https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=124&tip=drpciv&cat=b
A când lăţimea drumului public este mai mică de 7 m;
B la urcarea pantelor;
C pe marcajul pietonal.
Explicație:
Întoarcerea vehiculului nu este permisă în anumite situații reglementate clar de Codul Rutier pentru a preveni accidentele și blocarea traficului. Nu ai voie să întorci mașina pe segmente de drum unde acest manevra ar pune în pericol siguranța circulației sau ar împiedica vizibilitatea celorlalți participanți la trafic. De exemplu, întorcerea este interzisă în curbe și pe zone cu vizibilitate redusă, pe trecerile de pietoni, în apropierea vârfurilor de pantă sau în tuneluri, pe poduri și sub poduri, precum și acolo unde există marcaje sau indicatoare care interzic această manevră. De asemenea, nu se face întoarcere pe porțiuni de drum unde linia continuă interzice această acțiune. Toate aceste reguli sunt prevăzute pentru a evita riscul de coliziune, deoarece în aceste locuri ceilalți participanți nu se așteaptă la o manevră de întoarcere și nu există suficient spațiu sau vizibilitate pentru a reacționa la timp. Respectă aceste restricții pentru a fi în siguranță atât tu, cât și ceilalți participanți la trafic.
Întoarcerea vehiculului nu este permisă în anumite situații reglementate clar de Codul Rutier pentru a preveni accidentele și blocarea traficului. Nu ai voie să întorci mașina pe segmente de drum unde acest manevra ar pune în pericol siguranța circulației sau ar împiedica vizibilitatea celorlalți participanți la trafic. De exemplu, întorcerea este interzisă în curbe și pe zone cu vizibilitate redusă, pe trecerile de pietoni, în apropierea vârfurilor de pantă sau în tuneluri, pe poduri și sub poduri, precum și acolo unde există marcaje sau indicatoare care interzic această manevră. De asemenea, nu se face întoarcere pe porțiuni de drum unde linia continuă interzice această acțiune. Toate aceste reguli sunt prevăzute pentru a evita riscul de coliziune, deoarece în aceste locuri ceilalți participanți nu se așteaptă la o manevră de întoarcere și nu există suficient spațiu sau vizibilitate pentru a reacționa la timp. Respectă aceste restricții pentru a fi în siguranță atât tu, cât și ceilalți participanți la trafic.
Regulamentul Rutier
Articolul 126 - Se interzice întoarcerea vehiculului:
e) pe marcajul pietonal;
Articolul 126 - Se interzice întoarcerea vehiculului:
e) pe marcajul pietonal;
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
36%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=859&tip=drpciv&cat=b
A să continue deplasarea, deoarece semnalul de oprire nu i se adresează;
B să schimbe direcţia de mers spre stânga;
C să oprească, deoarece semnalul i se adresează.
Explicație:
Când polițistul dirijează circulația și stă cu spatele la autovehiculul care se apropie, având brațul stâng întins orizontal, acest semnal nu înseamnă oprire pentru cel ce vine din spate. Semnalul de oprire se adresează doar participanților la trafic care vin din direcția sau direcțiile intersectate de brațul întins, adică celor care ar tăia linia formată de brațul polițistului. Dacă te apropii din spatele polițistului, poți continua deplasarea, fiindcă acest semnal nu îți interzice trecerea. Trebuie să fii atent la toate semnalele agentului de circulație, dar regula este clară: semnalul cu brațul orizontal nu se adresează vehiculelor care vin din spatele polițistului, ci doar celor care vin din față.
Când polițistul dirijează circulația și stă cu spatele la autovehiculul care se apropie, având brațul stâng întins orizontal, acest semnal nu înseamnă oprire pentru cel ce vine din spate. Semnalul de oprire se adresează doar participanților la trafic care vin din direcția sau direcțiile intersectate de brațul întins, adică celor care ar tăia linia formată de brațul polițistului. Dacă te apropii din spatele polițistului, poți continua deplasarea, fiindcă acest semnal nu îți interzice trecerea. Trebuie să fii atent la toate semnalele agentului de circulație, dar regula este clară: semnalul cu brațul orizontal nu se adresează vehiculelor care vin din spatele polițistului, ci doar celor care vin din față.
Regulament - Articolul 88
(1) Semnalele poliţistului care dirijează circulaţia au următoarele semnificaţii:
a) braţul ridicat vertical semnifică "atenţie, oprire" pentru toţi participanţii la trafic care se apropie, cu excepţia conducătorilor de vehicule care nu ar mai putea opri în condiţii de siguranţă. Dacă semnalul este dat într-o intersecţie, aceasta nu impune oprirea conducătorilor de vehicule care se află deja angajaţi în traversare;
b) braţul sau braţele întinse orizontal semnifică "oprire" pentru toţi participanţii la trafic care, indiferent de sensul lor de mers, circulă din direcţia sau direcţiile intersectate de braţul sau braţele întinse. După ce a dat acest semnal, poliţistul poate cobori braţul sau braţele, poziţia să însemnând, de asemenea, "oprire" pentru participanţii la trafic care vin din faţă ori din spate;
c) balansarea, pe timp de noapte, în plan vertical, a unui dispozitiv cu lumină roşie ori a bastonului fluorescent-reflectorizant semnifică "oprire" pentru participanţii la trafic spre care este îndreptat;
d) balansarea pe verticală a braţului, având palma orientată către sol, semnifică reducerea vitezei;
e) rotirea vioaie a braţului semnifică mărirea vitezei de deplasare a vehiculelor sau grăbirea traversării drumului de către pietoni.
(2) Poliţistul care dirijează circulaţia poate efectua semnal cu braţul ca vehiculul să avanseze, să depăşească, să treacă prin faţă ori prin spatele sau, să îl ocolească prin partea să stânga sau dreapta, iar pietonii să traverseze drumul ori să se oprească.
(3) La efectuarea comenzilor prevăzute la alin. (1) şi (2), poliţistul poate folosi şi fluierul.
(1) Semnalele poliţistului care dirijează circulaţia au următoarele semnificaţii:
a) braţul ridicat vertical semnifică "atenţie, oprire" pentru toţi participanţii la trafic care se apropie, cu excepţia conducătorilor de vehicule care nu ar mai putea opri în condiţii de siguranţă. Dacă semnalul este dat într-o intersecţie, aceasta nu impune oprirea conducătorilor de vehicule care se află deja angajaţi în traversare;
b) braţul sau braţele întinse orizontal semnifică "oprire" pentru toţi participanţii la trafic care, indiferent de sensul lor de mers, circulă din direcţia sau direcţiile intersectate de braţul sau braţele întinse. După ce a dat acest semnal, poliţistul poate cobori braţul sau braţele, poziţia să însemnând, de asemenea, "oprire" pentru participanţii la trafic care vin din faţă ori din spate;
c) balansarea, pe timp de noapte, în plan vertical, a unui dispozitiv cu lumină roşie ori a bastonului fluorescent-reflectorizant semnifică "oprire" pentru participanţii la trafic spre care este îndreptat;
d) balansarea pe verticală a braţului, având palma orientată către sol, semnifică reducerea vitezei;
e) rotirea vioaie a braţului semnifică mărirea vitezei de deplasare a vehiculelor sau grăbirea traversării drumului de către pietoni.
(2) Poliţistul care dirijează circulaţia poate efectua semnal cu braţul ca vehiculul să avanseze, să depăşească, să treacă prin faţă ori prin spatele sau, să îl ocolească prin partea să stânga sau dreapta, iar pietonii să traverseze drumul ori să se oprească.
(3) La efectuarea comenzilor prevăzute la alin. (1) şi (2), poliţistul poate folosi şi fluierul.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
29%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=633&tip=drpciv&cat=b
A când conduceţi efectiv autovehiculul pe drumurile publice;
B când autovehiculul este oprit pe partea carosabilă;
C atât în timpul conducerii efective, cât şi atunci când autovehiculul este oprit.
Explicație:
Regulile conduitei preventive se aplică nu doar atunci când conduci efectiv un autovehicul, ci și atunci când acesta este oprit sau staționat pe partea carosabilă. Conduita preventivă înseamnă să anticipezi pericolele și să iei măsuri pentru a evita accidentele în orice situație în care te afli pe drumurile publice, fie că ești în mers sau staționezi. De exemplu, atunci când oprești sau parchezi, trebuie să alegi un loc sigur, să te asiguri că nu blochezi traficul sau vizibilitatea altor participanți la trafic, să folosești luminile de avarie dacă este necesar și să nu lași pasagerii să deschidă ușile fără a verifica dacă este sigur. Prin urmare, conduita preventivă te ajută să previi incidentele nu doar în timpul deplasării, ci și atunci când autovehiculul este oprit, crescând siguranța tuturor participanților la trafic.
Regulile conduitei preventive se aplică nu doar atunci când conduci efectiv un autovehicul, ci și atunci când acesta este oprit sau staționat pe partea carosabilă. Conduita preventivă înseamnă să anticipezi pericolele și să iei măsuri pentru a evita accidentele în orice situație în care te afli pe drumurile publice, fie că ești în mers sau staționezi. De exemplu, atunci când oprești sau parchezi, trebuie să alegi un loc sigur, să te asiguri că nu blochezi traficul sau vizibilitatea altor participanți la trafic, să folosești luminile de avarie dacă este necesar și să nu lași pasagerii să deschidă ușile fără a verifica dacă este sigur. Prin urmare, conduita preventivă te ajută să previi incidentele nu doar în timpul deplasării, ci și atunci când autovehiculul este oprit, crescând siguranța tuturor participanților la trafic.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
22%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=3693&tip=drpciv&cat=b
A în cazul nerespectării regulilor de circulaţie la trecerea unei coloane oficiale;
B în cazul nerespectării semnificaţiei culorii galbene a semaforului;
C în cazul utilizării dispozitivelor antiradar.
Explicație:
Suspendarea exercitării dreptului de a conduce se aplică atunci când nu respecți regulile de circulație la trecerea unei coloane oficiale. De exemplu, dacă te intersectezi cu o coloană oficială (formată din autovehicule care folosesc semnale speciale de avertizare și sunt însoțite de poliție) și nu oprești sau nu acorzi prioritate conform legii, poți rămâne fără permis pentru o perioadă stabilită de lege. Această măsură este considerată gravă și are ca scop asigurarea securității și a fluenței deplasării coloanelor oficiale.
Suspendarea exercitării dreptului de a conduce se aplică atunci când nu respecți regulile de circulație la trecerea unei coloane oficiale. De exemplu, dacă te intersectezi cu o coloană oficială (formată din autovehicule care folosesc semnale speciale de avertizare și sunt însoțite de poliție) și nu oprești sau nu acorzi prioritate conform legii, poți rămâne fără permis pentru o perioadă stabilită de lege. Această măsură este considerată gravă și are ca scop asigurarea securității și a fluenței deplasării coloanelor oficiale.
Dificultate Întrebare: FOARTE GREA
83%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=3943&tip=drpciv&cat=b
A după revenirea dintr-o unitate medicală în care ai fost internat;
B periodic, conform reglementărilor în vigoare;
C la 5 ani de la data ultimei verificări medicale.
Explicație:
Examinarea medicală este obligatorie înainte de a obține permisul de conducere, deoarece autoritățile trebuie să se asigure că viitorul șofer este apt din punct de vedere medical pentru a conduce un autovehicul. Medicul verifică vederea, auzul, reflexele, starea cardiovasculară și alte aspecte care pot influența siguranța la volan. O astfel de examinare se face și atunci când permisul expiră și trebuie preschimbat, pentru a confirma că titularul nu a dezvoltat între timp afecțiuni care l-ar face incompatibil cu condusul. De asemenea, această evaluare poate fi cerută și periodic, la anumite intervale de vârstă sau dacă apar probleme de sănătate, dar și în situații speciale, cum ar fi după unele accidente sau boli grave. Scopul este prevenirea accidentelor cauzate de probleme medicale neidentificate, protejând astfel atât șoferul, cât și ceilalți participanți la trafic.
Examinarea medicală este obligatorie înainte de a obține permisul de conducere, deoarece autoritățile trebuie să se asigure că viitorul șofer este apt din punct de vedere medical pentru a conduce un autovehicul. Medicul verifică vederea, auzul, reflexele, starea cardiovasculară și alte aspecte care pot influența siguranța la volan. O astfel de examinare se face și atunci când permisul expiră și trebuie preschimbat, pentru a confirma că titularul nu a dezvoltat între timp afecțiuni care l-ar face incompatibil cu condusul. De asemenea, această evaluare poate fi cerută și periodic, la anumite intervale de vârstă sau dacă apar probleme de sănătate, dar și în situații speciale, cum ar fi după unele accidente sau boli grave. Scopul este prevenirea accidentelor cauzate de probleme medicale neidentificate, protejând astfel atât șoferul, cât și ceilalți participanți la trafic.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
13%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=87&tip=drpciv&cat=b
A când se circulă în coloană, cu viteză redusă;
B când vehiculul se deplasează foarte lent, din motive obiective;
C când se circulă pe un drum alunecos.
Explicație:
Luminile de avarie trebuie folosite atunci când vehiculul tău se deplasează foarte lent sau este oprit pe carosabil din motive obiective, cum ar fi o defecțiune tehnică, o avarie sau o situație de urgență care te obligă să oprești ori să circuli mult sub viteza normală a traficului. Scopul este să avertizezi ceilalți participanți la trafic că reprezintă un pericol sau o obstacol temporar. Nu este permis să folosești luminile de avarie când circuli normal în coloană, nici atunci când circuli pe un drum alunecos, deși în cazuri extreme puteți face acest lucru ca și o măsură de condus preventiv pentru a atenționa ceilalți șoferi despre existența unui pericol. Folosirea abuzivă a luminilor de avarie poate induce ceilalți participanți la trafic în eroare și poate crea confuzie.
Luminile de avarie trebuie folosite atunci când vehiculul tău se deplasează foarte lent sau este oprit pe carosabil din motive obiective, cum ar fi o defecțiune tehnică, o avarie sau o situație de urgență care te obligă să oprești ori să circuli mult sub viteza normală a traficului. Scopul este să avertizezi ceilalți participanți la trafic că reprezintă un pericol sau o obstacol temporar. Nu este permis să folosești luminile de avarie când circuli normal în coloană, nici atunci când circuli pe un drum alunecos, deși în cazuri extreme puteți face acest lucru ca și o măsură de condus preventiv pentru a atenționa ceilalți șoferi despre existența unui pericol. Folosirea abuzivă a luminilor de avarie poate induce ceilalți participanți la trafic în eroare și poate crea confuzie.
Regulamentul Rutier
Art. 114
(5) Luminile de avarie se folosesc în urmatoarele situatii:
a) când vehiculul este imobilizat involuntar pe partea carosabila;
b) când vehiculul se deplaseaza foarte lent si/sau constituie el însusi un pericol pentru ceilalti participanti la trafic;
c) când autovehiculul sau tramvaiul este remorcat.
Art. 114
(5) Luminile de avarie se folosesc în urmatoarele situatii:
a) când vehiculul este imobilizat involuntar pe partea carosabila;
b) când vehiculul se deplaseaza foarte lent si/sau constituie el însusi un pericol pentru ceilalti participanti la trafic;
c) când autovehiculul sau tramvaiul este remorcat.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
20%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=493&tip=drpciv&cat=b
A când un vehicul a rămas în pană sau a fost avariat, fiind imobilizat pe carosabil;
B când vehiculul se deplasează foarte lent şi constituie un pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic;
C când autovehiculul este remorcat.
Explicație:
Luminile de avarie trebuie folosite când vehiculul a rămas în pană sau a fost avariat și este oprit pe carosabil, ca să semnalizezi celorlalți șoferi că există un obstacol pe drum și să previi accidentele. De asemenea, luminile de avarie se folosesc atunci când vehiculul se deplasează foarte lent, din motive tehnice sau de trafic, și există riscul să fii surprins de ceilalți participanți la trafic. Aceste lumini sunt obligatorii și când autovehiculul este remorcat, pentru ca ceilalți să observe imediat că este o situație specială și să circule cu prudență în zonă. În toate aceste cazuri, scopul luminilor de avarie este să avertizeze rapid ceilalți șoferi despre un pericol sau o situație neobișnuită pe carosabil, reducând riscul de coliziune. Folosirea lor nejustificată, când nu există niciun pericol sau defecțiune, este interzisă.
Luminile de avarie trebuie folosite când vehiculul a rămas în pană sau a fost avariat și este oprit pe carosabil, ca să semnalizezi celorlalți șoferi că există un obstacol pe drum și să previi accidentele. De asemenea, luminile de avarie se folosesc atunci când vehiculul se deplasează foarte lent, din motive tehnice sau de trafic, și există riscul să fii surprins de ceilalți participanți la trafic. Aceste lumini sunt obligatorii și când autovehiculul este remorcat, pentru ca ceilalți să observe imediat că este o situație specială și să circule cu prudență în zonă. În toate aceste cazuri, scopul luminilor de avarie este să avertizeze rapid ceilalți șoferi despre un pericol sau o situație neobișnuită pe carosabil, reducând riscul de coliziune. Folosirea lor nejustificată, când nu există niciun pericol sau defecțiune, este interzisă.
Regulamentul Rutier
Art. 114
(5) Luminile de avarie se folosesc în urmatoarele situatii:
a) când vehiculul este imobilizat involuntar pe partea carosabila;
b) când vehiculul se deplaseaza foarte lent si/sau constituie el însusi un pericol pentru ceilalti participanti la trafic;
c) când autovehiculul sau tramvaiul este remorcat.
Art. 114
(5) Luminile de avarie se folosesc în urmatoarele situatii:
a) când vehiculul este imobilizat involuntar pe partea carosabila;
b) când vehiculul se deplaseaza foarte lent si/sau constituie el însusi un pericol pentru ceilalti participanti la trafic;
c) când autovehiculul sau tramvaiul este remorcat.
Dificultate Întrebare: MEDIE
58%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=689&tip=drpciv&cat=b
A la schimbarea oricăror date referitoare la identificarea vehiculului respectiv;
B la schimbarea domiciliului ori a sediului unităţii deţinătoare;
C când proprietarul face dovada dezmembrării, casării sau predării vehiculului la unităţi specializate, în vederea dezmembrării.
Explicație:
Radierea din evidență a unui vehicul la cererea proprietarului se poate face doar atunci când acesta face dovada că vehiculul a fost dezmembrat, casat sau predat unei unități specializate pentru dezmembrare. Radierea este procedura legală prin care autovehiculul este scos definitiv din circulație și din evidența autorităților, astfel încât nu mai poate fi folosit pe drumurile publice. Această măsură previne situațiile în care vehiculele vechi, avariate sau poluante ar rămâne necontrolat în trafic sau pe domeniul public. Schimbarea datelor de identificare sau a domiciliului nu justifică radierea, ci doar actualizarea documentelor. Numai după dezmembrare sau casare, pe baza actelor doveditoare, autoritatea competentă va radia vehiculul din evidență, iar proprietarul nu va mai avea nicio obligație față de acel vehicul.
Radierea din evidență a unui vehicul la cererea proprietarului se poate face doar atunci când acesta face dovada că vehiculul a fost dezmembrat, casat sau predat unei unități specializate pentru dezmembrare. Radierea este procedura legală prin care autovehiculul este scos definitiv din circulație și din evidența autorităților, astfel încât nu mai poate fi folosit pe drumurile publice. Această măsură previne situațiile în care vehiculele vechi, avariate sau poluante ar rămâne necontrolat în trafic sau pe domeniul public. Schimbarea datelor de identificare sau a domiciliului nu justifică radierea, ci doar actualizarea documentelor. Numai după dezmembrare sau casare, pe baza actelor doveditoare, autoritatea competentă va radia vehiculul din evidență, iar proprietarul nu va mai avea nicio obligație față de acel vehicul.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.17.
(1) Radierea din evidenta a vehiculelor se face de catre autoritatea care a efectuat înmatricularea sau înregistrarea doar în cazul scoaterii definitive din circulatie a acestora, la cererea proprietarului, în urmatoarele cazuri:
a) proprietarul doreste retragerea definitiva din circulatie a vehiculului si face dovada depozitarii acestuia într-un spatiu adecvat, detinut în conditiile legii;
b) proprietarul face dovada dezmembrarii, casarii sau predarii vehiculului la unitati specializate în vederea dezmembrarii;
c) la scoaterea definitiva din România a vehiculului respectiv;
d) în cazul furtului vehiculului.
Art.17.
(1) Radierea din evidenta a vehiculelor se face de catre autoritatea care a efectuat înmatricularea sau înregistrarea doar în cazul scoaterii definitive din circulatie a acestora, la cererea proprietarului, în urmatoarele cazuri:
a) proprietarul doreste retragerea definitiva din circulatie a vehiculului si face dovada depozitarii acestuia într-un spatiu adecvat, detinut în conditiile legii;
b) proprietarul face dovada dezmembrarii, casarii sau predarii vehiculului la unitati specializate în vederea dezmembrarii;
c) la scoaterea definitiva din România a vehiculului respectiv;
d) în cazul furtului vehiculului.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
5%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=572&tip=drpciv&cat=b
A în cazul unei opriri lungi la o trecere la nivel cu calea ferată;
B la culoarea roşie a unui semafor care, de regulă, durează foarte mult;
C la semnalul poliţistului rutier făcut în acest sens.
Explicație:
Oprirea motorului se recomandă în situații în care știi că vei staționa mai mult timp, cum ar fi atunci când aștepți la o trecere la nivel cu calea ferată unde bariera este coborâtă și aștepți să treacă trenul, sau atunci când ești la un semafor care are o durată lungă pe culoarea roșie (de exemplu, câteva minute). Oprind motorul în aceste situații, reduci consumul inutil de combustibil și poluarea. Pentru opriri scurte (câteva secunde sau zeci de secunde), nu este necesar să oprești motorul, dar dacă știi că aștepți mai mult, este recomandat să îl oprești pentru a economisi combustibil și a proteja mediul. Oprirea motorului la semnalul polițistului se face doar dacă polițistul solicită clar acest lucru, nu este o recomandare generală pentru economie de carburant.
Oprirea motorului se recomandă în situații în care știi că vei staționa mai mult timp, cum ar fi atunci când aștepți la o trecere la nivel cu calea ferată unde bariera este coborâtă și aștepți să treacă trenul, sau atunci când ești la un semafor care are o durată lungă pe culoarea roșie (de exemplu, câteva minute). Oprind motorul în aceste situații, reduci consumul inutil de combustibil și poluarea. Pentru opriri scurte (câteva secunde sau zeci de secunde), nu este necesar să oprești motorul, dar dacă știi că aștepți mai mult, este recomandat să îl oprești pentru a economisi combustibil și a proteja mediul. Oprirea motorului la semnalul polițistului se face doar dacă polițistul solicită clar acest lucru, nu este o recomandare generală pentru economie de carburant.
Dificultate Întrebare: MEDIE
52%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=317&tip=drpciv&cat=b
A la hotărârea agentului de circulaţie;
B la expirarea termenului de suspendare, dacă a fost promovat testul de verificare a cunoştinţelor, în situaţiile prevăzute de lege;
C atunci când procesul verbal de contravenţie a fost anulat printr-o hotărâre judecătorească definitivă.
Explicație:
Atunci când permisul de conducere a fost reținut de poliție pentru suspendarea dreptului de a conduce, documentul poate fi restituit doar după ce perioada de suspendare stabilită prin procesul-verbal s-a încheiat, iar titularul prezintă dovada că a îndeplinit toate condițiile cerute de lege. De exemplu, în anumite cazuri, este obligatoriu ca șoferul să susțină și să promoveze un test de verificare a cunoașterii regulilor de circulație. Permisul nu se restituie automat la expirarea suspendării dacă această probă nu a fost promovată sau dacă există alte sancțiuni complementare. Așadar, șoferul primește permisul doar după ce a trecut perioada de suspendare, a îndeplinit, unde este cazul, testul de verificare, și nu mai există alte restricții legale. Acest lucru ajută la creșterea siguranței pe drumuri, deoarece astfel șoferii sancționați dovedesc că și-au însușit din nou regulile de circulație înainte de a reveni la volan.
Atunci când permisul de conducere a fost reținut de poliție pentru suspendarea dreptului de a conduce, documentul poate fi restituit doar după ce perioada de suspendare stabilită prin procesul-verbal s-a încheiat, iar titularul prezintă dovada că a îndeplinit toate condițiile cerute de lege. De exemplu, în anumite cazuri, este obligatoriu ca șoferul să susțină și să promoveze un test de verificare a cunoașterii regulilor de circulație. Permisul nu se restituie automat la expirarea suspendării dacă această probă nu a fost promovată sau dacă există alte sancțiuni complementare. Așadar, șoferul primește permisul doar după ce a trecut perioada de suspendare, a îndeplinit, unde este cazul, testul de verificare, și nu mai există alte restricții legale. Acest lucru ajută la creșterea siguranței pe drumuri, deoarece astfel șoferii sancționați dovedesc că și-au însușit din nou regulile de circulație înainte de a reveni la volan.
Dificultate Întrebare: GREA
67%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=30&tip=drpciv&cat=b
A niciuna, indicatorul fiind de informare;
B niciuna, întrucât indicatorul nu vi se adresează;
C permite trecerea numai în direcţia indicată, oricare ar fi în acel moment semnalul în funcţiune al semaforului.
Explicație:
Când semaforul are o săgeată verde intermitentă pe fond negru, îndreptată spre dreapta, acest lucru înseamnă că ai voie să virezi la dreapta chiar dacă semaforul principal arată roșu pentru direcția înainte. Însă, este foarte important să reții: această săgeată verde intermitentă nu-ți dă prioritate! Trebuie să te asiguri cu atenție că nu vin pietoni pe trecere sau vehicule din alte direcții care au prioritate în acel moment. Te comporți ca și cum ai avea un „cedează trecerea”. Oprești sau încetinești, te asiguri foarte bine atât față de pietoni, cât și față de celelalte vehicule, iar dacă totul este liber, poți vira la dreapta. Ești obligat să dai prioritate de trecere pietonilor angajați în traversare și vehiculelor care circulă pe drumul cu care te intersectezi. Acest semnal ajută la fluidizarea traficului, dar obligă șoferul să fie și mai atent la ceilalți participanți la trafic. Reținerea principală: poți vira la dreapta doar după ce acorzi prioritate!
Când semaforul are o săgeată verde intermitentă pe fond negru, îndreptată spre dreapta, acest lucru înseamnă că ai voie să virezi la dreapta chiar dacă semaforul principal arată roșu pentru direcția înainte. Însă, este foarte important să reții: această săgeată verde intermitentă nu-ți dă prioritate! Trebuie să te asiguri cu atenție că nu vin pietoni pe trecere sau vehicule din alte direcții care au prioritate în acel moment. Te comporți ca și cum ai avea un „cedează trecerea”. Oprești sau încetinești, te asiguri foarte bine atât față de pietoni, cât și față de celelalte vehicule, iar dacă totul este liber, poți vira la dreapta. Ești obligat să dai prioritate de trecere pietonilor angajați în traversare și vehiculelor care circulă pe drumul cu care te intersectezi. Acest semnal ajută la fluidizarea traficului, dar obligă șoferul să fie și mai atent la ceilalți participanți la trafic. Reținerea principală: poți vira la dreapta doar după ce acorzi prioritate!
Regulamentul Rutier
Articolul 51
(2) Când semaforul este însoţit de una sau mai multe lămpi care emit lumină intermitentă de culoare verde sub forma uneia sau unor săgeţi pe fond negru către dreapta, acestea permit trecerea numai în direcţia indicată, oricare ar fi în acel moment semnalul în funcţiune al semaforului.
Articolul 59
(4) Când un semafor cu trei culori are o lumina verde intermitentă suplimentara, montată la acelaşi nivel cu lumina verde normală a semaforului, sub forma unei săgeţi verzi pe fond negru, cu vârful spre dreapta, aprinderea acesteia semnifica permisiunea pentru vehicule de a-şi continua drumul în direcţia indicată de săgeata, indiferent de culoarea semaforului electric, cu condiţia acordării priorităţii de trecere vehiculelor şi pietonilor care au drept de circulaţie.
Articolul 51
(2) Când semaforul este însoţit de una sau mai multe lămpi care emit lumină intermitentă de culoare verde sub forma uneia sau unor săgeţi pe fond negru către dreapta, acestea permit trecerea numai în direcţia indicată, oricare ar fi în acel moment semnalul în funcţiune al semaforului.
Articolul 59
(4) Când un semafor cu trei culori are o lumina verde intermitentă suplimentara, montată la acelaşi nivel cu lumina verde normală a semaforului, sub forma unei săgeţi verzi pe fond negru, cu vârful spre dreapta, aprinderea acesteia semnifica permisiunea pentru vehicule de a-şi continua drumul în direcţia indicată de săgeata, indiferent de culoarea semaforului electric, cu condiţia acordării priorităţii de trecere vehiculelor şi pietonilor care au drept de circulaţie.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
4%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=943&tip=drpciv&cat=b
A la semnalele îndrumătorilor de circulaţie ai Ministerului Apărării;
B la semnalele conducătorilor de vehicule care virează la dreapta;
C la semnalele conducătorilor vehiculelor care circulă din sens invers.
Explicație:
Oprirea autovehiculului este obligatorie la semnalele îndrumătorilor de circulație ai Ministerului Apărării. Aceștia au atribuții speciale de dirijare a traficului, mai ales în situații precum deplasarea coloanelor militare, exerciții sau evenimente cu caracter militar. Semnalele lor au aceeași valoare ca ale polițistului rutier și trebuie respectate indiferent de celelalte reguli sau indicatoare din zonă. Nerespectarea semnalelor date de îndrumătorii de circulație ai Ministerului Apărării poate duce la sancțiuni și este considerată o abatere gravă. Nu ai obligația de a opri la semnalele altor conducători de vehicule, decât dacă este vorba de situații excepționale prevăzute de lege.
Oprirea autovehiculului este obligatorie la semnalele îndrumătorilor de circulație ai Ministerului Apărării. Aceștia au atribuții speciale de dirijare a traficului, mai ales în situații precum deplasarea coloanelor militare, exerciții sau evenimente cu caracter militar. Semnalele lor au aceeași valoare ca ale polițistului rutier și trebuie respectate indiferent de celelalte reguli sau indicatoare din zonă. Nerespectarea semnalelor date de îndrumătorii de circulație ai Ministerului Apărării poate duce la sancțiuni și este considerată o abatere gravă. Nu ai obligația de a opri la semnalele altor conducători de vehicule, decât dacă este vorba de situații excepționale prevăzute de lege.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
6%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=751&tip=drpciv&cat=b
A numai atunci când nu aveţi experienţă în conducere;
B numai dacă autovehiculul pe care îl conduceţi nu are frânele eficiente;
C în orice situaţie.
Explicație:
Distanța față de vehiculul din față trebuie păstrată întotdeauna, indiferent de experiență, starea mașinii sau tipul drumului. Această distanță îți oferă timp de reacție ca să poți opri în siguranță dacă cel din față frânează brusc sau apar obstacole neașteptate. Chiar dacă ai frâne bune și conduci de mulți ani, riscul nu dispare, pentru că poți întâlni oricând situații neprevăzute în trafic. Distanța corespunzătoare se adaptează în funcție de viteză, starea carosabilului și condițiile meteo. Dacă circuli prea aproape, nu ai timp să reacționezi și riști să provoci un accident, mai ales la viteze mari sau pe ploaie. Legea și regulile de siguranță cer să păstrezi mereu spațiu suficient pentru a putea opri în condiții de siguranță. O distanță minimă de siguranță ar fi cea de 2 secunde. Adică iați un reper când circuli în spatele altui autovehicul și numără 2 secunde până ajungi și tu la acel reper. Aceasta este o metodă practică de a adapta o distanță de siguranță față de autovehicului din față.
Distanța față de vehiculul din față trebuie păstrată întotdeauna, indiferent de experiență, starea mașinii sau tipul drumului. Această distanță îți oferă timp de reacție ca să poți opri în siguranță dacă cel din față frânează brusc sau apar obstacole neașteptate. Chiar dacă ai frâne bune și conduci de mulți ani, riscul nu dispare, pentru că poți întâlni oricând situații neprevăzute în trafic. Distanța corespunzătoare se adaptează în funcție de viteză, starea carosabilului și condițiile meteo. Dacă circuli prea aproape, nu ai timp să reacționezi și riști să provoci un accident, mai ales la viteze mari sau pe ploaie. Legea și regulile de siguranță cer să păstrezi mereu spațiu suficient pentru a putea opri în condiții de siguranță. O distanță minimă de siguranță ar fi cea de 2 secunde. Adică iați un reper când circuli în spatele altui autovehicul și numără 2 secunde până ajungi și tu la acel reper. Aceasta este o metodă practică de a adapta o distanță de siguranță față de autovehicului din față.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 51 - Conducătorul unui vehicul care circulă în spatele altuia are obligaţia de a păstra o distanţă suficientă faţă de acesta, pentru evitarea coliziunii.
Articolul 51 - Conducătorul unui vehicul care circulă în spatele altuia are obligaţia de a păstra o distanţă suficientă faţă de acesta, pentru evitarea coliziunii.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
7%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=501&tip=drpciv&cat=b
A autoturismul alb;
B autoturismul roşu;
C autoturismul albastru.
Explicație:
În această intersecție, semaforul principal este roșu pentru direcțiile înainte și stânga, deci autoturismul alb și autoturismul roșu sunt obligate să oprească și să aștepte culoarea verde. În schimb, autoturismul albastru se află pe banda special destinată virajului la dreapta, delimitată clar cu marcaje. Pe această bandă, de regulă, semaforul nu se aplică decât dacă există o lumină separată pentru dreapta, caz care nu este indicat în această imagine. Conform Codului Rutier, dacă semaforul nu are lumină specială pentru dreapta, iar banda e separată și nu există indicator de oprire sau semafor dedicat, autoturismul albastru poate să vireze la dreapta chiar dacă semaforul general este roșu, cu condiția să acorde prioritate vehiculelor care circulă pe drumul transversal, pietonilor sau bicicliștilor care au verde. Astfel, autoturismul albastru este singurul care poate continua deplasarea prin intersecție, dar numai după ce se asigură că nu pune în pericol pe nimeni, respectând prioritatea de dreapta specifică pentru astfel de manevre. Celelalte două autoturisme trebuie să aștepte culoarea verde a semaforului.
În această intersecție, semaforul principal este roșu pentru direcțiile înainte și stânga, deci autoturismul alb și autoturismul roșu sunt obligate să oprească și să aștepte culoarea verde. În schimb, autoturismul albastru se află pe banda special destinată virajului la dreapta, delimitată clar cu marcaje. Pe această bandă, de regulă, semaforul nu se aplică decât dacă există o lumină separată pentru dreapta, caz care nu este indicat în această imagine. Conform Codului Rutier, dacă semaforul nu are lumină specială pentru dreapta, iar banda e separată și nu există indicator de oprire sau semafor dedicat, autoturismul albastru poate să vireze la dreapta chiar dacă semaforul general este roșu, cu condiția să acorde prioritate vehiculelor care circulă pe drumul transversal, pietonilor sau bicicliștilor care au verde. Astfel, autoturismul albastru este singurul care poate continua deplasarea prin intersecție, dar numai după ce se asigură că nu pune în pericol pe nimeni, respectând prioritatea de dreapta specifică pentru astfel de manevre. Celelalte două autoturisme trebuie să aștepte culoarea verde a semaforului.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
16%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=251&tip=drpciv&cat=b
A toate;
B autoturismul verde şi cel roşu;
C autoturismul albastru şi cel galben.
Explicație:
Toate autoturismele din imagine s-au încadrat corect pentru direcția pe care o doresc la traversarea sensului giratoriu. Mașina verde folosește banda din dreapta pentru a ieși la prima sau a doua, ceea ce este corect, roșul și albastrul sunt pe benzi potrivite pentru direcția înainte pentru roșu și ieșirea următoare pentru albastru, iar galbenul folosește banda din stânga pentru a vira la stânga sau pentru a întoarce. Fiecare a semnalizat și a păstrat banda corectă pentru traseul dorit, astfel încât nu există nicio abatere de la regulile sensului giratoriu. La intrarea și la părăsirea sensului, trebuie folosite corect semnalizarea și benzile, iar exemplul din imagine respectă exact aceste reguli.
Toate autoturismele din imagine s-au încadrat corect pentru direcția pe care o doresc la traversarea sensului giratoriu. Mașina verde folosește banda din dreapta pentru a ieși la prima sau a doua, ceea ce este corect, roșul și albastrul sunt pe benzi potrivite pentru direcția înainte pentru roșu și ieșirea următoare pentru albastru, iar galbenul folosește banda din stânga pentru a vira la stânga sau pentru a întoarce. Fiecare a semnalizat și a păstrat banda corectă pentru traseul dorit, astfel încât nu există nicio abatere de la regulile sensului giratoriu. La intrarea și la părăsirea sensului, trebuie folosite corect semnalizarea și benzile, iar exemplul din imagine respectă exact aceste reguli.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
10%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=948&tip=drpciv&cat=b
A autoturismul;
B autocamionul;
C autobuzul.
Explicație:
Intersecția este reglementată prin indicatoare de prioritate. Autobuzul vine de pe un drum fără prioritate și întâlnește indicatorul „Cedează trecerea”, deci trebuie să acorde prioritate celorlalte vehicule. Atât autoturismul, cât și autocamionul circulă pe drumuri cu prioritate, deci au prioritate de trecere față de autobuz. Între autoturism și autocamion apare o situație de egalitate, dar deoarece autoturismul virează la stânga, trebuie să acorde prioritate autocamionului care vine din dreapta sa. Prin urmare, ordinea de trecere este: primul va trece autocamionul, apoi autoturismul, iar ultimul autobuzul. Respectarea acestei ordini previne accidentele și asigură un trafic fluent și sigur.
Intersecția este reglementată prin indicatoare de prioritate. Autobuzul vine de pe un drum fără prioritate și întâlnește indicatorul „Cedează trecerea”, deci trebuie să acorde prioritate celorlalte vehicule. Atât autoturismul, cât și autocamionul circulă pe drumuri cu prioritate, deci au prioritate de trecere față de autobuz. Între autoturism și autocamion apare o situație de egalitate, dar deoarece autoturismul virează la stânga, trebuie să acorde prioritate autocamionului care vine din dreapta sa. Prin urmare, ordinea de trecere este: primul va trece autocamionul, apoi autoturismul, iar ultimul autobuzul. Respectarea acestei ordini previne accidentele și asigură un trafic fluent și sigur.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
19%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=671&tip=drpciv&cat=b
A legea nu prevede;
B orice autovehicul pentru care se obţine aprobarea poliţiei rutiere;
C vehiculele aparţinând poliţiei, jandarmeriei şi poliţiei de frontieră.
Explicație:
Luminile speciale de avertizare de culoare albastră pot fi montate doar pe autovehiculele care aparțin poliției, jandarmeriei și poliției de frontieră. Aceste vehicule sunt considerate autospeciale de intervenție și au dreptul legal de a folosi semnale luminoase albastre pentru a se face remarcate în trafic și pentru a beneficia de regim prioritar atunci când intervin în situații de urgență sau desfășoară misiuni speciale. Orice alt autovehicul nu poate fi echipat cu astfel de lumini, indiferent de aprobarea poliției rutiere sau de scopul declarat. Utilizarea neautorizată a luminilor albastre constituie infracțiune și este sancționată sever, tocmai pentru a nu crea confuzie sau pentru a nu permite accesul nejustificat la avantajele pe care le conferă regimul de prioritate.
Luminile speciale de avertizare de culoare albastră pot fi montate doar pe autovehiculele care aparțin poliției, jandarmeriei și poliției de frontieră. Aceste vehicule sunt considerate autospeciale de intervenție și au dreptul legal de a folosi semnale luminoase albastre pentru a se face remarcate în trafic și pentru a beneficia de regim prioritar atunci când intervin în situații de urgență sau desfășoară misiuni speciale. Orice alt autovehicul nu poate fi echipat cu astfel de lumini, indiferent de aprobarea poliției rutiere sau de scopul declarat. Utilizarea neautorizată a luminilor albastre constituie infracțiune și este sancționată sever, tocmai pentru a nu crea confuzie sau pentru a nu permite accesul nejustificat la avantajele pe care le conferă regimul de prioritate.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
(2) Sunt autorizate să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase:
b) pentru lumina albastră - autovehiculele aparținând poliției, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apărării Naționale, unităților speciale ale Serviciului Român de Informații și ale Serviciului de Protecție și Pază, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum și autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public, atunci când se deplasează în acțiuni de intervenție sau în misiuni care au caracter de urgență;
(2) Sunt autorizate să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase:
b) pentru lumina albastră - autovehiculele aparținând poliției, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apărării Naționale, unităților speciale ale Serviciului Român de Informații și ale Serviciului de Protecție și Pază, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum și autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public, atunci când se deplasează în acțiuni de intervenție sau în misiuni care au caracter de urgență;
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
7%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=1014&tip=drpciv&cat=b
A autovehiculele mai vechi de 10 ani;
B autovehiculele cu sistemele de frânare şi de direcţie grav avariate;
C autovehiculele cu inscripţia „ŞCOALĂ”.
Explicație:
Inspecția tehnică periodică, sau ITP-ul, este obligatorie pentru toate autovehiculele care circulă pe drumurile publice. Aceasta are scopul de a verifica dacă mașina respectă normele de siguranță și de mediu. În mod normal, fiecare autovehicul are o dată când trebuie să revină la ITP, dar sunt situații în care se impune efectuarea ITP-ului înainte de acest termen. Conform legislației rutiere în vigoare, dacă un autovehicul a fost implicat într-un accident rutier grav, care a afectat elemente importante de siguranță, precum direcția, frânele sau structura de rezistență, mașina va trebui să refacă inspecția tehnică, chiar dacă nu a sosit încă data normală. Scopul este să ne asigurăm că autovehiculul este din nou sigur pentru circulație. De asemenea, dacă organul de control constată neconformități tehnice grave la un autovehicul în timpul unui control pe drum, acesta poate solicita refacerea ITP-ului înainte de scadență. Astfel, refacerea ITP-ului înainte de termen este obligatorie pentru vehiculele care au suferit modificări sau avarii grave ce pot afecta siguranța rutieră. Acest lucru este prevăzut tocmai pentru a proteja toți participanții la trafic. Rezultatul: dacă autovehiculul a trecut printr-un eveniment ce ar fi putut afecta starea tehnică, nu așteptăm expirarea ITP-ului, ci mergem rapid la re-verificare.
Inspecția tehnică periodică, sau ITP-ul, este obligatorie pentru toate autovehiculele care circulă pe drumurile publice. Aceasta are scopul de a verifica dacă mașina respectă normele de siguranță și de mediu. În mod normal, fiecare autovehicul are o dată când trebuie să revină la ITP, dar sunt situații în care se impune efectuarea ITP-ului înainte de acest termen. Conform legislației rutiere în vigoare, dacă un autovehicul a fost implicat într-un accident rutier grav, care a afectat elemente importante de siguranță, precum direcția, frânele sau structura de rezistență, mașina va trebui să refacă inspecția tehnică, chiar dacă nu a sosit încă data normală. Scopul este să ne asigurăm că autovehiculul este din nou sigur pentru circulație. De asemenea, dacă organul de control constată neconformități tehnice grave la un autovehicul în timpul unui control pe drum, acesta poate solicita refacerea ITP-ului înainte de scadență. Astfel, refacerea ITP-ului înainte de termen este obligatorie pentru vehiculele care au suferit modificări sau avarii grave ce pot afecta siguranța rutieră. Acest lucru este prevăzut tocmai pentru a proteja toți participanții la trafic. Rezultatul: dacă autovehiculul a trecut printr-un eveniment ce ar fi putut afecta starea tehnică, nu așteptăm expirarea ITP-ului, ci mergem rapid la re-verificare.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
23%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=828&tip=drpciv&cat=b
A autoturismul roşu;
B autoturismul albastru;
C ambele autoturisme.
Explicație:
Autoturismul albastru s-a încadrat corect pentru schimbarea direcției de mers spre stânga, deoarece ocupă banda cea mai apropiată de axul drumului fără să încalce linia de tramvai sau să blocheze traseul acestuia. Autoturismul roșu s-a încadrat incorect, deoarece a ocupat calea de rulare a tramvaiului și chiar a pătruns pe sensul opus, ceea ce este interzis. În intersecțiile unde există linii de tramvai, este obligatoriu să lași liber traseul tramvaiului și să nu te încadrezi pe șine, cu excepția situației când marcajele sau indicatoarele permit acest lucru și doar dacă nu circulă tramvaiul. Orice încadrare greșită poate bloca tramvaiul, poate crea blocaje sau chiar accidente. Incadrarea corectă presupune să alegi banda din stânga fără să afectezi tramvaiul sau sensul opus, astfel încât să poți vira în siguranță.
Autoturismul albastru s-a încadrat corect pentru schimbarea direcției de mers spre stânga, deoarece ocupă banda cea mai apropiată de axul drumului fără să încalce linia de tramvai sau să blocheze traseul acestuia. Autoturismul roșu s-a încadrat incorect, deoarece a ocupat calea de rulare a tramvaiului și chiar a pătruns pe sensul opus, ceea ce este interzis. În intersecțiile unde există linii de tramvai, este obligatoriu să lași liber traseul tramvaiului și să nu te încadrezi pe șine, cu excepția situației când marcajele sau indicatoarele permit acest lucru și doar dacă nu circulă tramvaiul. Orice încadrare greșită poate bloca tramvaiul, poate crea blocaje sau chiar accidente. Incadrarea corectă presupune să alegi banda din stânga fără să afectezi tramvaiul sau sensul opus, astfel încât să poți vira în siguranță.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
21%
https://web.codul-rutier.ro/intrebare.php?id=270&tip=drpciv&cat=b
A autoturismul alb;
B autoturismul roşu;
C ambele autoturisme.
Explicație:
Ambele autoturisme staționează greșit pentru că sunt oprite pe trecerea pentru pietoni și pe banda destinată circulației. Staționarea pe trecerea de pietoni este interzisă prin lege, deoarece blochează vizibilitatea și pun în pericol pietonii care vor să traverseze, iar oprirea sau staționarea pe banda de circulație îngreunează sau chiar blochează traficul. În plus, dacă un pieton iese dintre cele două mașini, șoferii care vin nu îl pot vedea la timp, ceea ce crește riscul de accident. În astfel de situații, ambele autoturisme pot fi sancționate, indiferent cât de puțin stau pe marcaj sau pe drum.
Ambele autoturisme staționează greșit pentru că sunt oprite pe trecerea pentru pietoni și pe banda destinată circulației. Staționarea pe trecerea de pietoni este interzisă prin lege, deoarece blochează vizibilitatea și pun în pericol pietonii care vor să traverseze, iar oprirea sau staționarea pe banda de circulație îngreunează sau chiar blochează traficul. În plus, dacă un pieton iese dintre cele două mașini, șoferii care vin nu îl pot vedea la timp, ceea ce crește riscul de accident. În astfel de situații, ambele autoturisme pot fi sancționate, indiferent cât de puțin stau pe marcaj sau pe drum.
Dificultate Întrebare: FOARTE UȘOARĂ
14%