https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=886&tip=drpciv&cat=b
A niciuna;
B deosebirea constă în durata de imobilizare a vehiculului;
C deosebirea constă în modul de aşezare şi asigurare a autovehiculului pe drum.
Explicație:
Deosebirea dintre oprire și staționare este dată de durata cât vehiculul rămâne imobilizat pe carosabil. Oprirea este imobilizarea voluntară a vehiculului pentru cel mult cinci minute, indiferent de motiv, de exemplu pentru a lăsa sau a prelua un pasager. Staționarea este imobilizarea voluntară a vehiculului pentru mai mult de cinci minute, indiferent dacă șoferul rămâne sau nu la volan. Regulile pentru oprire și staționare sunt diferite, iar încălcarea acestor reguli se sancționează distinct. De aceea, este important să cunoști exact diferența, ca să nu primești amendă pentru staționare neregulamentară când de fapt ai vrut doar să oprești pentru puțin timp.
Deosebirea dintre oprire și staționare este dată de durata cât vehiculul rămâne imobilizat pe carosabil. Oprirea este imobilizarea voluntară a vehiculului pentru cel mult cinci minute, indiferent de motiv, de exemplu pentru a lăsa sau a prelua un pasager. Staționarea este imobilizarea voluntară a vehiculului pentru mai mult de cinci minute, indiferent dacă șoferul rămâne sau nu la volan. Regulile pentru oprire și staționare sunt diferite, iar încălcarea acestor reguli se sancționează distinct. De aceea, este important să cunoști exact diferența, ca să nu primești amendă pentru staționare neregulamentară când de fapt ai vrut doar să oprești pentru puțin timp.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
20%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=277&tip=drpciv&cat=b
A nu mai puţin de 30 km/h;
B nu mai puţin de 40 km/h;
C nu există prevedere legală.
Explicație:
Limita inferioară de viteză în localități reprezintă cea mai mică valoare a vitezei pe care o poate impune autoritatea rutieră printr-un indicator, nu viteza minimă legală cu care ești obligat să circuli. Conform Codului Rutier, în interiorul localităților, limita inferioară ce poate fi stabilită de autorități este de 30 km/h. Asta înseamnă că, atunci când se dorește impunerea unei viteze minime pe un anumit sector de drum, această valoare nu poate fi mai mică de 30 km/h. Această regulă are rolul de a asigura o fluență minimă a traficului, dar și de a proteja siguranța participanților la trafic; dacă viteza ar fi prea mică, s-ar forma ambuteiaje sau s-ar produce conflicte periculoase între vehicule cu regimuri diferite de deplasare. Limita de 30 km/h a fost stabilită pentru că este considerată suficient de sigură și permite adaptarea rapidă la eventuale pericole, mai ales în zonele cu risc crescut din localități, precum apropierea de școli sau treceri de pietoni. Reține că această viteză se referă la indicatorul de limitare minimă a vitezei, nu la viteza minimă de deplasare impusă tuturor șoferilor. Dacă nu există un astfel de indicator, te ghidezi după limita maximă de viteză și după condițiile concrete de drum și aglomerare.
Limita inferioară de viteză în localități reprezintă cea mai mică valoare a vitezei pe care o poate impune autoritatea rutieră printr-un indicator, nu viteza minimă legală cu care ești obligat să circuli. Conform Codului Rutier, în interiorul localităților, limita inferioară ce poate fi stabilită de autorități este de 30 km/h. Asta înseamnă că, atunci când se dorește impunerea unei viteze minime pe un anumit sector de drum, această valoare nu poate fi mai mică de 30 km/h. Această regulă are rolul de a asigura o fluență minimă a traficului, dar și de a proteja siguranța participanților la trafic; dacă viteza ar fi prea mică, s-ar forma ambuteiaje sau s-ar produce conflicte periculoase între vehicule cu regimuri diferite de deplasare. Limita de 30 km/h a fost stabilită pentru că este considerată suficient de sigură și permite adaptarea rapidă la eventuale pericole, mai ales în zonele cu risc crescut din localități, precum apropierea de școli sau treceri de pietoni. Reține că această viteză se referă la indicatorul de limitare minimă a vitezei, nu la viteza minimă de deplasare impusă tuturor șoferilor. Dacă nu există un astfel de indicator, te ghidezi după limita maximă de viteză și după condițiile concrete de drum și aglomerare.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 49
(3) Pe anumite sectoare de drum, ţinând seama de împrejurări şi de intensitatea circulaţiei, administratorul drumului, cu avizul poliţiei rutiere, poate stabili şi limite de viteză inferioare, dar nu mai puţin de 10 km/h pentru tramvaie şi de 30 km/h pentru toate autovehiculele.
Articolul 49
(3) Pe anumite sectoare de drum, ţinând seama de împrejurări şi de intensitatea circulaţiei, administratorul drumului, cu avizul poliţiei rutiere, poate stabili şi limite de viteză inferioare, dar nu mai puţin de 10 km/h pentru tramvaie şi de 30 km/h pentru toate autovehiculele.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
16%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=144&tip=drpciv&cat=b
A 70 km/h;
B 90 km/h;
C 100 km/h.
Explicație:
Limita legală de viteză în afara localităților depinde de tipul drumului pe care circuli. Dacă nu mergi pe o autostradă, pe un drum expres sau pe un drum național european (E), ci pe orice alt tip de drum — cum ar fi drumurile naționale simple, județene sau comunale — limita maximă legală pentru un autoturism este de 90 km/h. Această regulă este esențială, deoarece aceste drumuri nu beneficiază de aceleași condiții de siguranță ca autostrăzile sau drumurile expres: au frecvent intersecții la nivel, pot avea circulație mixtă cu tractoare sau bicicliști și nu au separat sensurile de mers. Prin urmare, legislația a stabilit această limită pentru a oferi suficient timp de reacție și distanță de frânare, reducând riscul de accidente. Este foarte important ca, atunci când conduci în afara localităților pe aceste categorii de drumuri, să nu depășești 90 km/h, indiferent dacă mașina sau șoseaua îți permit mai mult, tocmai pentru a respecta siguranța tuturor participanților la trafic și a evita amenzile sau alte sancțiuni.
Limita legală de viteză în afara localităților depinde de tipul drumului pe care circuli. Dacă nu mergi pe o autostradă, pe un drum expres sau pe un drum național european (E), ci pe orice alt tip de drum — cum ar fi drumurile naționale simple, județene sau comunale — limita maximă legală pentru un autoturism este de 90 km/h. Această regulă este esențială, deoarece aceste drumuri nu beneficiază de aceleași condiții de siguranță ca autostrăzile sau drumurile expres: au frecvent intersecții la nivel, pot avea circulație mixtă cu tractoare sau bicicliști și nu au separat sensurile de mers. Prin urmare, legislația a stabilit această limită pentru a oferi suficient timp de reacție și distanță de frânare, reducând riscul de accidente. Este foarte important ca, atunci când conduci în afara localităților pe aceste categorii de drumuri, să nu depășești 90 km/h, indiferent dacă mașina sau șoseaua îți permit mai mult, tocmai pentru a respecta siguranța tuturor participanților la trafic și a evita amenzile sau alte sancțiuni.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
35%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=4&tip=drpciv&cat=b
A 100 km/h;
B 110 km/h;
C 90 km/h.
Explicație:
Viteza maximă pe care ai voie să o atingi în afara localităților depinde foarte mult de tipul drumului pe care circuli. În cazul drumurilor expres sau al drumurilor naționale europene, adică acele drumuri marcate cu litera E urmata de un număr, limita de viteză este stabilită clar de Codul Rutier la 100 km/h pentru autoturisme. Legislația impune această limită pentru a asigura un echilibru între siguranța traficului și eficiența deplasării, deoarece aceste drumuri au condiții tehnice mai bune, dar nu sunt la fel de sigure și separat construite precum autostrăzile. Depășirea acestei limite poate duce la sancțiuni serioase, atât amendă, cât și puncte de penalizare, fiindcă vitezele mai mari măresc riscul de accidente. Ca să reții ușor: autostrada are 130 km/h, drum expres și drum național european – 100 km/h, iar pe celelalte tipuri de drumuri naționale sau județene limita este 90 km/h. Aceste reguli trebuie respectate indiferent de cât de bun șofer ești sau cât de confortabil te simți la volan, pentru că siguranța tuturor celor din trafic este prioritatea principală.
Viteza maximă pe care ai voie să o atingi în afara localităților depinde foarte mult de tipul drumului pe care circuli. În cazul drumurilor expres sau al drumurilor naționale europene, adică acele drumuri marcate cu litera E urmata de un număr, limita de viteză este stabilită clar de Codul Rutier la 100 km/h pentru autoturisme. Legislația impune această limită pentru a asigura un echilibru între siguranța traficului și eficiența deplasării, deoarece aceste drumuri au condiții tehnice mai bune, dar nu sunt la fel de sigure și separat construite precum autostrăzile. Depășirea acestei limite poate duce la sancțiuni serioase, atât amendă, cât și puncte de penalizare, fiindcă vitezele mai mari măresc riscul de accidente. Ca să reții ușor: autostrada are 130 km/h, drum expres și drum național european – 100 km/h, iar pe celelalte tipuri de drumuri naționale sau județene limita este 90 km/h. Aceste reguli trebuie respectate indiferent de cât de bun șofer ești sau cât de confortabil te simți la volan, pentru că siguranța tuturor celor din trafic este prioritatea principală.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art. 49
(4) Limitele maxime de viteză în afara localităţilor sunt:
b)pe drumurile expres sau pe cele naţionale europene (E) - 100 km/h;
Art. 50
(1) Vitezele maxime admise în afara localităţilor pentru categoriile de autovehicule prevăzute la art. 15 alin. (2) sunt următoarele:
a) 130 km/h pe autostrăzi, 100 km/h pe drumurile expres sau pe cele naţionale europene (E) şi 90 km/h pe celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din categoriile A şi B;
Art. 49
(4) Limitele maxime de viteză în afara localităţilor sunt:
b)pe drumurile expres sau pe cele naţionale europene (E) - 100 km/h;
Art. 50
(1) Vitezele maxime admise în afara localităţilor pentru categoriile de autovehicule prevăzute la art. 15 alin. (2) sunt următoarele:
a) 130 km/h pe autostrăzi, 100 km/h pe drumurile expres sau pe cele naţionale europene (E) şi 90 km/h pe celelalte categorii de drumuri, pentru autovehiculele din categoriile A şi B;
Dificultate Întrebare: MEDIE
54%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=208&tip=drpciv&cat=b
A 60 km/h;
B 50 km/h;
C 40 km/h.
Explicație:
Limita maximă de viteză în interiorul localităților din România este, în general, de 50 km/h. Această limită este stabilită de Codul Rutier pentru a proteja participanții la trafic care se deplasează prin localități, unde riscul de accidente este mai crescut din cauza prezenței pietonilor, bicicliștilor și a diverselor intersecții. Autoritățile locale pot stabili limite mai mici sau, în anumite condiții și pe anumite sectoare de drum, limite mai mari, dar doar dacă există semnalizare rutieră corespunzătoare. Dacă nu există un indicator care să arate o altă viteză, regula generală rămâne aceea de maximum 50 km/h. Este important să respecți această limită nu doar pentru a evita sancțiunile, ci mai ales pentru a oferi tuturor participanților la trafic un mediu cât mai sigur. Limita redusă permite șoferului să reacționeze la timp când apar situații neprevăzute. Ține minte: limita de viteză în localități este una dintre cele mai importante reguli pentru prevenirea accidentelor și pentru siguranța tuturor!
Limita maximă de viteză în interiorul localităților din România este, în general, de 50 km/h. Această limită este stabilită de Codul Rutier pentru a proteja participanții la trafic care se deplasează prin localități, unde riscul de accidente este mai crescut din cauza prezenței pietonilor, bicicliștilor și a diverselor intersecții. Autoritățile locale pot stabili limite mai mici sau, în anumite condiții și pe anumite sectoare de drum, limite mai mari, dar doar dacă există semnalizare rutieră corespunzătoare. Dacă nu există un indicator care să arate o altă viteză, regula generală rămâne aceea de maximum 50 km/h. Este important să respecți această limită nu doar pentru a evita sancțiunile, ci mai ales pentru a oferi tuturor participanților la trafic un mediu cât mai sigur. Limita redusă permite șoferului să reacționeze la timp când apar situații neprevăzute. Ține minte: limita de viteză în localități este una dintre cele mai importante reguli pentru prevenirea accidentelor și pentru siguranța tuturor!
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
10%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=213&tip=drpciv&cat=b
A 110 km/h;
B 100 km/h;
C 130 km/h.
Explicație:
Pe autostrăzi, limita maximă de viteză pentru autoturisme este de 130 de kilometri pe oră. Această limită este stabilită pentru a asigura un echilibru între fluiditatea traficului și siguranța tuturor participanților. Autostrăzile sunt concepute pentru deplasarea rapidă, au mai puține intersecții și accese decât alte drumuri, iar banda de urgență și delimitările clare cresc siguranța la viteze mari. Totuși, chiar dacă drumul permite, legea impune această limită pentru că la viteze mai mari, șoferul are un timp de reacție mai scurt, iar distanța de oprire crește semnificativ, ceea ce ar putea duce la accidente grave. De aceea, respectarea acestei limite este foarte importantă, iar depășirea ei se sancționează drastic. Limita de 130 km/h este aplicată autoturismelor, însă pentru alte categorii de vehicule, cum ar fi autovehiculele cu remorcă sau motocicletele, pot exista alte limite, puțin mai reduse. Reține, chiar dacă circuli pe o autostradă modernă, condițiile de drum, vremea sau traficul pot impune să mergi chiar mai încet decât limita legală, pentru siguranță.
Pe autostrăzi, limita maximă de viteză pentru autoturisme este de 130 de kilometri pe oră. Această limită este stabilită pentru a asigura un echilibru între fluiditatea traficului și siguranța tuturor participanților. Autostrăzile sunt concepute pentru deplasarea rapidă, au mai puține intersecții și accese decât alte drumuri, iar banda de urgență și delimitările clare cresc siguranța la viteze mari. Totuși, chiar dacă drumul permite, legea impune această limită pentru că la viteze mai mari, șoferul are un timp de reacție mai scurt, iar distanța de oprire crește semnificativ, ceea ce ar putea duce la accidente grave. De aceea, respectarea acestei limite este foarte importantă, iar depășirea ei se sancționează drastic. Limita de 130 km/h este aplicată autoturismelor, însă pentru alte categorii de vehicule, cum ar fi autovehiculele cu remorcă sau motocicletele, pot exista alte limite, puțin mai reduse. Reține, chiar dacă circuli pe o autostradă modernă, condițiile de drum, vremea sau traficul pot impune să mergi chiar mai încet decât limita legală, pentru siguranță.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
8%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=153&tip=drpciv&cat=b
A când călătorii au coborât din tramvai şi au părăsit partea carosabilă;
B acordând prioritate pietonilor şi când uşile tramvaiului au fost închise;
C când autovehiculul din faţă s-a pus în mişcare.
Explicație:
Când un tramvai oprește într-o stație fără refugiu pentru pietoni, prioritară este siguranța persoanelor care urcă sau coboară. Legea spune clar că ai voie să depășești tramvaiul doar după ce toți pasagerii au urcat sau coborât complet și ușile s-au închis, pentru a preveni accidentele. Practic, trebuie să aștepți până ce nu mai sunt pietoni pe carosabil, pentru că ei traversează direct prin fața sau din spatele tramvaiului. Odată ce ușile tramvaiului s-au închis și nu mai există niciun risc pentru pasageri, poți să te angajezi în depășire. Acest lucru protejează atât pietonii, cât și șoferii, evitând orice situație periculoasă în zona stațiilor de tramvai fără refugiu. Codul Rutier, la articolul 118, prevede expres această regulă, subliniind cât de importantă este acordarea priorității pentru persoanele aflate în apropierea tramvaiului. Astfel, reții: depășești tramvaiul doar după ce ușile s-au închis și toți pasagerii au terminat traversarea!
Când un tramvai oprește într-o stație fără refugiu pentru pietoni, prioritară este siguranța persoanelor care urcă sau coboară. Legea spune clar că ai voie să depășești tramvaiul doar după ce toți pasagerii au urcat sau coborât complet și ușile s-au închis, pentru a preveni accidentele. Practic, trebuie să aștepți până ce nu mai sunt pietoni pe carosabil, pentru că ei traversează direct prin fața sau din spatele tramvaiului. Odată ce ușile tramvaiului s-au închis și nu mai există niciun risc pentru pasageri, poți să te angajezi în depășire. Acest lucru protejează atât pietonii, cât și șoferii, evitând orice situație periculoasă în zona stațiilor de tramvai fără refugiu. Codul Rutier, la articolul 118, prevede expres această regulă, subliniind cât de importantă este acordarea priorității pentru persoanele aflate în apropierea tramvaiului. Astfel, reții: depășești tramvaiul doar după ce ușile s-au închis și toți pasagerii au terminat traversarea!
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=292&tip=drpciv&cat=b
A motocicleta, bicicleta, autoturismul;
B autoturismul, motocicleta, bicicleta;
C bicicleta, autoturismul, motocicleta.
Explicație:
În această imagine analizăm o intersecție unde avem un drum cu prioritate, indicat de semnul romb galben. Motocicleta și autoturismul circulă pe acest drum cu prioritate, iar biciclistul, venit de pe un drum lateral, întâlnește indicatorul de „Cedează trecerea”, ceea ce îi impune obligația legală să lase să treacă vehiculele care circulă pe drumul principal. Conform Codului Rutier, orice participant la trafic care ajunge la această intersecție și întâlnește indicatorul „Cedează trecerea” trebuie să acorde prioritate tuturor vehiculelor de pe drumul cu prioritate, indiferent de tipul lor sau de manevra pe care vor să o efectueze. Asta înseamnă că biciclistul nu are voie să intre în intersecție cât timp există vehicule pe drumul principal, indiferent că acestea circulă înainte sau schimbă direcția de deplasare, ca autoturismul care virează la stânga. Autoturismul are prioritate pentru că circulă pe drumul prioritar și nu îl părăsește.. Motocicleta vine de asemenea de pe drumul cu prioritate dar merge înainte, adică părăsește drumul prioritat. Este ca și cum ai circula pe un drum principal în linie dreaptă și vrei să faci stânga pe unul secundar. Trebuie să acorzi prioritate celor ce vin din față pe contrasens. Aceeași situație este și aici doar că drumul prioritar nu este în linie dreaptă.
În această imagine analizăm o intersecție unde avem un drum cu prioritate, indicat de semnul romb galben. Motocicleta și autoturismul circulă pe acest drum cu prioritate, iar biciclistul, venit de pe un drum lateral, întâlnește indicatorul de „Cedează trecerea”, ceea ce îi impune obligația legală să lase să treacă vehiculele care circulă pe drumul principal. Conform Codului Rutier, orice participant la trafic care ajunge la această intersecție și întâlnește indicatorul „Cedează trecerea” trebuie să acorde prioritate tuturor vehiculelor de pe drumul cu prioritate, indiferent de tipul lor sau de manevra pe care vor să o efectueze. Asta înseamnă că biciclistul nu are voie să intre în intersecție cât timp există vehicule pe drumul principal, indiferent că acestea circulă înainte sau schimbă direcția de deplasare, ca autoturismul care virează la stânga. Autoturismul are prioritate pentru că circulă pe drumul prioritar și nu îl părăsește.. Motocicleta vine de asemenea de pe drumul cu prioritate dar merge înainte, adică părăsește drumul prioritat. Este ca și cum ai circula pe un drum principal în linie dreaptă și vrei să faci stânga pe unul secundar. Trebuie să acorzi prioritate celor ce vin din față pe contrasens. Aceeași situație este și aici doar că drumul prioritar nu este în linie dreaptă.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
12%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=231&tip=drpciv&cat=b
A autocamionul, tramvaiul, autoturismul;
B autoturismul, autocamionul, tramvaiul;
C tramvaiul, autoturismul, autocamionul.
Explicație:
Intersecția din imagine deși pare, nu este un sens giratoriu, ci o intersecție cu ocolire prin dreapta, semnalizată prin indicatoarele albastre cu săgeți de ocolire. În acest tip de intersecție, nu se aplică regula sensului giratoriu, ci se respectă cu strictețe semnele de prioritate de la fiecare intrare. Autocamionul circulă pe drumul prioritar, având indicator de prioritate, deci intră primul, fără să acorde trecere autoturismului. Tramvaiul are indicator „cedează trecerea” la intrare. După ce a trecut autocamionul, tramvaiul are prioritate față de autoturism deoarece vine din dreapta acestuia, ambele având același indicator de „cedează trecerea”. Astfel, ordinea de trecere este clară: autocamionul trece primul, urmat de tramvai, iar autoturismul va intra ultimul în intersecție.
Intersecția din imagine deși pare, nu este un sens giratoriu, ci o intersecție cu ocolire prin dreapta, semnalizată prin indicatoarele albastre cu săgeți de ocolire. În acest tip de intersecție, nu se aplică regula sensului giratoriu, ci se respectă cu strictețe semnele de prioritate de la fiecare intrare. Autocamionul circulă pe drumul prioritar, având indicator de prioritate, deci intră primul, fără să acorde trecere autoturismului. Tramvaiul are indicator „cedează trecerea” la intrare. După ce a trecut autocamionul, tramvaiul are prioritate față de autoturism deoarece vine din dreapta acestuia, ambele având același indicator de „cedează trecerea”. Astfel, ordinea de trecere este clară: autocamionul trece primul, urmat de tramvai, iar autoturismul va intra ultimul în intersecție.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
17%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=874&tip=drpciv&cat=b
A tramvaiul, motocicleta, autoturismul;
B motocicleta, autoturismul, tramvaiul;
C motocicleta, tramvaiul, autoturismul.
Explicație:
În această intersecție, tramvaiul întâlnește indicatorul „Cedează trecerea”, deci trebuie să acorde prioritate tuturor vehiculelor care circulă pe drumul cu prioritate, adică motocicleta și autoturismul. Motocicleta și autoturismul se află pe drum cu prioritate, dar între ele se aplică regula priorității de dreapta: autoturismul virează la stânga și motocicleta îi vine din dreapta, deci motocicleta va trece prima. După ce a trecut motocicleta, autoturismul poate vira la stânga, iar tramvaiul va trece ultimul, după ce s-a asigurat că drumul este liber. Pe scurt, ordinea de trecere este: prima motocicleta, apoi autoturismul, la final tramvaiul.
În această intersecție, tramvaiul întâlnește indicatorul „Cedează trecerea”, deci trebuie să acorde prioritate tuturor vehiculelor care circulă pe drumul cu prioritate, adică motocicleta și autoturismul. Motocicleta și autoturismul se află pe drum cu prioritate, dar între ele se aplică regula priorității de dreapta: autoturismul virează la stânga și motocicleta îi vine din dreapta, deci motocicleta va trece prima. După ce a trecut motocicleta, autoturismul poate vira la stânga, iar tramvaiul va trece ultimul, după ce s-a asigurat că drumul este liber. Pe scurt, ordinea de trecere este: prima motocicleta, apoi autoturismul, la final tramvaiul.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
12%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=444&tip=drpciv&cat=b
A motocicleta, autoturismul, autocamionul;
B autocamionul, autoturismul, motocicleta;
C autoturismul, motocicleta, autocamionul.
Explicație:
Autoturismul trece primul pentru că circulă înainte, nu are niciun indicator de cedare și se află pe drumul cu prioritate. Motocicleta virează la stânga, dar trebuie să îi acorde prioritate autoturismului, apoi poate trece ea. Camionul trece ultimul, pentru că are indicator de cedează trecerea și trebuie să lase să treacă atât autoturismul, cât și motocicleta. Ordinea corectă este autoturismul, motocicleta, autocamionul. Dacă nu respecți această ordine, poți provoca accidente și ești vinovat din punct de vedere legal. Indicatoarele și traiectoria fiecărui vehicul stabilesc clar cine are prioritate, indiferent de tipul mijlocului de transport.
Autoturismul trece primul pentru că circulă înainte, nu are niciun indicator de cedare și se află pe drumul cu prioritate. Motocicleta virează la stânga, dar trebuie să îi acorde prioritate autoturismului, apoi poate trece ea. Camionul trece ultimul, pentru că are indicator de cedează trecerea și trebuie să lase să treacă atât autoturismul, cât și motocicleta. Ordinea corectă este autoturismul, motocicleta, autocamionul. Dacă nu respecți această ordine, poți provoca accidente și ești vinovat din punct de vedere legal. Indicatoarele și traiectoria fiecărui vehicul stabilesc clar cine are prioritate, indiferent de tipul mijlocului de transport.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
28%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=908&tip=drpciv&cat=b
A roşu, verde, albastru;
B verde, albastru, roşu;
C albastru, verde, roşu.
Explicație:
În această intersecție toate vehiculele, cu excepția autoturismului verde, întâlnesc indicatorul „Cedează trecerea”, ceea ce înseamnă că autoturismul verde, circulând pe drumul cu prioritate, va trece primul. După trecerea autoturismului verde, între autoturismul albastru și cel roșu se aplică regula priorității de dreapta, pentru că ambele se află în egalitate de condiție, întâlnind același indicator. Autoturismul roșu, care virează la stânga, trebuie să îi acorde prioritate autoturismului albastru, care vine din partea sa dreaptă. Astfel, ordinea corectă de trecere prin intersecție este: primul autoturismul verde, al doilea autoturismul albastru, iar ultimul autoturismul roșu.
În această intersecție toate vehiculele, cu excepția autoturismului verde, întâlnesc indicatorul „Cedează trecerea”, ceea ce înseamnă că autoturismul verde, circulând pe drumul cu prioritate, va trece primul. După trecerea autoturismului verde, între autoturismul albastru și cel roșu se aplică regula priorității de dreapta, pentru că ambele se află în egalitate de condiție, întâlnind același indicator. Autoturismul roșu, care virează la stânga, trebuie să îi acorde prioritate autoturismului albastru, care vine din partea sa dreaptă. Astfel, ordinea corectă de trecere prin intersecție este: primul autoturismul verde, al doilea autoturismul albastru, iar ultimul autoturismul roșu.
OUG - Articolul 59
(2) În intersecţii, conducătorii vehiculelor care virează spre stânga sunt obligaţi să acorde prioritate de trecere vehiculelor cu care se intersectează şi care circulă din partea dreapta.
(3) În intersecţiile cu circulaţie dirijată prin indicatoare de prioritate, regula priorităţii de dreapta se respecta numai în cazul în care două vehicule urmează să se întâlnească, fiecare intrând în intersecţie de pe un drum semnalizat cu un indicator având aceeaşi semnificaţie de prioritate sau de pierdere a priorităţii.
Regulament - Articolul 129
(1) Vehiculul care circulă pe un drum public pe care este instalat unul dintre indicatoarele având semnificaţia: "Drum cu prioritate", "Intersecţie cu un drum fără prioritate" sau "Prioritate faţă de circulaţia din sens invers" are prioritate de trecere.
(2) Când două vehicule urmează să se întâlnească într-o intersecţie dirijată prin indicatoare, venind de pe două drumuri publice unde sunt instalate indicatoare cu aceeaşi semnificaţie, vehiculul care vine din dreapta are prioritate.
(2) În intersecţii, conducătorii vehiculelor care virează spre stânga sunt obligaţi să acorde prioritate de trecere vehiculelor cu care se intersectează şi care circulă din partea dreapta.
(3) În intersecţiile cu circulaţie dirijată prin indicatoare de prioritate, regula priorităţii de dreapta se respecta numai în cazul în care două vehicule urmează să se întâlnească, fiecare intrând în intersecţie de pe un drum semnalizat cu un indicator având aceeaşi semnificaţie de prioritate sau de pierdere a priorităţii.
Regulament - Articolul 129
(1) Vehiculul care circulă pe un drum public pe care este instalat unul dintre indicatoarele având semnificaţia: "Drum cu prioritate", "Intersecţie cu un drum fără prioritate" sau "Prioritate faţă de circulaţia din sens invers" are prioritate de trecere.
(2) Când două vehicule urmează să se întâlnească într-o intersecţie dirijată prin indicatoare, venind de pe două drumuri publice unde sunt instalate indicatoare cu aceeaşi semnificaţie, vehiculul care vine din dreapta are prioritate.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
12%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=839&tip=drpciv&cat=b
A autocamionul, autoturismul, motocicleta, troleibuzul;
B troleibuzul, autocamionul, motocicleta, autoturismul;
C autocamionul, autoturismul, troleibuzul, motocicleta.
Explicație:
În această intersecție, prioritatea este stabilită de indicatoarele de reglementare și de panourile adiționale care arată direcția drumului cu prioritate. Autocamionul și autoturismul circulă pe drumul cu prioritate. Între ele se aplică regula priorității de dreapta, deci autoturismul va acorda prioritate autocamionului pentru că acesta îi vine din dreapta. Motocicleta și troleibuzul circulă pe drumuri fără prioritate și trebuie să aștepte ca vehiculele de pe drumul prioritar să treacă. După ce trec autocamionul și autoturismul, troleibuzul are prioritate față de motocicletă, deoarece la întâlnirea a două vehicule care vin de pe drumuri fără prioritate, se aplică tot regula priorității de dreapta. Ordinea de trecere este: autocamionul primul, urmat de autoturism, apoi troleibuzul, iar ultimul motocicleta.
În această intersecție, prioritatea este stabilită de indicatoarele de reglementare și de panourile adiționale care arată direcția drumului cu prioritate. Autocamionul și autoturismul circulă pe drumul cu prioritate. Între ele se aplică regula priorității de dreapta, deci autoturismul va acorda prioritate autocamionului pentru că acesta îi vine din dreapta. Motocicleta și troleibuzul circulă pe drumuri fără prioritate și trebuie să aștepte ca vehiculele de pe drumul prioritar să treacă. După ce trec autocamionul și autoturismul, troleibuzul are prioritate față de motocicletă, deoarece la întâlnirea a două vehicule care vin de pe drumuri fără prioritate, se aplică tot regula priorității de dreapta. Ordinea de trecere este: autocamionul primul, urmat de autoturism, apoi troleibuzul, iar ultimul motocicleta.
Dificultate Întrebare: MEDIE
44%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=947&tip=drpciv&cat=b
A autoturismul roşu, autoturismul albastru, autobuzul;
B autoturismul albastru, autoturismul roşu, autobuzul;
C autobuzul, autoturismul albastru, autoturismul roşu.
Explicație:
Intersecția este reglementată prin indicatoare de prioritate, iar panourile adiționale indică care drumuri au prioritate. Autoturismul roșu circulă pe drumul cu prioritate și are prioritate de trecere. Autoturismul albastru vine de pe drumul cu prioritate, dar se îndepărtează de acesta, ieșind din drumul prioritar. Autobuzul vine de pe un drum fără prioritate și trebuie să acorde prioritate ambelor autoturisme. Între autoturismul roșu și cel albastru există o situație de egalitate, pentru că ambele întâlnesc indicatorul „Drum cu prioritate”, iar aici se aplică regula priorității de dreapta: autoturismul albastru îi acordă prioritate autoturismului roșu, deoarece acesta vine din partea sa dreaptă. Ordinea corectă de trecere este: autoturismul roșu primul, apoi autoturismul albastru, iar ultimul autobuzul. Respectând această ordine se asigură un flux de trafic sigur și organizat în intersecție.
Intersecția este reglementată prin indicatoare de prioritate, iar panourile adiționale indică care drumuri au prioritate. Autoturismul roșu circulă pe drumul cu prioritate și are prioritate de trecere. Autoturismul albastru vine de pe drumul cu prioritate, dar se îndepărtează de acesta, ieșind din drumul prioritar. Autobuzul vine de pe un drum fără prioritate și trebuie să acorde prioritate ambelor autoturisme. Între autoturismul roșu și cel albastru există o situație de egalitate, pentru că ambele întâlnesc indicatorul „Drum cu prioritate”, iar aici se aplică regula priorității de dreapta: autoturismul albastru îi acordă prioritate autoturismului roșu, deoarece acesta vine din partea sa dreaptă. Ordinea corectă de trecere este: autoturismul roșu primul, apoi autoturismul albastru, iar ultimul autobuzul. Respectând această ordine se asigură un flux de trafic sigur și organizat în intersecție.
OUG - Articolul 59
(2) În intersecţii, conducătorii vehiculelor care virează spre stânga sunt obligaţi să acorde prioritate de trecere vehiculelor cu care se intersectează şi care circulă din partea dreapta.
(3) În intersecţiile cu circulaţie dirijată prin indicatoare de prioritate, regula priorităţii de dreapta se respecta numai în cazul în care două vehicule urmează să se întâlnească, fiecare intrând în intersecţie de pe un drum semnalizat cu un indicator având aceeaşi semnificaţie de prioritate sau de pierdere a priorităţii.
Regulament - Articolul 129
(2) Când două vehicule urmează să se întâlnească într-o intersecţie dirijată prin indicatoare, venind de pe două drumuri publice unde sunt instalate indicatoare cu aceeaşi semnificaţie, vehiculul care vine din dreapta are prioritate.
(2) În intersecţii, conducătorii vehiculelor care virează spre stânga sunt obligaţi să acorde prioritate de trecere vehiculelor cu care se intersectează şi care circulă din partea dreapta.
(3) În intersecţiile cu circulaţie dirijată prin indicatoare de prioritate, regula priorităţii de dreapta se respecta numai în cazul în care două vehicule urmează să se întâlnească, fiecare intrând în intersecţie de pe un drum semnalizat cu un indicator având aceeaşi semnificaţie de prioritate sau de pierdere a priorităţii.
Regulament - Articolul 129
(2) Când două vehicule urmează să se întâlnească într-o intersecţie dirijată prin indicatoare, venind de pe două drumuri publice unde sunt instalate indicatoare cu aceeaşi semnificaţie, vehiculul care vine din dreapta are prioritate.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
21%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=935&tip=drpciv&cat=b
A autoturismul roşu, motocicleta, autoturismul albastru;
B motocicleta, autoturismul albastru, autoturismul roşu;
C autoturismul albastru, motocicleta, autoturismul roşu.
Explicație:
Intersecția din imagine este dirijată prin indicatoare de prioritate, iar panourile adiționale evidențiază care este drumul cu prioritate. Autoturismul roșu circulă pe drumul cu prioritate, deci va trece primul prin intersecție, indiferent de manevra pe care o execută. Motocicleta și autoturismul albastru întâlnesc indicatorul „Cedează trecerea”, deci trebuie să acorde prioritate autoturismului roșu. Între motocicletă și autoturismul albastru se aplică regula priorității de dreapta, deoarece ambele se află în situație de egalitate. Autoturismul albastru trebuie să cedeze trecerea motocicletei, pentru că motocicleta vine din dreapta lui. Ordinea corectă de trecere este: autoturismul roșu, apoi motocicleta, iar la final autoturismul albastru.
Intersecția din imagine este dirijată prin indicatoare de prioritate, iar panourile adiționale evidențiază care este drumul cu prioritate. Autoturismul roșu circulă pe drumul cu prioritate, deci va trece primul prin intersecție, indiferent de manevra pe care o execută. Motocicleta și autoturismul albastru întâlnesc indicatorul „Cedează trecerea”, deci trebuie să acorde prioritate autoturismului roșu. Între motocicletă și autoturismul albastru se aplică regula priorității de dreapta, deoarece ambele se află în situație de egalitate. Autoturismul albastru trebuie să cedeze trecerea motocicletei, pentru că motocicleta vine din dreapta lui. Ordinea corectă de trecere este: autoturismul roșu, apoi motocicleta, iar la final autoturismul albastru.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
10%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=1017&tip=drpciv&cat=b
A autoturismul, autocamionul, motocicleta;
B autoturismul, motocicleta, autocamionul;
C autocamionul, autoturismul, motocicleta.
Explicație:
În această situație, regulile de prioritate sunt foarte precise. Semnul de „cedează trecerea” este decisiv: el obligă motocicleta să aștepte până când circulația pe drumul cu prioritate, adică a camionului și a mașinii, s-a desfășurat în siguranță. Camionul are semnul de „drum cu prioritate” și vine din dreapta, semnalizând stânga, așadar el trece primul pentru că nicio regulă nu-l obligă să oprească sau să cedeze. Mașina se află tot pe drumul cu prioritate, dar virează la stânga, așa că trebuie să acorde prioritate tuturor vehiculelor care circulă din sens opus, adică mai ales camionului, conform Codului Rutier articolului referitor la virajul la stânga. Abia după ce camionul trece, mașina își poate efectua virajul, deoarece nu mai vine nimeni din sens opus. Motocicleta, fiind pe un drum fără prioritate, are obligația de a ceda trecerea ambelor vehicule care circulă pe drumul cu prioritate. Este esențial să observi și să respecți cu strictețe semnele de circulație, pentru că nerespectarea lor poate duce la accidente sau sancțiuni. Îți recomand să-ți formezi reflexul de a te uita după indicatoare de fiecare dată când intri într-o intersecție și să nu te grăbești niciodată acolo unde ar putea apărea neclarități legate de prioritate.
În această situație, regulile de prioritate sunt foarte precise. Semnul de „cedează trecerea” este decisiv: el obligă motocicleta să aștepte până când circulația pe drumul cu prioritate, adică a camionului și a mașinii, s-a desfășurat în siguranță. Camionul are semnul de „drum cu prioritate” și vine din dreapta, semnalizând stânga, așadar el trece primul pentru că nicio regulă nu-l obligă să oprească sau să cedeze. Mașina se află tot pe drumul cu prioritate, dar virează la stânga, așa că trebuie să acorde prioritate tuturor vehiculelor care circulă din sens opus, adică mai ales camionului, conform Codului Rutier articolului referitor la virajul la stânga. Abia după ce camionul trece, mașina își poate efectua virajul, deoarece nu mai vine nimeni din sens opus. Motocicleta, fiind pe un drum fără prioritate, are obligația de a ceda trecerea ambelor vehicule care circulă pe drumul cu prioritate. Este esențial să observi și să respecți cu strictețe semnele de circulație, pentru că nerespectarea lor poate duce la accidente sau sancțiuni. Îți recomand să-ți formezi reflexul de a te uita după indicatoare de fiecare dată când intri într-o intersecție și să nu te grăbești niciodată acolo unde ar putea apărea neclarități legate de prioritate.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
21%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=642&tip=drpciv&cat=b
A să fie cât mai concentrat, să ţină volanul strâns şi privirea îndreptată numai înainte şi să stea cât mai aproape de parbriz;
B să stea cât mai confortabil pe scaun, cu capul rezemat de tetieră şi cu ambele mâini pe volan, în zona orelor 10:00-14:00;
C cea mai corectă poziţie în timpul conducerii auto este aceea care previne apariţia somnului.
Explicație:
Poziția corectă la volan presupune ca șoferul să stea confortabil pe scaun, cu spatele și capul sprijinite de tetieră, astfel încât să aibă vizibilitate bună în toate direcțiile și să poată acționa rapid comenzile. Mâinile trebuie ținute pe volan în zona orelor zece și două, nu în partea de sus sau de jos a volanului, pentru a avea control maxim în orice situație. Distanța față de volan trebuie să permită apăsarea completă a pedalelor fără ca spatele să se desprindă de scaun, iar picioarele să fie ușor flexate. Această poziție asigură reacție rapidă, siguranță în caz de impact și previne oboseala la drum lung. Statul prea aproape de parbriz limitează vizibilitatea și crește riscul de accidentare, iar privitul doar înainte fără a scana constant zona laterală duce la neatenție. Poziția corectă nu previne somnul, ci ajută la menținerea atenției și a controlului perfect asupra vehiculului.
Poziția corectă la volan presupune ca șoferul să stea confortabil pe scaun, cu spatele și capul sprijinite de tetieră, astfel încât să aibă vizibilitate bună în toate direcțiile și să poată acționa rapid comenzile. Mâinile trebuie ținute pe volan în zona orelor zece și două, nu în partea de sus sau de jos a volanului, pentru a avea control maxim în orice situație. Distanța față de volan trebuie să permită apăsarea completă a pedalelor fără ca spatele să se desprindă de scaun, iar picioarele să fie ușor flexate. Această poziție asigură reacție rapidă, siguranță în caz de impact și previne oboseala la drum lung. Statul prea aproape de parbriz limitează vizibilitatea și crește riscul de accidentare, iar privitul doar înainte fără a scana constant zona laterală duce la neatenție. Poziția corectă nu previne somnul, ci ajută la menținerea atenției și a controlului perfect asupra vehiculului.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
11%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=586&tip=drpciv&cat=b
A viteza redusă de deplasare şi mersul în coloană;
B dificultăţi în adaptarea vederii la intrarea şi la ieşirea din asemenea pasaje;
C posibilitatea existenţei unor denivelări ale părţii carosabile.
Explicație:
Principalul risc când conduci printr-un tunel rutier este dificultatea cu care ochii se adaptează la schimbarea bruscă de lumină, atât la intrarea în tunel cât și la ieșire. Când intri din lumină puternică în întuneric, vederea are nevoie de câteva secunde să se acomodeze, timp în care poți rata obstacole sau vehicule din față. Același lucru se întâmplă și când ieși din tunel, ochii sunt obișnuiți cu întunericul, iar lumina de afară poate crea o orbire temporară. Din această cauză, este foarte important să reduci viteza la intrarea și la ieșirea din tunel, să aprinzi luminile de întâlnire și să fii atent la ceilalți participanți la trafic care pot avea aceeași dificultate. Acesta este motivul pentru care iluminatul și semnalizarea în tuneluri sunt obligatorii, dar și motivul pentru care trebuie să adaptezi viteza și să eviți orice manevră bruscă în aceste zone. Adaptarea vederii este un factor de risc major și orice neatenție poate duce la accidente grave.
Principalul risc când conduci printr-un tunel rutier este dificultatea cu care ochii se adaptează la schimbarea bruscă de lumină, atât la intrarea în tunel cât și la ieșire. Când intri din lumină puternică în întuneric, vederea are nevoie de câteva secunde să se acomodeze, timp în care poți rata obstacole sau vehicule din față. Același lucru se întâmplă și când ieși din tunel, ochii sunt obișnuiți cu întunericul, iar lumina de afară poate crea o orbire temporară. Din această cauză, este foarte important să reduci viteza la intrarea și la ieșirea din tunel, să aprinzi luminile de întâlnire și să fii atent la ceilalți participanți la trafic care pot avea aceeași dificultate. Acesta este motivul pentru care iluminatul și semnalizarea în tuneluri sunt obligatorii, dar și motivul pentru care trebuie să adaptezi viteza și să eviți orice manevră bruscă în aceste zone. Adaptarea vederii este un factor de risc major și orice neatenție poate duce la accidente grave.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
23%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=189&tip=drpciv&cat=b
A regula priorităţii de stânga;
B regula primului ajuns în intersecţie;
C regula priorităţii de dreapta.
Explicație:
Semnul triunghiular cu margine roșie și fundal alb, având în interior simbolul „X” negru, avertizează că te apropii de o intersecție de drumuri unde nicio cale nu are prioritate stabilită prin semne sau semafoare. Conform Codului Rutier din România, în astfel de intersecții se aplică regula priorității de dreapta, ceea ce înseamnă că trebuie să acorzi prioritate tuturor vehiculelor care vin din partea ta dreaptă. Această regulă există pentru a preveni incidentele în situații în care nu este clar cine are drept de trecere. Practic, când vezi acest semn, trebuie să reduci viteza, să te asiguri în toate direcțiile și să fii pregătit să cedezi trecerea vehiculului ce se apropie din dreapta ta. Nu uita că această regulă se aplică pentru toate tipurile de vehicule, inclusiv biciclete sau mopede, cu excepția cazurilor când din dreapta vine un tramvai – acesta are întotdeauna prioritate, oriunde, dacă nu există reglementări contrare. Respectarea acestei reguli ajută la menținerea fluenței și siguranței în trafic, mai ales în zonele fără semnalizare suplimentară. Este important să fii vigilent și să anticipezi comportamentul celorlalți participanți la trafic, pentru a evita orice posibil conflict sau accident la intersecție.
Semnul triunghiular cu margine roșie și fundal alb, având în interior simbolul „X” negru, avertizează că te apropii de o intersecție de drumuri unde nicio cale nu are prioritate stabilită prin semne sau semafoare. Conform Codului Rutier din România, în astfel de intersecții se aplică regula priorității de dreapta, ceea ce înseamnă că trebuie să acorzi prioritate tuturor vehiculelor care vin din partea ta dreaptă. Această regulă există pentru a preveni incidentele în situații în care nu este clar cine are drept de trecere. Practic, când vezi acest semn, trebuie să reduci viteza, să te asiguri în toate direcțiile și să fii pregătit să cedezi trecerea vehiculului ce se apropie din dreapta ta. Nu uita că această regulă se aplică pentru toate tipurile de vehicule, inclusiv biciclete sau mopede, cu excepția cazurilor când din dreapta vine un tramvai – acesta are întotdeauna prioritate, oriunde, dacă nu există reglementări contrare. Respectarea acestei reguli ajută la menținerea fluenței și siguranței în trafic, mai ales în zonele fără semnalizare suplimentară. Este important să fii vigilent și să anticipezi comportamentul celorlalți participanți la trafic, pentru a evita orice posibil conflict sau accident la intersecție.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 57
(1) La intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să cedeze trecerea vehiculelor care vin din partea dreapta, în condiţiile stabilite prin regulament.
Articolul 57
(1) La intersecţiile cu circulaţie nedirijată, conducătorul de vehicul este obligat să cedeze trecerea vehiculelor care vin din partea dreapta, în condiţiile stabilite prin regulament.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
21%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=790&tip=drpciv&cat=b
A prioritatea de dreapta;
B prioritatea primului sosit;
C prioritatea de drum principal.
Explicație:
La intersecția a două drumuri de aceeași categorie, unde nu există semafoare, indicatoare de prioritate sau altă semnalizare care să reglementeze trecerea, se aplică regula priorității de dreapta. Asta înseamnă că fiecare conducător de vehicul trebuie să acorde prioritate vehiculului care vine din dreapta sa. Această regulă are rolul de a preveni blocajele și accidentele, stabilind clar ordinea de trecere în lipsa unei dirijări speciale. Nu are importanță cine a ajuns primul în intersecție sau cine consideră că se află pe un drum mai important, contează doar poziția vehiculului din dreapta. Dacă toți participanții respectă această regulă, intersecția se traversează fără conflicte și cu riscuri minime. Prioritatea de drum principal nu se aplică decât dacă există indicatoare care să marcheze acest lucru, iar regula primului sosit nu este prevăzută de lege.
La intersecția a două drumuri de aceeași categorie, unde nu există semafoare, indicatoare de prioritate sau altă semnalizare care să reglementeze trecerea, se aplică regula priorității de dreapta. Asta înseamnă că fiecare conducător de vehicul trebuie să acorde prioritate vehiculului care vine din dreapta sa. Această regulă are rolul de a preveni blocajele și accidentele, stabilind clar ordinea de trecere în lipsa unei dirijări speciale. Nu are importanță cine a ajuns primul în intersecție sau cine consideră că se află pe un drum mai important, contează doar poziția vehiculului din dreapta. Dacă toți participanții respectă această regulă, intersecția se traversează fără conflicte și cu riscuri minime. Prioritatea de drum principal nu se aplică decât dacă există indicatoare care să marcheze acest lucru, iar regula primului sosit nu este prevăzută de lege.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
10%