Întrebări Categoria B

https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=2487&tip=drpciv&cat=b
A alimentează consumatorii cu energie electrică;
B asigură funcţionarea instalaţiei de aprindere;
C asigură funcţionarea instalaţiei de răcire.
Explicație:
Bateria de acumulatori are rolul de a furniza energia electrică necesară tuturor consumatorilor mașinii, adică faruri, radio, ventilație, sistem de pornire, ștergătoare și alte echipamente electrice atunci când motorul nu funcționează sau când alternatorul nu poate acoperi consumul. De exemplu, atunci când pornești mașina, bateria alimentează electromotorul, iar fără o baterie funcțională nu poți porni autovehiculul. De asemenea, asigură funcționarea echipamentelor electrice chiar și când motorul este oprit, ca luminile de avarie sau alarma. Instalația de aprindere și cea de răcire funcționează cu ajutorul energiei furnizate tot de baterie, dar rolul principal al acesteia este alimentarea generală cu energie electrică.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
26%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=2412&tip=drpciv&cat=b
A de a asigura depoluarea atmosferică, prin arderea completă a gazelor de evacuare
B de a facilita arderea amestecului carburant in cilindrii motorului
C de a filtra carburantul înainte de pulverizarea acestuia în cilindri
Explicație:
Catalizatorul face parte din sistemul de evacuare al autovehiculului și are un rol esențial pentru protecția mediului. El transformă gazele nocive rezultate la arderea combustibilului – cum ar fi monoxidul de carbon, hidrocarburile nearse sau oxizii de azot – în substanțe mult mai puțin poluante, precum dioxidul de carbon, apă și azot. Legea obligă toate autovehiculele moderne să fie dotate cu catalizator, pentru a se încadra în limitele de poluare prevăzute de normele europene și de Codul Rutier din România. Astfel, funcționarea optimă a catalizatorului nu doar că protejează mediul, ci ajută și la trecerea inspecției tehnice periodice și la evitarea sancțiunilor legale privind poluarea. De aceea, este important ca acest dispozitiv să fie menținut în stare bună de funcționare și să nu fie eliminat sau modificat.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
21%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=503&tip=drpciv&cat=b
A dublează marcajele convenţionale în zonele periculoase;
B avertizează conducătorii de autovehicule că depăşesc zona de carosabil marcată şi destinată sensului de deplasare;
C avertizează conducătorii de autovehicule că vor pătrunde într-o zonă supravegheată cu aparatură radar.
Explicație:
Marcajele rezonatoare sunt acele marcaje care, atunci când sunt călcate cu roțile, produc un zgomot și o vibrație specifică, avertizând conducătorul auto că a părăsit zona de carosabil marcată și destinată sensului său de deplasare. Rolul lor principal este de a atenționa șoferul că a depășit accidental marcajul de delimitare a benzilor sau marginea drumului, fiind astfel un avertisment suplimentar, mai ales pe timp de noapte, ceață sau când conducătorul auto este obosit. Marcajele rezonatoare se găsesc frecvent pe autostrăzi, drumuri naționale, în zone periculoase sau înaintea unor curbe, intersecții sau treceri la nivel cu calea ferată, pentru a preveni părăsirea accidentală a carosabilului și pentru a crește siguranța rutieră.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
20%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=2840&tip=drpciv&cat=b
A permite pornirea uşoară a motorului la temperaturi scăzute;
B închide şi deschide circuitul lichidului de răcire la anumite temperaturi;
C asigură răcirea lichidului de frânare.
Explicație:
Termostatul este o piesă esențială în sistemul de răcire al motorului. Rolul său principal este să mențină temperatura optimă de funcționare a motorului, deschizând sau închizând circuitul lichidului de răcire către radiator. La pornire, când motorul este rece, termostatul rămâne închis, astfel motorul ajunge rapid la temperatura potrivită pentru funcționare, ceea ce reduce uzura și consumul de combustibil. Când motorul atinge temperatura optimă, termostatul se deschide, permițând lichidului de răcire să circule către radiator, unde excesul de căldură este eliminat. Dacă termostatul nu funcționează corect, motorul poate supraîncălzi sau, dimpotrivă, poate funcționa la o temperatură prea scăzută. Un motor care funcționează prea rece consumă mai mult combustibil, poluează mai mult și se uzează mai repede, iar un motor supraîncălzit se poate defecta grav. De aceea, funcționarea corectă a termostatului contribuie atât la siguranța circulației, cât și la respectarea normelor tehnice prevăzute în legislația rutieră.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
22%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=716&tip=drpciv&cat=b
A asigură demontarea mai uşoară a pieselor motorului;
B reduce uzura motorului, prin crearea unui film rezistent de lubrifiant între suprafeţele pieselor aflate în mişcare;
C protejează motorul faţă de pătrunderea amestecului carburant în baia de ulei.
Explicație:
Rolul principal al uleiului pentru motor este să reducă uzura prin crearea unui film lubrifiant rezistent între suprafețele metalice ale pieselor aflate în mișcare în interiorul motorului. Acest strat subțire de ulei previne contactul direct între metal pe metal, diminuând frecarea și căldura rezultată, ceea ce prelungește durata de viață a componentelor motorului și asigură o funcționare mai silențioasă și eficientă. Pe lângă lubrifiere, uleiul ajută la răcirea motorului prin preluarea căldurii și la curățarea pieselor prin transportul impurităților și a reziduurilor către filtrul de ulei. Uleiul nu are rolul de a facilita demontarea pieselor și nici de a proteja motorul împotriva pătrunderii amestecului carburant în baia de ulei, ci este esențial pentru funcționarea corectă și durabilă a motorului.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
13%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=152&tip=drpciv&cat=b
A claxonatul intermitent, pentru a-i atenţiona pe participanţii la trafic din spatele vehiculului;
B semnalizarea cu luminile de mers înapoi din dotarea autovehiculului;
C folosirea luminilor de avarie.
Explicație:
Atunci când un șofer dorește să meargă cu mașina înapoi, trebuie să folosească o semnalizare specifică prevăzută în Codul Rutier. Mai exact, autovehiculul trebuie să aibă aprinse luminile albe de mers înapoi, amplasate în partea din spate a mașinii. Aceste lumini se aprind automat când este cuplată treapta de mers înapoi și au rolul de a avertiza atât ceilalți participanți la trafic, cât și pietonii, că vehiculul urmează să dea cu spatele. Nu se folosește semnalizarea cu luminile de direcție atunci când se merge înapoi, acelea se utilizează doar la schimbarea direcției de mers spre stânga sau dreapta. De asemenea, semnalizarea cu brațul nu este obligatorie la mersul înapoi, ci doar în cazuri excepționale, dacă sistemul de iluminare este defect. Așadar, semnalizarea corectă, din punct de vedere legal și practic, constă în folosirea luminilor albe de mers înapoi, fapt care îi ajută pe ceilalți să anticipeze și să evite eventualele pericole.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
16%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=3963&tip=drpciv&cat=b
A prioritate pentru vehiculele care vin din faţă;
B drum cu prioritate;
C interzis accesul tuturor vehiculelor.
Explicație:
Indicatorul de drum cu prioritate se montează pe acele sectoare de drum unde participanții la trafic au dreptul de a trece primii prin intersecții, fără să fie obligați să cedeze trecerea vehiculelor care vin de pe drumuri laterale sau secundare. Rolul acestui indicator este să clarifice cine are întâietate în intersecțiile nedirijate, adică acele intersecții unde nu există semafoare sau polițist care să dirijeze traficul. Conform Codului Rutier din România, orice vehicul care circulă pe drumul semnalizat ca fiind cu prioritate beneficiază de acest drept până la întâlnirea unui alt indicator care modifică regimul de prioritate – cum ar fi indicatorul de „sfârșit de drum cu prioritate” sau indicatorul de „cedează trecerea” sau „stop”. Din punct de vedere practic, deși legea îți conferă prioritate, se recomandă să adaptezi viteza, să fii prevenitor și să te asiguri că ceilalți participanți la trafic te-au observat și respectă dreptul tău de prioritate, pentru a evita accidentele cauzate de neatenție sau necunoașterea regulilor de către alți șoferi. Reține și faptul că această regulă nu se aplică pentru pietoni în toate cazurile: pietonii aflați pe trecerea semnalizată au întotdeauna prioritate, indiferent de drumul pe care circuli. Indicatorul de drum cu prioritate nu îți conferă dreptul să ignori alte semne sau reguli rutiere, de aceea atenția și conduita preventivă rămân esențiale în orice situație de trafic.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
6%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=3970&tip=drpciv&cat=b
A marchează sfârşitul zonei unde este interzisă oprirea;
B marchează începutul zonei unde este interzisă oprirea;
C marchează începutul zonei unde este interzisă staţionarea.
Explicație:
Semnul de circulație „Oprirea interzisă”, împreună cu o săgeată orientată în față, te informează că restricția de a opri se aplică din locul unde este amplasat semnul și continuă pe toată lungimea sectorului de drum indicat de săgeată. Conform Codului Rutier din România, oprirea voluntară a vehiculelor este interzisă pe acest tronson, cu excepția cazurilor de forță majoră sau dacă primești indicații speciale de la un polițist rutier. Această interdicție este menită să prevină blocarea sau îngreunarea circulației, mai ales în zone unde spațiul este limitat sau traficul este intens. Respectarea semnului este obligatorie: nu ai voie să oprești nici pentru scurt timp, iar nerespectarea duce la sancțiuni contravenționale. Ține minte ca semnul nu se referă doar la staționare îndelungată, ci la orice oprire voluntară, oricât de scurtă ar fi. Săgeata sub semn marchează direcția și aria de aplicare, ca să știi exact unde începe și unde se termină restricția. Interdicția poate fi ridicată doar dacă întâlnești un alt semn care anulează această regulă. Respectând aceste reguli, contribuim la menținerea siguranței și fluidității traficului rutier.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
35%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=2860&tip=drpciv&cat=b
A se interzice staţionarea vehiculelor , în zilele impare (fără soţ), între orele menţionate;
B se permite staţionarea vehiculelor , în zilele impare (fără soţ), între orele menţionate;
C se permite staţionarea vehiculelor în afara orelor menţionate.
Explicație:
Indicatorul arată că staționarea vehiculelor este interzisă în zilele impare ale lunii, în intervalul orar menționat pe panoul adițional. Asta înseamnă că, de exemplu, pe data de 3 sau 15 ale lunii, nu ai voie să lași mașina parcată în acea zonă în perioada indicată. Scopul acestei reguli este să permită curățarea sau întreținerea străzii sau să fluidizeze traficul, alternând zilele în care se poate staționa pe un anumit sector de drum. Dacă nu respecți această restricție, poți fi sancționat cu amendă sau chiar poți avea mașina ridicată.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
27%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=428&tip=drpciv&cat=b
A obligă la ocolirea prin dreapta a locului unde este instalat;
B obligă la schimbarea direcţiei de mers către dreapta;
C obligă la folosirea benzii de lângă trotuar.
Explicație:
Indicatorul cu „Ocolire prin dreapta” obligă toți participanții la trafic să treacă de obstacolul aflat pe carosabil doar pe partea dreaptă. Este un indicator cu caracter obligatoriu, nu o simplă recomandare, și nerespectarea lui atrage sancțiuni conform Codului Rutier. Scopul acestui semn este să dirijeze circulația clar și să prevină situațiile periculoase sau accidentele. Dacă ai în față un asemenea indicator, nu ai voie să ocolești obstacolul prin stânga, indiferent dacă fluxul de trafic sau alte vehicule par să o facă. Regulamentul stabilește clar că, în prezența semnelor de obligare, prioritatea o are indicația acestora peste alte reguli generale de circulație din acel loc. Pentru siguranța ta și a celorlalți, reduce viteza înainte de obstacol, semnalizează din timp, verifică oglinzile și ocolește calm, pe partea indicată de semn. Această conduită are rolul de a evita blocajele și accidentele în zonele cu obstacole, unde spațiul de manevră e de regulă limitat. În concluzie, când întâlnești indicatorul „Ocolire prin dreapta”, trebuie să respecți indicația ca o regulă strictă, deoarece ea garantează fluiditatea traficului și siguranța tuturor participanților.
Regulamentul Rutier
Articolul 110
(3) Amenajările rutiere sau obstacolele din zona mediană a părţii carosabile se ocolesc prin partea dreaptă.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
24%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=363&tip=drpciv&cat=b
A „Limitare de viteză”;
B „Viteză minimă obligatorie”;
C „Viteză maximă obligatorie”.
Explicație:
Semnul rutier circular albastru cu numărul 40 indică o limită minimă de viteză de 40 km/h. Asta înseamnă că șoferii care circulă pe acel sector de drum sunt obligați să nu meargă mai încet de 40 km/h, cu excepția situațiilor în care condițiile de drum, vremea sau traficul impun reducerea vitezei pentru siguranță. Legea a stabilit astfel de limite minime pentru a preveni încetinirea excesivă a traficului, care poate duce la ambuteiaje sau chiar accidente din cauza diferențelor mari de viteză dintre vehicule. Este important de reținut că limitele minime nu se aplică atunci când există motive întemeiate pentru a circula mai încet, cum ar fi ceața deasă sau o defecțiune la autovehicul, dar în condiții normale, trebuie respectată limita indicată de semn. Astfel, toți participanții la trafic pot circula în siguranță și se evită blocajele. Nerespectarea acestei obligații poate atrage sancțiuni, conform Codului Rutier. De aceea, este esențial să recunoști semnul și să adaptezi viteza la cerințele sale, asigurând totodată siguranța proprie și pe cea a celorlalți.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
23%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=524&tip=drpciv&cat=b
A traseul 1;
B traseul 2;
C oricare dintre cele două, dacă respectă toate prevederile legii.
Explicație:
În sensul giratoriu din imagine, legislația nu impune obligativitatea folosirii unei anumite benzi pentru a parcurge sau a părăsi sensul giratoriu, atât timp cât nu există semnalizare suplimentară sau marcaje care să indice altceva. Se poate circula pe oricare dintre cele două trasee prezentate, cu condiția ca schimbarea benzii să se facă după asigurare și semnalizare, fără a incomoda ceilalți participanți la trafic. La părăsirea sensului giratoriu, trebuie să vă încadrați pe banda de lângă marginea din dreapta a drumului și să semnalizați intenția de a ieși. Indiferent de bandă, trebuie respectate toate regulile privind prioritatea și semnalizarea, fără manevre bruște sau periculoase.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
37%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=608&tip=drpciv&cat=b
A traseul 1;
B traseul 2;
C traseul 3.
Explicație:
Pentru a întoarce corect într-o intersecție cu sens giratoriu cu mai multe benzi trebuie să alegi de la început banda potrivită. Traseul optim pentru întoarcere este traseul 2, care presupune să intri în sensul giratoriu pe banda din interior, adică banda din stânga, apoi să urmezi interiorul sensului până în punctul unde vrei să ieși și să te asiguri că poți schimba banda spre exterior în siguranță pentru a părăsi sensul. Acest traseu reduce riscul de accident, nu încurcă ceilalți șoferi care vor să meargă înainte sau la dreapta și respectă regulile de circulație privind schimbarea benzii și semnalizarea la ieșirea din sens. Cei care doresc să circule pe prima arteră la dreapta, se vor angaja pe banda de langa bordură trotuarului sau acostament, cei care doresc să circule pe direcția înainte, se vor angaja pe oricare dintre benzi, dar dacă sensul giratoriu are mai mult de 2 benzi, se va evita să se circule pe banda cea mai din centrul intersecției, iar cei care doresc să circule la stânga sau să întoarcă, se vor angaja pe banda cea mai din centrul intersecției.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=471&tip=drpciv&cat=b
A traseul 1;
B traseul 2;
C virajul la stânga este interzis.
Explicație:
Pentru a vira la stânga într-un sens giratoriu cu două benzi, este recomandat să te încadrezi pe banda din stânga la intrare și să circuli pe această bandă până la ieșirea dorită. Traseul 2 din imagine este recomandat, pentru că menține banda din stânga pe tot parcursul manevrei, iar ieșirea din giratoriu se face după ce te-ai asigurat și ai semnalizat corespunzător.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
20%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=1049&tip=drpciv&cat=b
A 0,5 g/l;
B 0,8 g/l;
C 1 g/l.
Explicație:
Alcoolemia la volan este un aspect foarte important în legislația rutieră, deoarece alcoolul scade semnificativ capacitatea de reacție și judecata șoferului. În România, limita legală până la care un șofer riscă doar sancțiuni contravenționale este de până la 0,80 grame per litru alcool pur în sânge. Dacă se depășește această valoare, adică alcoolemia este mai mare de 0,80 g/l alcool pur în sânge, fapta devine infracțiune și se aplică pedeapsa penală, putând duce la dosar penal și chiar la închisoare. Practic, dacă un șofer este depistat conducând cu o alcoolemie peste această limită, este considerat un pericol foarte mare pentru siguranța traficului, motiv pentru care legea prevede sancțiuni foarte aspre. Reține ușor: sub 0,80 g/l – amendă și suspendarea permisului, peste 0,80 g/l – dosar penal și pedeapsă prevăzută de Codul Penal. Acest prag este considerat critic deoarece riscurile producerii accidentelor grave cresc exponențial. De aceea, cel mai sigur și recomandat este să nu consumi deloc alcool dacă urmează să conduci.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
20%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=713&tip=drpciv&cat=b
A viteza prevăzută de Regulament pentru categoria de drum pe care circulaţi în acel moment;
B viteza care să vă confere siguranţa că puteţi opri şi evita orice eveniment rutier, fără a intra în derapaj;
C în această situaţie nu trebuie să circulaţi cu mai mult de 20 km/h.
Explicație:
Pe un drum public umed sau acoperit cu mâzgă sau zăpadă trebuie să te deplasezi cu o viteză adaptată condițiilor, astfel încât să poți opri în siguranță și să eviți orice eveniment rutier, fără să intri în derapaj sau să pierzi controlul asupra vehiculului. Aceasta înseamnă că viteza trebuie să fie mai mică decât limita legală și ajustată în funcție de vizibilitate, aderența carosabilului, traficul din zonă și starea tehnică a mașinii. Nu există o limită fixă de 20 km/h, deoarece în unele situații poți circula mai rapid dacă condițiile permit, dar prioritar este să menții controlul și să previi accidentele. Regula fundamentală este să adaptezi viteza la condițiile reale de drum și să fii pregătit să oprești în siguranță în orice moment.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 48 - Conducătorul de vehicul trebuie să respecte regimul legal de viteză şi să o adapteze în funcţie de condiţiile de drum, astfel încât să poată efectua orice manevra în condiţii de siguranţă.

Regulamentul Rutier
Articolul 123 - Conducătorul de vehicul este obligat să circule cu o viteza care să nu depăşească 30 km/h în localităţi sau 50 km/h în afara localităţilor, în următoarele situaţii:
    e) când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă, zăpadă bătătorită, mâzgă sau piatră cubică umedă;
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=789&tip=drpciv&cat=b
A 5 km/h;
B 10 km/h;
C 20 km/h.
Explicație:
În zonele rezidențiale, viteza maximă legală este de 20 km pe oră, indiferent de tipul de vehicul. Această limită redusă se aplică pentru că aceste zone sunt frecventate de pietoni, copii, bicicliști și pot apărea oricând persoane sau animale pe carosabil. Scopul acestei reguli este să poți opri imediat în caz de pericol și să previi accidentele în spațiile unde siguranța oamenilor primează. Circulația cu viteză mai mare decât 20 km/h în zonele rezidențiale este sancționată sever, iar adaptarea vitezei la această limită trebuie respectată în orice condiții, inclusiv când drumul pare liber sau este noapte. Reducerea vitezei protejează viețile și îți oferă timp de reacție suficient pentru orice situație neprevăzută.
Regulament - Articolul 158

(1) În zona rezidenţială, semnalizată ca atare, pietonii pot folosi toată lăţimea părţii carosabile, iar jocul copiilor este permis.
(2) Conducătorii de vehicule sunt obligaţi să circule cu o viteza de cel mult 20 km/h, să nu staţioneze sau să parcheze vehiculul în afara spatiilor anume destinate şi semnalizate ca atare, să nu stânjenească sau să împiedice circulaţia pietonilor chiar dacă, în acest scop, trebuie să oprească.

OUG - Articolul 6

În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles:
40. zona rezidenţială - perimetrul dintr-o localitate unde se aplică reguli speciale de circulaţie, având intrările şi ieşirile semnalizate în conformitate cu prevederile legale.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
28%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=394&tip=drpciv&cat=b
A spaţiul de frânare;
B forma pedalei;
C mărimea urmei de frânare imprimată pe carosabil.
Explicație:
Eficacitatea frânelor la un autovehicul este foarte importantă atât din punct de vedere legal, cât și practic, pentru că de funcționarea lor depinde siguranța tuturor participanților la trafic. Conform Codului Rutier și Regulamentului pentru aplicarea acestuia, frânele sunt eficiente dacă îndeplinesc trei criterii esențiale: în primul rând, vehiculul trebuie să poată fi oprit într-o distanță cât mai scurtă, în funcție de condițiile de drum și de viteză; în al doilea rând, frânarea trebuie să se producă fără ca vehiculul să devieze de la direcția de mers, adică frânele să acționeze uniform pe toate roțile; al treilea criteriu este ca, după frânare, vehiculul să rămână oprit pe o rampă cu înclinare de 16% doar cu frâna de ajutor (frâna de mână). Din aceste motive, la inspecțiile tehnice periodice se verifică distanța de frânare, eficiența frânei de serviciu și de ajutor, dar și faptul că nu apar devieri laterale la frânare. Astfel, frânele eficiente înseamnă siguranță sporită pentru toți, reducând riscul de accidente din cauza imposibilității de a opri la timp sau din cauza pierderii controlului asupra direcției.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
15%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=223&tip=drpciv&cat=b
A lipsa combustibilului;
B buşonul rezervorului închis la maximum;
C defecţiuni la instalaţia de injecţie.
Explicație:
Fumul excesiv la un motor Diesel este cauzat în principal de defecțiuni la instalația de injecție, cum ar fi injectoare uzate, pompă de injecție dereglată sau nefuncționarea corectă a sistemului de alimentare. Aceste probleme duc la pulverizarea incorectă a motorinei sau la o cantitate prea mare de combustibil introdusă în cilindri, ceea ce face ca arderea să nu fie completă și să rezulte fum negru sau albastru. Alți factori, cum ar fi filtrul de aer murdar sau turbina defectă, pot agrava situația, dar instalația de injecție este responsabilă direct pentru dozarea și calitatea combustibilului. Lipsa combustibilului sau capacul rezervorului nu determină apariția fumului, ci mai degrabă oprirea motorului. Practic, un motor Diesel cu fum excesiv indică mereu o problemă tehnică ce trebuie verificată și remediată rapid, pentru a proteja motorul și pentru a nu polua suplimentar aerul.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
21%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=531&tip=drpciv&cat=b
A blocul motor, cilindrii, chiulasa şi carterul;
B pistonul, segmenţii, bolţul, biela, arborele cotit şi volantul;
C roţile directoare şi cele tractoare.
Explicație:
Organele mobile ale mecanismului motor sunt acele componente care se mișcă în interiorul motorului și asigură transformarea energiei chimice din combustibil în energie mecanică de rotație. Acestea includ pistonul, care se deplasează înainte și înapoi în cilindru; segmenții, care asigură etanșeitatea dintre piston și pereții cilindrului; bolțul, care fixează pistonul de bielă; biela, care transformă mișcarea liniară a pistonului în mișcare de rotație; arborele cotit, care primește această mișcare de rotație și o transmite mai departe; și volantul, care stabilizează rotația arborelui cotit, asigurând o funcționare uniformă a motorului. Restul componentelor precum blocul motor, chiulasa și carterul sunt părți fixe sau carcase ale motorului, iar roțile directoare sau tractoare nu fac parte din mecanismul motor ci din transmisia vehiculului.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
24%
To top