35. Care dintre indicatoarele alăturate creează obligaţii pentru conducătorii de vehicule?
A indicatorul nr. 1;
B indicatorul nr. 2;
C ambele indicatoare.
Explicație:
Indicatorul 1 creează obligații pentru conducătorii de vehicule, pentru că este un indicator de obligare: arată o zonă special destinată bicicliștilor și pietonilor, deci șoferii nu au voie să circule sau să oprească pe acel sector. Ei trebuie să respecte delimitarea și să nu pună în pericol participanții vulnerabili la trafic. Indicatorul 2, cel triunghiular, este doar un semn de avertizare care informează șoferii că urmează o trecere pentru pietoni, însă nu le impune vreo obligație directă. Obligația de a acorda prioritate pietonilor vine din marcajul de pe carosabil sau din indicatorul specific „Trecere pentru pietoni”, nu din semnul de avertizare.
Indicatorul 1 creează obligații pentru conducătorii de vehicule, pentru că este un indicator de obligare: arată o zonă special destinată bicicliștilor și pietonilor, deci șoferii nu au voie să circule sau să oprească pe acel sector. Ei trebuie să respecte delimitarea și să nu pună în pericol participanții vulnerabili la trafic. Indicatorul 2, cel triunghiular, este doar un semn de avertizare care informează șoferii că urmează o trecere pentru pietoni, însă nu le impune vreo obligație directă. Obligația de a acorda prioritate pietonilor vine din marcajul de pe carosabil sau din indicatorul specific „Trecere pentru pietoni”, nu din semnul de avertizare.
OUG nr. 195/2002 – Articolul 6
În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile şi termenii de mai jos au următorul înţeles:
6. AutovehiculOrice vehicul echipat cu motor de propulsie, utilizat în mod obişnuit pentru:
- transportul persoanelor sau mărfurilor pe drum, ori
- tractarea, pe drum, a vehiculelor utilizate pentru transportul persoanelor sau mărfurilor.
Excepții:
- Tramvaiele (vehiculele care se deplasează pe șine)
- Tractoarele agricole sau forestiere
Notă: Troleibuzele sunt considerate autovehicule.
10. BicicletăVehiculul prevăzut cu două roți, propulsat prin forța musculară, cu ajutorul pedalelor ori manivelelor.
Sunt asimilate bicicletei:
- Vehiculele cu pedale cu pedalare asistată, echipate cu un motor electric auxiliar cu puterea nominală continuă ≤ 250 W, care:
- Își întrerupe asistarea atunci când ciclistul încetează să pedaleze, sau
- Își reduce progresiv asistarea pe măsură ce viteza crește, fiind întreruptă complet înainte ca viteza vehiculului să atingă 25 km/h.
- Bicicletele cu motor, astfel cum sunt prevăzute în Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2013 privind omologarea și supravegherea pieței pentru vehiculele cu două sau trei roți și pentru cvadricicluri.
Vehicul cu două sau trei roți și ghidon, utilizat pentru transportul unei singure persoane, care:
- Nu este prevăzut cu loc șezând sau
- Este echipat cu un loc șezând pentru conducător, al cărui punct de ședere de referință se află:
- La ≤ 540 mm în cazul trotinetelor cu două roți
- La ≤ 400 mm în cazul trotinetelor cu trei roți
Caracteristici:
- Viteză maximă prin construcție: ≥ 6 km/h, dar ≤ 25 km/h
- Echipat cu motor electric
- Punctul de ședere de referință are înțelesul prevăzut în Regulamentul (UE) nr. 168/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 ianuarie 2013
Sistemul mecanic care se deplasează pe drum, cu sau fără mijloace de autopropulsare, utilizat în mod curent pentru:
- Transportul de persoane și/sau bunuri
- Efectuarea de servicii sau lucrări
Dificultate Întrebare: MEDIE
41%
Vizualizări: 101