A când lăţimea drumului public este mai mică de 7 m;
B la urcarea pantelor;
C pe marcajul pietonal.
Explicație:
Formularea variantei „la urcarea pantelor” este gresită, posibil să fie greșită intenționat ca să ne păcălească. Trebuie să ştim că în rampă se urcă iar în pantă se coboară, iar varianta de răspuns spune „la urcarea pantelor”, ceea ce este greșit. Întoarcerea se interzice în locurile în care este interzisă oprirea, iar oprirea este interzisă în locurile unde este interzisă depășirea. Iar depășirea este interzisă în apropierea vârfurilor de rampa, când vizibilitatea este redusă sub 50 m. Prin urmare, putem depăși în pantă/rampă dacă avem vizibilitatea mai mare de 50 de metri.
Formularea variantei „la urcarea pantelor” este gresită, posibil să fie greșită intenționat ca să ne păcălească. Trebuie să ştim că în rampă se urcă iar în pantă se coboară, iar varianta de răspuns spune „la urcarea pantelor”, ceea ce este greșit. Întoarcerea se interzice în locurile în care este interzisă oprirea, iar oprirea este interzisă în locurile unde este interzisă depășirea. Iar depășirea este interzisă în apropierea vârfurilor de rampa, când vizibilitatea este redusă sub 50 m. Prin urmare, putem depăși în pantă/rampă dacă avem vizibilitatea mai mare de 50 de metri.
Regulamentul Rutier
Articolul 126 - Se interzice întoarcerea vehiculului:
e) pe marcajul pietonal;
Articolul 126 - Se interzice întoarcerea vehiculului:
e) pe marcajul pietonal;
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A să continue deplasarea, deoarece semnalul de oprire nu i se adresează;
B să schimbe direcţia de mers spre stânga;
C să oprească, deoarece semnalul i se adresează.
Regulament - Articolul 88
(1) Semnalele poliţistului care dirijează circulaţia au următoarele semnificaţii:
a) braţul ridicat vertical semnifică "atenţie, oprire" pentru toţi participanţii la trafic care se apropie, cu excepţia conducătorilor de vehicule care nu ar mai putea opri în condiţii de siguranţă. Dacă semnalul este dat într-o intersecţie, aceasta nu impune oprirea conducătorilor de vehicule care se află deja angajaţi în traversare;
b) braţul sau braţele întinse orizontal semnifică "oprire" pentru toţi participanţii la trafic care, indiferent de sensul lor de mers, circulă din direcţia sau direcţiile intersectate de braţul sau braţele întinse. După ce a dat acest semnal, poliţistul poate cobori braţul sau braţele, poziţia să însemnând, de asemenea, "oprire" pentru participanţii la trafic care vin din faţă ori din spate;
c) balansarea, pe timp de noapte, în plan vertical, a unui dispozitiv cu lumină roşie ori a bastonului fluorescent-reflectorizant semnifică "oprire" pentru participanţii la trafic spre care este îndreptat;
d) balansarea pe verticală a braţului, având palma orientată către sol, semnifică reducerea vitezei;
e) rotirea vioaie a braţului semnifică mărirea vitezei de deplasare a vehiculelor sau grăbirea traversării drumului de către pietoni.
(2) Poliţistul care dirijează circulaţia poate efectua semnal cu braţul ca vehiculul să avanseze, să depăşească, să treacă prin faţă ori prin spatele sau, să îl ocolească prin partea să stânga sau dreapta, iar pietonii să traverseze drumul ori să se oprească.
(3) La efectuarea comenzilor prevăzute la alin. (1) şi (2), poliţistul poate folosi şi fluierul.
(1) Semnalele poliţistului care dirijează circulaţia au următoarele semnificaţii:
a) braţul ridicat vertical semnifică "atenţie, oprire" pentru toţi participanţii la trafic care se apropie, cu excepţia conducătorilor de vehicule care nu ar mai putea opri în condiţii de siguranţă. Dacă semnalul este dat într-o intersecţie, aceasta nu impune oprirea conducătorilor de vehicule care se află deja angajaţi în traversare;
b) braţul sau braţele întinse orizontal semnifică "oprire" pentru toţi participanţii la trafic care, indiferent de sensul lor de mers, circulă din direcţia sau direcţiile intersectate de braţul sau braţele întinse. După ce a dat acest semnal, poliţistul poate cobori braţul sau braţele, poziţia să însemnând, de asemenea, "oprire" pentru participanţii la trafic care vin din faţă ori din spate;
c) balansarea, pe timp de noapte, în plan vertical, a unui dispozitiv cu lumină roşie ori a bastonului fluorescent-reflectorizant semnifică "oprire" pentru participanţii la trafic spre care este îndreptat;
d) balansarea pe verticală a braţului, având palma orientată către sol, semnifică reducerea vitezei;
e) rotirea vioaie a braţului semnifică mărirea vitezei de deplasare a vehiculelor sau grăbirea traversării drumului de către pietoni.
(2) Poliţistul care dirijează circulaţia poate efectua semnal cu braţul ca vehiculul să avanseze, să depăşească, să treacă prin faţă ori prin spatele sau, să îl ocolească prin partea să stânga sau dreapta, iar pietonii să traverseze drumul ori să se oprească.
(3) La efectuarea comenzilor prevăzute la alin. (1) şi (2), poliţistul poate folosi şi fluierul.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A când conduceţi efectiv autovehiculul pe drumurile publice;
B când autovehiculul este oprit pe partea carosabilă;
C atât în timpul conducerii efective, cât şi atunci când autovehiculul este oprit.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%
A în cazul nerespectării regulilor de circulaţie la trecerea unei coloane oficiale;
B în cazul nerespectării semnificaţiei culorii galbene a semaforului;
C în cazul utilizării dispozitivelor antiradar.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A după revenirea dintr-o unitate medicală în care ai fost internat;
B periodic, conform reglementărilor în vigoare;
C la 5 ani de la data ultimei verificări medicale.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A când se circulă în coloană, cu viteză redusă;
B când vehiculul se deplasează foarte lent, din motive obiective;
C când se circulă pe un drum alunecos.
Regulamentul Rutier
Art. 114
(5) Luminile de avarie se folosesc în urmatoarele situatii:
a) când vehiculul este imobilizat involuntar pe partea carosabila;
b) când vehiculul se deplaseaza foarte lent si/sau constituie el însusi un pericol pentru ceilalti participanti la trafic;
c) când autovehiculul sau tramvaiul este remorcat.
Art. 114
(5) Luminile de avarie se folosesc în urmatoarele situatii:
a) când vehiculul este imobilizat involuntar pe partea carosabila;
b) când vehiculul se deplaseaza foarte lent si/sau constituie el însusi un pericol pentru ceilalti participanti la trafic;
c) când autovehiculul sau tramvaiul este remorcat.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A când un vehicul a rămas în pană sau a fost avariat, fiind imobilizat pe carosabil;
B când vehiculul se deplasează foarte lent şi constituie un pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic;
C când autovehiculul este remorcat.
Regulamentul Rutier
Art. 114
(5) Luminile de avarie se folosesc în urmatoarele situatii:
a) când vehiculul este imobilizat involuntar pe partea carosabila;
b) când vehiculul se deplaseaza foarte lent si/sau constituie el însusi un pericol pentru ceilalti participanti la trafic;
c) când autovehiculul sau tramvaiul este remorcat.
Art. 114
(5) Luminile de avarie se folosesc în urmatoarele situatii:
a) când vehiculul este imobilizat involuntar pe partea carosabila;
b) când vehiculul se deplaseaza foarte lent si/sau constituie el însusi un pericol pentru ceilalti participanti la trafic;
c) când autovehiculul sau tramvaiul este remorcat.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A la schimbarea oricăror date referitoare la identificarea vehiculului respectiv;
B la schimbarea domiciliului ori a sediului unităţii deţinătoare;
C când proprietarul face dovada dezmembrării, casării sau predării vehiculului la unităţi specializate, în vederea dezmembrării.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Art.17.
(1) Radierea din evidenta a vehiculelor se face de catre autoritatea care a efectuat înmatricularea sau înregistrarea doar în cazul scoaterii definitive din circulatie a acestora, la cererea proprietarului, în urmatoarele cazuri:
a) proprietarul doreste retragerea definitiva din circulatie a vehiculului si face dovada depozitarii acestuia într-un spatiu adecvat, detinut în conditiile legii;
b) proprietarul face dovada dezmembrarii, casarii sau predarii vehiculului la unitati specializate în vederea dezmembrarii;
c) la scoaterea definitiva din România a vehiculului respectiv;
d) în cazul furtului vehiculului.
Art.17.
(1) Radierea din evidenta a vehiculelor se face de catre autoritatea care a efectuat înmatricularea sau înregistrarea doar în cazul scoaterii definitive din circulatie a acestora, la cererea proprietarului, în urmatoarele cazuri:
a) proprietarul doreste retragerea definitiva din circulatie a vehiculului si face dovada depozitarii acestuia într-un spatiu adecvat, detinut în conditiile legii;
b) proprietarul face dovada dezmembrarii, casarii sau predarii vehiculului la unitati specializate în vederea dezmembrarii;
c) la scoaterea definitiva din România a vehiculului respectiv;
d) în cazul furtului vehiculului.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A în cazul unei opriri lungi la o trecere la nivel cu calea ferată;
B la culoarea roşie a unui semafor care, de regulă, durează foarte mult;
C la semnalul poliţistului rutier făcut în acest sens.
Explicație:
Se recomandă oprirea motorului în scopul reducerii consumului de combustibil în cazul unei opriri lungi la o trecere la nivel cu calea ferată sau la culoarea roșie a unui semafor care, de regulă, durează foarte mult. Oprirea motorului în aceste situații se recomandă doar în scopul reducerii consumului de combustibil. Trebuie să țineți cont că este doar o recomandare, nu este o obligație.
Se recomandă oprirea motorului în scopul reducerii consumului de combustibil în cazul unei opriri lungi la o trecere la nivel cu calea ferată sau la culoarea roșie a unui semafor care, de regulă, durează foarte mult. Oprirea motorului în aceste situații se recomandă doar în scopul reducerii consumului de combustibil. Trebuie să țineți cont că este doar o recomandare, nu este o obligație.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
40%
A la hotărârea agentului de circulaţie;
B la expirarea termenului de suspendare, dacă a fost promovat testul de verificare a cunoştinţelor, în situaţiile prevăzute de lege;
C atunci când procesul verbal de contravenţie a fost anulat printr-o hotărâre judecătorească definitivă.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A niciuna, indicatorul fiind de informare;
B niciuna, întrucât indicatorul nu vi se adresează;
C permite trecerea numai în direcţia indicată, oricare ar fi în acel moment semnalul în funcţiune al semaforului.
Regulamentul Rutier
Articolul 51
(2) Când semaforul este însoţit de una sau mai multe lămpi care emit lumină intermitentă de culoare verde sub forma uneia sau unor săgeţi pe fond negru către dreapta, acestea permit trecerea numai în direcţia indicată, oricare ar fi în acel moment semnalul în funcţiune al semaforului.
Articolul 59
(4) Când un semafor cu trei culori are o lumina verde intermitentă suplimentara, montată la acelaşi nivel cu lumina verde normală a semaforului, sub forma unei săgeţi verzi pe fond negru, cu vârful spre dreapta, aprinderea acesteia semnifica permisiunea pentru vehicule de a-şi continua drumul în direcţia indicată de săgeata, indiferent de culoarea semaforului electric, cu condiţia acordării priorităţii de trecere vehiculelor şi pietonilor care au drept de circulaţie.
Articolul 51
(2) Când semaforul este însoţit de una sau mai multe lămpi care emit lumină intermitentă de culoare verde sub forma uneia sau unor săgeţi pe fond negru către dreapta, acestea permit trecerea numai în direcţia indicată, oricare ar fi în acel moment semnalul în funcţiune al semaforului.
Articolul 59
(4) Când un semafor cu trei culori are o lumina verde intermitentă suplimentara, montată la acelaşi nivel cu lumina verde normală a semaforului, sub forma unei săgeţi verzi pe fond negru, cu vârful spre dreapta, aprinderea acesteia semnifica permisiunea pentru vehicule de a-şi continua drumul în direcţia indicată de săgeata, indiferent de culoarea semaforului electric, cu condiţia acordării priorităţii de trecere vehiculelor şi pietonilor care au drept de circulaţie.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A la semnalele îndrumătorilor de circulaţie ai Ministerului Apărării;
B la semnalele conducătorilor de vehicule care virează la dreapta;
C la semnalele conducătorilor vehiculelor care circulă din sens invers.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
33%
A numai atunci când nu aveţi experienţă în conducere;
B numai dacă autovehiculul pe care îl conduceţi nu are frânele eficiente;
C în orice situaţie.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 51 - Conducătorul unui vehicul care circulă în spatele altuia are obligaţia de a păstra o distanţă suficientă faţă de acesta, pentru evitarea coliziunii.
Articolul 51 - Conducătorul unui vehicul care circulă în spatele altuia are obligaţia de a păstra o distanţă suficientă faţă de acesta, pentru evitarea coliziunii.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%
A autoturismul alb;
B autoturismul roşu;
C autoturismul albastru.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%
A toate;
B autoturismul verde şi cel roşu;
C autoturismul albastru şi cel galben.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A autoturismul;
B autocamionul;
C autobuzul.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A legea nu prevede;
B orice autovehicul pentru care se obţine aprobarea poliţiei rutiere;
C vehiculele aparţinând poliţiei, jandarmeriei şi poliţiei de frontieră.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
(2) Sunt autorizate să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase:
b) pentru lumina albastră - autovehiculele aparținând poliției, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apărării Naționale, unităților speciale ale Serviciului Român de Informații și ale Serviciului de Protecție și Pază, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum și autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public, atunci când se deplasează în acțiuni de intervenție sau în misiuni care au caracter de urgență;
(2) Sunt autorizate să utilizeze semnale speciale de avertizare luminoase:
b) pentru lumina albastră - autovehiculele aparținând poliției, jandarmeriei, poliției de frontieră, Agenției Naționale de Administrare Fiscală, serviciului de ambulanță sau medicină legală, protecției civile, Ministerului Apărării Naționale, unităților speciale ale Serviciului Român de Informații și ale Serviciului de Protecție și Pază, Administrației Naționale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justiției, precum și autovehiculele de serviciu ale procurorilor din Ministerul Public, atunci când se deplasează în acțiuni de intervenție sau în misiuni care au caracter de urgență;
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A autovehiculele mai vechi de 10 ani;
B autovehiculele cu sistemele de frânare şi de direcţie grav avariate;
C autovehiculele cu inscripţia „ŞCOALĂ”.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A autoturismul roşu;
B autoturismul albastru;
C ambele autoturisme.
Explicație:
În intersecțiile prin care circulă și tramvaie sunteți obligat să lăsați liber traseul tramvaiului.
În intersecțiile prin care circulă și tramvaie sunteți obligat să lăsați liber traseul tramvaiului.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A autoturismul alb;
B autoturismul roşu;
C ambele autoturisme.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%