Întrebări Categoria B

https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=1011&tip=drpciv&cat=b
A motocicleta;
B autoturismul roşu;
C autoturismul verde.
Dificultate Întrebare: MEDIE
57%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=474&tip=drpciv&cat=b
A autoturismul şi autobuzul;
B autobuzul şi autocamionul;
C autocamionul şi autoturismul.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
37%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=314&tip=drpciv&cat=b
A tramvaiul, deoarece are prioritate în mers;
B autoturismul galben, deoarece îşi schimbă direcţia de mers;
C autoturismul roşu, deoarece vine din dreapta celorlalte două vehicule.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.59.
(1) În intersectiile cu circulatie nedirijata, conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere vehiculelor care circula pe sine. Acestea pierd prioritatea de trecere când efectueaza virajul spre stânga sau când semnalizarea rutiera din acea zona stabileste o alta regula de circulatie.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
37%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=253&tip=drpciv&cat=b
A autoturismul verde;
B autoturismul roşu;
C autocamionul.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
22%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=970&tip=drpciv&cat=b
A autoturismul;
B autocamionul;
C motocicleta.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
29%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=703&tip=drpciv&cat=b
A motocicleta;
B autoturismul;
C tramvaiul.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
28%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=502&tip=drpciv&cat=b
A autobuzul;
B autoturismul;
C autocamioneta mov.
Explicație:
Intersecția este dirijată cu indicatoare de reglemntare de prioritate, pe drumul cu prioritate circulă autobuzul, acesta va trece primul prin intersecție. Între autoturism și autocamioneta mov s-a creat o situație de egalitate deoarece ambele vehicule întalnesc indicaorul cedează trecerea, situație în care se va aplica regula priorității de dreapta, autoturismul fiind obligat să îi acorede prioritate de trecere autocamionetei mov deoarece aceasta îi vine din partea dreaptă. Ordinea de trecere este următoarea: autobuzul, urmat de autocamioneta mov iar ultimul prin intersecție va trece autoturismul.
Codul Rutier (OUG 195/2002)Codul Rutier

Art.54.
(1) Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rând de vehicule stationate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmeaza sa efectueze o întoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna în pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.
7. Intersectii si obligatia de a ceda trecerea

Art.59.
(3) În intersectiile cu circulatie dirijata prin indicatoare de prioritate, regula prioritatii de dreapta se respecta numai în cazul în care doua vehicule urmeaza sa se întâlneasca, fiecare intrând în intersectie de pe un drum semnalizat cu un indicator având aceeasi semnificatie de prioritate sau de pierdere a prioritatii.
Dificultate Întrebare: MEDIE
45%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=1040&tip=drpciv&cat=b
A ambii conducători;
B conducătorul motocicletei;
C conducătorul autoturismului.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=877&tip=drpciv&cat=b
A conducătorul care întâlneşte indicatorul „Cedează trecerea”;
B conducătorul care circulă din dreapta;
C conducătorul care întâlneşte indicatorul „Oprire”.
Dificultate Întrebare: MEDIE
41%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=1054&tip=drpciv&cat=b
A conducerea sub influenţa băuturilor alcoolice;
B conducerea sub influenţa produselor stupefiante;
C conducerea unui vehicul neînmatriculat.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
33%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=653&tip=drpciv&cat=b
A conducerea pe drumul public a unui autovehicul neînmatriculat;
B conducerea pe drumul public a unui autovehicul fără certificat de înmatriculare;
C conducerea pe drumul public a unui autovehicul cu număr de înmatriculare fals.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Capitolul VI - Infractiuni si pedepse
Art.85.
(1) Punerea în circulatie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai, neînmatriculat sau neînregistrat, se pedepseste cu închisoare de la unu la 3 ani.
(2) Punerea în circulatie sau conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul sau tramvai cu numar fals de înmatriculare sau de înregistrare se pedepseste cu închisoare de la unu la 5 ani.
Dificultate Întrebare: GREA
67%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=262&tip=drpciv&cat=b
A sustragerea de la obligaţia de a supune autovehiculul inspecţiei tehnice periodice;
B părăsirea locului accidentului care a avut ca urmare avarii;
C repararea autovehicului ce prezintă urme de accident, fără autorizaţia poliţiei.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.93.
(2) Repararea autovehiculelor având urme de accident, fara autorizatia eliberata de politie, se pedepseste cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amenda.
(3) Nu constituie infractiunea prevazuta la alin. (2) repararea autovehiculelor având urme de accident, în baza atestarii validitatii constatarii amiabile de accident.
Dificultate Întrebare: MEDIE
53%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=745&tip=drpciv&cat=b
A încălcarea dispoziţiilor legale cu privire la semnalizarea schimbării direcţiei de mers;
B încălcarea dispoziţiilor legale cu privire la folosirea luminilor din dotare pe timp de noapte;
C acumularea din nou a cel puţin 15 puncte de penalizare.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
11%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=925&tip=drpciv&cat=b
A încălcarea dispoziţiilor legale cu privire la semnalizarea schimbării direcţiei de mers;
B încălcarea dispoziţiilor legale cu privire la folosirea luminilor din dotare pe timp de noapte;
C acumularea din nou a cel puţin 15 puncte de penalizare.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
9%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=41&tip=drpciv&cat=b
A niciunul;
B ambele;
C indicatorul 1.
Explicație:
Indicatorul 1 este cel care anunță sfârșitul drumului cu prioritate. Acesta are rolul de a informa șoferii că, de la acest punct, drumul nu mai beneficiază de prioritate, ceea ce înseamnă că la intersecțiile următoare va trebui să respecte regulile generale de prioritate. Acest indicator este important pentru a preveni accidentele și pentru a asigura o tranziție sigură de pe un drum cu prioritate pe unul fără.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
14%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=8&tip=drpciv&cat=b
A indicatorul 1;
B indicatorul 2;
C indicatorul 3.
Explicație:
Primul indicator se numeşte "Prioritate faţă de circulatia din sens invers" şi este montat pe sectoarele de drum îngustat unde nu au loc să circule două vehicule unul pe lângă celălalt. La întâlnirea acestui indicator, conducătorul autovehiculului are prioritate faţă de toate autovehiculele care circulă din sens opus. Indicatorul 2 se numeşte "Circulaţie în ambele sensuri" şi este întâlnit la ieşirea de pe un drum public cu sens unic. Are rolul de a atenţiona conducătorul auto că pe sectorul de drum următor se va circula în ambele sensuri. Nu are implicaţii în ceea ce priveşte prioritatea de trecere. Indicatorul 3 se numeşte "Prioritate pentru circulaţia din sens invers" şi se monteaza pe sectoarele de drum îngustat unde nu au loc să circule doua vehicule unul pe lângă celălalt. La întâlnirea acestui indicator, conducătorul autovehiculului pierde prioritatea faţă de toate autovehiculele care circulă din sens opus. Acest indicator poate fi insoţit şi de un panou adiţional pe care sunt precizate categoriile de autovehicule carora li se adreseaza acest indicator.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
20%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=938&tip=drpciv&cat=b
A indicatorul 1;
B indicatorul 2;
C ambele indicatoare.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
14%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=3711&tip=drpciv&cat=b
A ambele;
B indicatorul 1;
C indicatorul 2.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
27%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=35&tip=drpciv&cat=b
A indicatorul nr. 1;
B indicatorul nr. 2;
C ambele indicatoare.
Explicație:
Care dintre indicatoarele alăturate creează obligaţii pentru conducătorii de vehicule? Atenție! Pentru conducătorii de VEHICULE, nu de autovehicule. Indicatorul 1 se numește “Delimitarea pistelor pentru pietoni și biciclete”, la întalnirea acestui indicator, pietonii și bicicletele, bicicletele făcând parte din categoria VEHICULE, sunt obligați să circule numai pe pista specifică pentru categoria din care fac parte. Deci acest indicator crează obligații pentru conducătorii de vehicule, adică pentru biciclști. Indicatorul 2 se numește “Presemnalizare trecere de pietoni”, acesta avertizeaza că peste 50-200 de metri urmează o trecere pentru pietoni, acesta nu crează obligții pentru conducătorii de vehicule. Însa la trecerea pentru pietoni pe care acesta o presemnalizează conducătorul de vehicul este obligat să acorde prioritate de trecre pietonului care traversează drumul public, prin loc special amenajat, marcat şi semnalizat corespunzător ori la culoarea verde a semaforului destinat lui, atunci când acesta se află pe sensul de mers al vehiculului.
OUG nr. 195/2002 – Articolul 6

În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles:

6. Autovehicul

Orice vehicul echipat cu motor de propulsie, utilizat în mod obişnuit pentru:

  • transportul persoanelor sau mărfurilor pe drum, ori
  • tractarea, pe drum, a vehiculelor utilizate pentru transportul persoanelor sau mărfurilor.

Excepții:

  • Tramvaiele (vehiculele care se deplasează pe șine)
  • Tractoarele agricole sau forestiere

Notă: Troleibuzele sunt considerate autovehicule.

10. Bicicletă

Vehiculul prevăzut cu două roți, propulsat prin forța musculară, cu ajutorul pedalelor ori manivelelor.

Sunt asimilate bicicletei:

  • Vehiculele cu pedale cu pedalare asistată, echipate cu un motor electric auxiliar cu puterea nominală continuă ≤ 250 W, care:
    • Își întrerupe asistarea atunci când ciclistul încetează să pedaleze, sau
    • Își reduce progresiv asistarea pe măsură ce viteza crește, fiind întreruptă complet înainte ca viteza vehiculului să atingă 25 km/h.
  • Bicicletele cu motor, astfel cum sunt prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2013 privind omologarea și supravegherea pieței pentru vehiculele cu două sau trei roți și pentru cvadricicluri.
10¹. Trotineta electrică

Vehicul cu două sau trei roți și ghidon, utilizat pentru transportul unei singure persoane, care:

  • Nu este prevăzut cu loc șezând sau
  • Este echipat cu un loc șezând pentru conducător, al cărui punct de ședere de referință se află:
    • La ≤ 540 mm în cazul trotinetelor cu două roți
    • La ≤ 400 mm în cazul trotinetelor cu trei roți

Caracteristici:

  • Viteză maximă prin construcție: ≥ 6 km/h, dar ≤ 25 km/h
  • Echipat cu motor electric
  • Punctul de ședere de referință are înțelesul prevăzut în Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2013
35. Vehicul

Sistemul mecanic care se deplasează pe drum, cu sau fără mijloace de autopropulsare, utilizat în mod curent pentru:

  • Transportul de persoane și/sau bunuri
  • Efectuarea de servicii sau lucrări
Dificultate Întrebare: MEDIE
44%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=3759&tip=drpciv&cat=b
A niciunul;
B indicatorul 1;
C indicatorul 2.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
23%
To top