afectează grav atenția și timpul de reacție al șoferului, crescând riscul producerii accidentelor rutiere. Codul Rutier și regulamentele subliniază obligativitatea ca șoferul să conducă doar atunci când este în stare optimă, atât fizic, cât și psihic. Pentru a reduce stresul și oboseala, este recomandat să faci pauze regulate în timpul drumurilor lungi, să eviți condusul pe perioade prelungite fără odihnă și să adopți o postură corectă la volan. Important este și să nu conduci după ce ai avut o zi încărcată sau dacă nu ai dormit suficient. În plus, trebuie să te asiguri că atmosfera din habitaclu este una plăcută: o temperatură potrivită, aerisire bună și muzică relaxantă, fără factori care să te distragă sau să te agite. Respectarea acestor recomandări nu este doar o chestiune de siguranță personală, ci și o obligație legală, pentru că un șofer obosit sau nervos devine un pericol atât pentru el, cât și pentru ceilalți participanți la trafic. Făcând pauze și adoptând o atitudine calmă, vei putea conduce mai sigur și mai responsabil, evitând situațiile în care atenția sau reacțiile tale ar putea fi compromise.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
16%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=304&tip=drpciv&cat=b
A într-un document eliberat de service;
B în anexa certificatului de înmatriculare al autovehiculului;
C în manualul tehnic al autovehiculului sau al remorcii.
Explicație:
Termenul de valabilitate al inspecției tehnice periodice, pe scurt ITP, este data până la care mașina are dreptul să circule legal, demonstrând că respectă normele tehnice de siguranță și mediu. Această dată poate fi verificată în certificatul de înmatriculare, la rubrica special destinată inspecției tehnice, unde este trecută clar data expirării ITP-ului. De asemenea, termenul mai poate fi găsit și într-un autocolant aplicat pe parbriz, dar documentul oficial este certificatul de înmatriculare. Legea obligă șoferul să se asigure că ITP-ul este valabil, iar circulația cu o inspecție expirată poate duce la amenzi sau chiar la reținerea certificatului de înmatriculare. Practic, de fiecare dată când te urci la volan, trebuie să ai certitudinea că termenul înscris în certificatul de înmatriculare nu a fost depășit. Astfel, pentru a ști cu exactitate când expiră ITP-ul, consultă întotdeauna înscrisul din certificatul de înmatriculare.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
22%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=288&tip=drpciv&cat=b
A răcire;
B ungere;
C alimentare.
Explicație:
Termostatul este un dispozitiv esențial care face parte din instalația de răcire a motorului. Rolul principal al termostatului este să controleze temperatura lichidului de răcire, astfel încât motorul să funcționeze la o temperatură optimă. Când motorul este rece, termostatul rămâne închis pentru a permite motorului să se încălzească rapid. Pe măsură ce motorul ajunge la temperatura de funcționare, termostatul se deschide și permite circulația lichidului de răcire către radiator, prevenind supraîncălzirea. Conform prevederilor tehnice și recomandărilor legale din România, menținerea în stare bună a instalației de răcire asigură o funcționare corectă, prelungind durata de viață a motorului și evitând defecțiunile grave. Prin urmare, termostatul nu aparține instalației electrice sau de ungere, ci este componentă a instalației de răcire a autovehiculului.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
4%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=2838&tip=drpciv&cat=b
A pe partea stângă;
B pe partea dreaptă;
C pe ambele părţi.
Explicație:
Depășirea tramvaiului aflat în mers se face, de regulă, pe partea dreaptă, deoarece tramvaiul circulă pe mijlocul carosabilului, iar urcarea și coborârea călătorilor are loc pe partea dreaptă, direct pe trotuar sau pe refugii special amenajate. De aceea, depășirea pe partea stângă ar putea pune în pericol siguranța pietonilor și a altor participanți la trafic. Totuși, există excepții: dacă tramvaiul merge pe una dintre margini și nu există spațiu suficient pe dreapta, sau traseul este amenajat astfel încât depășirea să se facă pe stânga, atunci manevra se poate face pe această parte. Cea mai importantă regulă este să acorzi prioritate pietonilor care urcă sau coboară din tramvai, oprite la refugii ori pe stradă, dacă nu există refugii. Respectarea acestor reguli reduce riscul de producere a accidentelor cu pietoni, care sunt foarte expuși atunci când folosesc transportul public. Astfel, ținând cont de legislația rutieră din România, reținem că, în mod obișnuit, tramvaiele în mers se depășesc pe partea dreaptă, cu atenție maximă față de pietoni.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
33%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=104&tip=drpciv&cat=b
A nu;
B da, în staţiile fără refugiu, pentru protejarea călătorilor care urcă sau coboară;
C da, atunci când între şina din dreapta şi bordură nu există spaţiu suficient pentru depăşire.
Explicație:
Depășirea tramvaiului se face în mod regulat pe partea dreaptă, deoarece tramvaiul circulă de obicei pe mijlocul drumului, iar ușile pentru coborârea și urcarea pasagerilor sunt pe partea dreaptă. Depășirea pe stânga este permisă doar dacă tramvaiul se află pe marginea din dreapta a carosabilului, iar între el și bordura dreaptă nu există suficient spațiu pentru a trece în siguranță pe partea dreaptă. Acest lucru este prevăzut clar în Codul Rutier. Din rațiuni practice și de siguranță, trebuie acordată întotdeauna prioritate călătorilor care urcă sau coboară din tramvai. Prin urmare, regula generală este că tramvaiul se depășește pe dreapta, cu excepția situației când nu există loc și se poate depăși doar pe stânga, cu multă atenție. Acest lucru ajută la protejarea pasagerilor și la fluidizarea traficului, respectând legea.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
38%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=420&tip=drpciv&cat=b
A o ambulanţă special dotată în acest sens;
B o ambulanţă însoţită de un medic;
C vehiculul care a provocat accidentul, dacă starea victimei permite acest lucru.
Explicație:
Când se pune problema transportării victimelor la spital după un accident rutier, este foarte important să înțelegem care e procedura corectă din punct de vedere legal și practic. Potrivit legislației rutiere din România, transportul victimelor trebuie realizat cu prioritate de către ambulanțe sau alte mijloace specializate pentru urgențe medicale, pentru că acestea sunt echipate corespunzător și personalul medical poate oferi îngrijiri încă din drumul spre spital. Doar în cazurile excepționale în care ambulanța nu poate interveni rapid – de exemplu dacă accesul la locul accidentului este foarte dificil sau victima are nevoie urgentă de ajutor pentru a-i fi salvată viața – se poate apela la transportul cu alte autovehicule, dar numai dacă nu există altă soluție și cu mare grijă pentru a nu agrava rănile persoanei transportate. Este însă important să nu uiți niciodată: transportul neadecvat al unei victime poate agrava starea acesteia. De aceea, principiul de bază este să aștepți ambulanța, iar excepțiile se aplică doar dacă viața victimei este în pericol și nu există nicio altă opțiune. Astfel, răspunsul corect la această întrebare este că transportarea victimelor la spital se face, în mod obișnuit, cu ambulanța, dar, în cazuri de maximă urgență, este permisă folosirea oricărui mijloc de transport disponibil, dacă așteptarea ar pune în pericol viața victimei.
Dificultate Întrebare: MEDIE
41%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=89&tip=drpciv&cat=b
A nu, deoarece se adresează circulaţiei din sens invers;
B da, dar numai de către cei care circulă pe banda cea mai apropiată de axul drumului;
C da, de către toţi conducătorii de vehicule care îl întâlnesc.
Explicație:
Semnificația unui indicator rutier instalat pe partea stângă a drumului, dar orientat către conducătorii de vehicule care se apropie, trebuie respectată de toți șoferii care îl întâlnesc, indiferent pe ce bandă circulă. Poziționarea indicatorului pe partea stângă se face uneori din motive de vizibilitate sau din cauza configurației drumului, însă obligația de a respecta semnificația lui rămâne valabilă pentru toți participanții la trafic care îl văd în direcția lor de mers. Nerespectarea semnificației acestui indicator poate duce la amenzi sau accidente. Important este să fii atent la toate indicatoarele, indiferent pe ce parte a drumului sunt amplasate, dacă sunt adresate sensului tău de mers.

Articolului 65, alineatul (1) din Regulamentul de aplicare a OUG nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice:

"Indicatoarele se instalează, de regulă, pe partea dreaptă a sensului de mers. În cazul în care condițiile locale împiedică observarea din timp a indicatoarelor de către conducătorii cărora li se adresează, ele se pot instala ori repeta pe partea stângă, în zona mediană a drumului, pe un refugiu ori spațiu interzis circulației vehiculelor, deasupra părții carosabile sau de cealaltă parte a intersecției, în loc vizibil pentru toți participanții la trafic."

De asemenea, Articolul 66, alineatul (1) prevede:

"Semnificația unui indicator este valabilă pe întreaga lățime a părții carosabile deschise circulației conducătorilor cărora li se adresează."

Aceste prevederi subliniază faptul că semnificația unui indicator rutier trebuie respectată de toți conducătorii de vehicule care îl întâlnesc, indiferent de partea drumului pe care este amplasat.

Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
27%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=331&tip=drpciv&cat=b
A în funcţie de viteza celor două vehicule;
B da;
C nu.
Explicație:
Nu trebuie să acorzi prioritate autoturismului negru, chiar dacă acesta virează la stânga. Mașina neagră vine de pe un drum lateral, unde este amplasat indicatorul „Cedează trecerea”, ceea ce înseamnă că șoferul este obligat să oprească și să îți acorde ție prioritate înainte să intre pe drumul principal. Indiferent de direcția în care virează, vehiculul care vine de pe drumul fără prioritate trebuie să aștepte până când drumul este liber. Tu ai prioritate, iar autoturismul negru poate pătrunde pe drum doar după ce te-ai îndepărtat.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
10%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=769&tip=drpciv&cat=b
A cu amendă penală;
B cu amendă contravenţională şi puncte de penalizare;
C cu amendă contravenţională şi suspendarea exercitării dreptului de a conduce autovehiculul.
Explicație:
Trecerea la semnalul roșu de la semafor este una dintre cele mai grave abateri rutiere și se sancționează cu amendă contravențională și suspendarea permisului de conducere pentru o perioadă stabilită de lege. Nu este suficientă doar amenda și punctele de penalizare, pentru că această manevră pune în pericol viața tuturor participanților la trafic și poate duce la accidente grave în intersecții. Suspendarea dreptului de a conduce este măsura care te obligă să respecți semnificația semaforului și să nu te aventurezi să treci pe roșu. Nu există amendă penală pentru această faptă, ci doar sancțiune contravențională, dar consecințele sunt serioase: rămâi fără permis pe o perioadă de câteva luni și riști să plătești o amendă consistentă. Respectarea semaforului roșu este esențială pentru siguranța rutieră.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
20%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=211&tip=drpciv&cat=b
A în orice situaţie, acesta având un caracter orientativ;
B atunci când un asemenea marcaj nu delimitează cele două sensuri de circulaţie;
C la schimbarea benzii de circulaţie, a direcţiei de mers sau la depăşire.
Explicație:
Marcajul discontinuu, adică acea linie întreruptă care separă benzile de circulație sau sensurile de mers, are rolul de a permite depășirea sau schimbarea benzii atunci când manevra este sigură și permisă de alte reguli de circulație. Legislația rutieră prevede clar că poți trece peste acest marcaj dacă nu există alte semne, marcaje sau reguli suplimentare care să interzică această manevră, cum ar fi o linie continuă alăturată, indicator de depășire interzisă sau lipsa de vizibilitate. Practic, linia discontinuuă transmite șoferilor că au voie să schimbe banda sau sensul de mers, dar doar după ce se asigură că nu pun în pericol siguranța circulației. Astfel, este important să-ți amintești: marcajul discontinuu permite legal schimbarea benzii sau depășirea, dar mereu cu atenție, respectând celelalte reguli de circulație și prioritățile.
Regulamentul Rutier
Articolul 78 - Marcajul longitudinal format dintr-o linie discontinuă simplă sau dublă permite trecerea peste acesta, dacă manevra sau reglementările instituite impun acest lucru.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
30%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=913&tip=drpciv&cat=b
A persoanele de pe scaunele din spate;
B toate persoanele;
C persoanele de pe scaunele din faţă.
Explicație:
Toate persoanele aflate într-un autoturism prevăzut cu centuri de siguranță, indiferent dacă ocupă un loc pe scaunele din față sau din spate, sunt obligate să poarte centura de siguranță pe toată durata deplasării. Obligația se aplică atât șoferului, cât și pasagerilor, indiferent de distanța parcursă sau de tipul drumului. Scopul acestei reguli este protejarea vieții și reducerea gravității rănilor în caz de accident, deoarece centura de siguranță reține corpul pe scaun și previne proiectarea în afara vehiculului sau lovirea elementelor dure din interior. Nerespectarea acestei obligații se sancționează contravențional, iar riscul pentru integritatea fizică crește semnificativ. Sunt exceptate de la purtarea centurii anumite categorii prevăzute expres de lege, cum ar fi persoanele cu probleme medicale dovedite sau conducătorii autovehiculelor de urgență în misiune.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
6%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=530&tip=drpciv&cat=b
A are elemente de caroserie distruse;
B au trecut mai mult de 30 de zile de la data producerii avariei;
C au trecut mai mult de 3 zile de la constatare.
Explicație:
Un autovehicul avariat nu mai poate circula legal dacă au trecut mai mult de 30 de zile de la data producerii avariei. Aceasta înseamnă că, imediat după producerea avariei, autovehiculul poate circula pentru a ajunge la un service sau pentru alte motive justificate, dar această perioadă este limitată. După cele 30 de zile, dacă autovehiculul nu a fost reparat și nu corespunde normelor tehnice privind siguranța rutieră, este interzis să mai circule pe drumurile publice. Această regulă are scopul de a preveni circulația vehiculelor periculoase, care pot pune în pericol siguranța traficului și a participanților la trafic. Elementele de caroserie distruse sau alte avarii pot influența această decizie, însă termenul legal esențial este cel de 30 de zile de la producerea avariei.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
13%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=478&tip=drpciv&cat=b
A nu aveţi nicio obligaţie şi prin urmare vă continuaţi deplasarea în coloană;
B reduceţi viteza şi măriţi astfel distanţa faţă de cel care circulă înaintea dvs., creând condiţii celui ce depăşeşte neregulamentar să intre în coloană;
C vă apropiaţi de axul drumului public, pentru a-l determina pe cel angajat în depăşirea coloanei să renunţe la această manevră riscantă.
Explicație:
Dacă un șofer se angajează neregulamentar în depășirea coloanei și din față se apropie rapid un autocamion, trebuie să reduci viteza și să mărești distanța față de mașina din fața ta. În felul acesta creezi un spațiu liber în care șoferul care a depășit greșit să poată reintra în coloană și să evite impactul frontal cu autocamionul. Chiar dacă nu tu ai greșit, ai obligația să previi un accident. Nu e corect să ignori pericolul și să mergi mai departe ca și cum nu s-ar fi întâmplat nimic, iar apropierea de axul drumului pentru a-l împiedica să intre înapoi în coloană este periculoasă și interzisă. Fiecare participant la trafic trebuie să acționeze preventiv și să ajute la evitarea accidentelor, chiar dacă eroarea aparține altcuiva. Oricând vezi o astfel de situație, reacționezi calm, încetinești și faci loc pentru ca toată lumea să treacă în siguranță.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
6%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=833&tip=drpciv&cat=b
A creaţi condiţii pentru a fi depăşit, apropiindu-vă cât mai mult de partea dreaptă a drumului public;
B îl atenţionaţi atât cu claxonul, cât şi cu braţul stâng, pentru a renunţa la această manevră;
C vă deplasaţi spre stânga, din timp, pentru a nu-i permite efectuarea acestei manevre.
Explicație:
Când urmează să fii depășit, ai obligația să creezi condiții pentru ca depășirea să se desfășoare în siguranță, apropiindu-te cât mai mult de partea dreaptă a drumului. Nu ai voie să împiedici sau să îngreunezi manevra celui care vrea să te depășească, nici să îl atenționezi inutil cu claxonul sau cu semne, și nici să te deplasezi spre stânga pentru a bloca depășirea. Legea impune această conduită pentru a reduce riscul de accidente și pentru a menține fluența traficului, indiferent de câte ori ai fost depășit de același șofer. Scopul este ca fiecare participant la trafic să poată efectua manevrele regulamentar și în siguranță, fără a fi obstrucționat de ceilalți.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
8%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=3962&tip=drpciv&cat=b
A pe oricare parte;
B pe partea stângă;
C pe partea dreaptă.
Explicație:
Depășirea tramvaiului aflat în mers se face de regulă pe partea dreaptă pentru că acesta, de cele mai multe ori, circulă pe mijlocul drumului, iar accesul pasagerilor se face de pe trotuar sau de pe refugii amplasate pe partea dreaptă. Regulamentul rutier prevede această regulă tocmai pentru a proteja pietonii care coboară sau urcă din tramvai, reducând riscul de accidente. Depășirea tramvaiului pe partea stângă este permisă doar în situații excepționale, de exemplu dacă linia este amplasată la marginea din dreapta a carosabilului și nu există spațiu pe dreapta pentru depășire. În toate celelalte cazuri, prioritate are siguranța călătorilor și a celorlalți participanți la trafic, deci depășirea tramvaiului în mers se face obligatoriu pe dreapta.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
35%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=148&tip=drpciv&cat=b
A vehiculul va vira la dreapta sau la stânga;
B vehiculul este parcat;
C vehiculul a rămas în pană sau este remorcat.
Explicație:
Când vezi un vehicul cu luminile de avarie aprinse, trebuie să înțelegi că acesta semnalizează o situație de pericol sau o oprire neașteptată pe carosabil. Codul Rutier prevede că luminile de avarie se folosesc atunci când vehiculul reprezintă un obstacol sau oprite necorespunzător, din motive de urgență. Deci, este posibil ca vehiculul să fie staționat din cauza unei defecțiuni, a unui accident sau a oricărei alte situații care ar putea pune în pericol siguranța circulației. Din acest motiv, trebuie să reduci viteza, să fii atent la orice manevră bruscă ce ar putea apărea și să eviți depășirea în mod imprudent. Fii pregătit să oprești dacă situația o impune și păstrează o distanță corespunzătoare față de acest vehicul. Reține că luminile de avarie nu se folosesc atunci când mașina circulă normal, ci numai pentru a avertiza ceilalți participanți la trafic asupra unui pericol iminent. Astfel, acordă o atenție sporită și adaptează-ți conduita pentru siguranța ta și a celorlalți.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
12%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=575&tip=drpciv&cat=b
A numărul de înmatriculare sau de înregistrare este fals;
B starea tehnică a pneurilor este necorespunzătoare;
C conducătorul auto refuză să poarte centura de siguranţă.
Explicație:
Imobilizarea vehiculului este o măsură aplicată de poliția rutieră atunci când se constată abateri grave care pot pune în pericol siguranța circulației. Una dintre situațiile în care se dispune imobilizarea este atunci când numărul de înmatriculare sau de înregistrare al vehiculului este fals. Folosirea unui astfel de număr este considerată faptă deosebit de gravă, întrucât poate ascunde alte infracțiuni sau poate împiedica identificarea vehiculului în trafic. Polițistul poate ridica plăcuțele de înmatriculare și poate bloca circulația vehiculului până la clarificarea situației. Imobilizarea NU se dispune pentru starea tehnică necorespunzătoare a pneurilor (aceasta atrage alt tip de sancțiune), nici pentru refuzul de a purta centura de siguranță, unde se aplică doar amendă și eventual puncte de penalizare.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
20%
To top