A pe străzile cu sens unic;
B în intersecţii şi la mai puţin de 50 m de cel mai apropiat colţ al intersecţiei;
C la mai puţin de 100 m de o trecere la nivel cu calea ferată.
Pentru varianta A
Regulament - Articolul 126
Se interzice întoarcerea vehiculului:
a) în locurile în care este interzisă oprirea voluntară a vehiculelor, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 142 lit. f);
b) în intersecţiile în care este interzis virajul la stânga, precum şi în cele în care, pentru efectuare, este necesară manevrarea înainte şi înapoi a vehiculului;
c) în locurile unde soliditatea drumului nu permite;
d) pe drumurile cu sens unic;
e) pe marcajul pietonal;
f) în locurile în care este instalat indicatorul "Întoarcerea interzisă".
Pentru varianta B
Regulament - Articolul 126
Se interzice întoarcerea vehiculului:
a) în locurile în care este interzisă oprirea voluntară a vehiculelor, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 142 lit. f);
Regulament - Articolul 142
Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
a) în zona de acţiune a indicatorului "Oprirea interzisă";
...
f) în intersecţii, inclusiv cele cu circulaţie în sens giratoriu, precum şi în zona de preselecţie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanţă mai mica de 25 m de coltul intersecţiei;
Pentru varianta C
Regulament - Articolul 126
Se interzice întoarcerea vehiculului:
a) în locurile în care este interzisă oprirea voluntară a vehiculelor, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 142 lit. f);
Regulament - Articolul 142
Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
a) în zona de acţiune a indicatorului "Oprirea interzisă";
b) pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă şi la o distanţă mai mica de 50 m înainte şi după acestea;
...
Regulament - Articolul 126
Se interzice întoarcerea vehiculului:
a) în locurile în care este interzisă oprirea voluntară a vehiculelor, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 142 lit. f);
b) în intersecţiile în care este interzis virajul la stânga, precum şi în cele în care, pentru efectuare, este necesară manevrarea înainte şi înapoi a vehiculului;
c) în locurile unde soliditatea drumului nu permite;
d) pe drumurile cu sens unic;
e) pe marcajul pietonal;
f) în locurile în care este instalat indicatorul "Întoarcerea interzisă".
Pentru varianta B
Regulament - Articolul 126
Se interzice întoarcerea vehiculului:
a) în locurile în care este interzisă oprirea voluntară a vehiculelor, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 142 lit. f);
Regulament - Articolul 142
Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
a) în zona de acţiune a indicatorului "Oprirea interzisă";
...
f) în intersecţii, inclusiv cele cu circulaţie în sens giratoriu, precum şi în zona de preselecţie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanţă mai mica de 25 m de coltul intersecţiei;
Pentru varianta C
Regulament - Articolul 126
Se interzice întoarcerea vehiculului:
a) în locurile în care este interzisă oprirea voluntară a vehiculelor, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 142 lit. f);
Regulament - Articolul 142
Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
a) în zona de acţiune a indicatorului "Oprirea interzisă";
b) pe trecerile la nivel cu calea ferată curentă şi la o distanţă mai mica de 50 m înainte şi după acestea;
...
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A pe poduri şi sub poduri;
B pe drumurile naţionale;
C la mai puţin de 50 m de intrarea în sediile instituţiilor.
Regulamentul Rutier
Articolul 126
Se interzice întoarcerea vehiculului:
a) în locurile în care este interzisă oprirea voluntară a vehiculelor, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 142 lit. f);
Articolul 142
Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
c) pe poduri, pe şi sub pasaje denivelate, precum şi pe viaducte;
Articolul 126
Se interzice întoarcerea vehiculului:
a) în locurile în care este interzisă oprirea voluntară a vehiculelor, cu excepţia cazurilor prevăzute la art. 142 lit. f);
Articolul 142
Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
c) pe poduri, pe şi sub pasaje denivelate, precum şi pe viaducte;
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A la o distanţă mai mică de 100 m de staţiile de autobuz, troleibuz sau tramvai;
B pe drumurile pe care o bandă de circulaţie este ocupată de linia de tramvai;
C la mai puţin de 50 m de trecerea la nivel cu o cale ferată curentă.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%
A la o distanţă mai mică de 50 m de staţia de autobuz, troleibuz sau tramvai;
B în rampă, unde vizibilitatea este sub 50 m;
C pe străzile pe care circulaţia se desfăşoară în ambele sensuri.
Explicație:
Întoarcerea unui autovehicul este interzisă în rampă atunci când vizibilitatea este sub 50 de metri. Această restricție are ca scop prevenirea accidentelor în zonele cu vizibilitate redusă, unde șoferii care se apropie nu pot observa la timp vehiculul care efectuează manevra de întoarcere. Conform legislației rutiere, întoarcerea este interzisă în locurile unde oprirea voluntară a vehiculelor este interzisă, inclusiv în curbe și în alte locuri cu vizibilitate redusă sub 50 m.
Întoarcerea unui autovehicul este interzisă în rampă atunci când vizibilitatea este sub 50 de metri. Această restricție are ca scop prevenirea accidentelor în zonele cu vizibilitate redusă, unde șoferii care se apropie nu pot observa la timp vehiculul care efectuează manevra de întoarcere. Conform legislației rutiere, întoarcerea este interzisă în locurile unde oprirea voluntară a vehiculelor este interzisă, inclusiv în curbe și în alte locuri cu vizibilitate redusă sub 50 m.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
33%
A semnalizarea şi asigurarea din faţă, din spate şi din lateral;
B oprirea şi semnalizarea intenţiei de a întoarce;
C asigurarea şi încadrarea pe banda de lângă axul drumului.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%
A respectaţi semnificaţia indicatorului rutier;
B respectaţi semnificaţia culorii semaforului;
C circulaţi cu atenţie şi acordaţi prioritate de trecere vehiculelor de pe drumul transversal.
OUG - Articolul 31
Participanţii la trafic trebuie să respecte regulile de circulaţie, semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţistului rutier, precum şi semnificaţia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutieră, în următoarea ordine de prioritate:
a) semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţistului rutier;
b) semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore ale autovehiculelor, prevăzute la art. 32 alin. (2) lit. a) şi b);
c) semnalizarea temporară care modifică regimul normal de desfăşurare a circulaţiei;
d) semnalele luminoase sau sonore;
e) indicatoarele;
f) marcajele;
g) regulile de circulaţie.
Participanţii la trafic trebuie să respecte regulile de circulaţie, semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţistului rutier, precum şi semnificaţia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutieră, în următoarea ordine de prioritate:
a) semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţistului rutier;
b) semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore ale autovehiculelor, prevăzute la art. 32 alin. (2) lit. a) şi b);
c) semnalizarea temporară care modifică regimul normal de desfăşurare a circulaţiei;
d) semnalele luminoase sau sonore;
e) indicatoarele;
f) marcajele;
g) regulile de circulaţie.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A nu, deoarece în acest caz se aplică regula priorităţii de dreapta;
B nu, deoarece ambulanţa nu face parte din categoria autovehiculelor cu regim prioritar;
C da.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A nu, deoarece şi în acest caz se aplică regula priorităţii de dreapta;
B nu, deoarece autovehiculul destinat stingerii incendiilor nu face parte din categoria autovehiculelor cu regim prioritar;
C da.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A să reducă viteza, întrucât se creează pericolul de blocare;
B să oprească autovehiculele, în afara situaţiilor impuse de trafic;
C să întoarcă, prin ocolirea sensului giratoriu.
Regulamentul Rutier
Articolul 142 - Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
f) în intersecţii, inclusiv cele cu circulaţie în sens giratoriu, precum şi în zona de preselecţie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanţă mai mica de 25 m de coltul intersecţiei;
Articolul 142 - Se interzice oprirea voluntară a vehiculelor:
f) în intersecţii, inclusiv cele cu circulaţie în sens giratoriu, precum şi în zona de preselecţie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanţă mai mica de 25 m de coltul intersecţiei;
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A să reducă viteza şi să-şi continue drumul cu atenţie;
B să respecte semnificaţia culorii semaforului;
C să acorde prioritate de trecere ambulanţei.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A cel mult 30 km/h;
B cel mult 20 km/h;
C cel mult 5 km/h.
Explicație:
Definitie – Zona pietonala este zona special dedicata circulatiei pietonilor in care autovehiculele se supun unui set de reguli speciale de circulatie. In zonele pietonale care trebuie sa fie semnalizate ca atare, conducatorii de autovehicule pot intra doar in cazul in care locuieste in zona sau presteaza servicii publice de tipul “door to door” si nu are alta posibilitate de acces. Autoturismele care circula in zonele pietonale au obligatia sa nu depaseasca viteza de 5 km/ ora si sa dea prioritate pietonilor. In zonele pietonale autoturismele trebuie sa nu impiedice circulatia pietonilor, iar la iesirea din aceste zone se acorda prioritate autovehiculelor de pe partea carosabila.
Definitie – Zona pietonala este zona special dedicata circulatiei pietonilor in care autovehiculele se supun unui set de reguli speciale de circulatie. In zonele pietonale care trebuie sa fie semnalizate ca atare, conducatorii de autovehicule pot intra doar in cazul in care locuieste in zona sau presteaza servicii publice de tipul “door to door” si nu are alta posibilitate de acces. Autoturismele care circula in zonele pietonale au obligatia sa nu depaseasca viteza de 5 km/ ora si sa dea prioritate pietonilor. In zonele pietonale autoturismele trebuie sa nu impiedice circulatia pietonilor, iar la iesirea din aceste zone se acorda prioritate autovehiculelor de pe partea carosabila.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A viteza minimă obligatorie de 20 km/h;
B viteza maximă de 20 km/h;
C viteza maximă de 30 km/h.
Regulamentul Rutier
Art. 158.
(2) Conducatorii de vehicule sunt obligati sa circule cu o viteza de cel mult 20 km/h, sa nu stationeze sau sa parcheze vehiculul în afara spatiilor anume destinate si semnalizate ca atare, sa nu stânjeneasca sau sa împiedice circulatia pietonilor chiar daca, în acest scop, trebuie sa opreasca.
Art. 158.
(2) Conducatorii de vehicule sunt obligati sa circule cu o viteza de cel mult 20 km/h, sa nu stationeze sau sa parcheze vehiculul în afara spatiilor anume destinate si semnalizate ca atare, sa nu stânjeneasca sau sa împiedice circulatia pietonilor chiar daca, în acest scop, trebuie sa opreasca.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A copiii nu se pot juca pe partea carosabilă;
B pietonii pot folosi toată lăţimea părţii carosabile;
C viteza maximă admisă este de 30 km/h.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%
A o compresă de vată sterilă;
B o compresă din tifon steril;
C o compresă oarecare.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A viteza trebuie adaptată noilor condiţii de iluminare;
B nu aveţi obligaţii legale;
C vederea se adaptează instantaneu.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A se apelează la cunoştinţe care au mai întâlnit astfel de situaţii;
B se continuă deplasarea, întrucât defecţiunea se datorează stării drumului public;
C se apelează numai la atelierele specializate, care au personal calificat.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
33%
A conducătorii de autovehicule vor da dovadă de prudenţă sporită;
B conducătorii de autovehicule nu au nicio obligaţie, dacă nu există un agent de cale ferată;
C se va respecta semnificaţia semaforului electric.
Explicație:
Semafoarele electrice nu se întalnesc la trecerile la nivel cu calea ferată industrială.
Semafoarele electrice nu se întalnesc la trecerile la nivel cu calea ferată industrială.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 60
(1) Participanţii la trafic trebuie să dea dovada de prudenţă sporită la apropierea şi traversarea liniilor de cale ferată curentă sau industrială, după caz.
Articolul 60
(1) Participanţii la trafic trebuie să dea dovada de prudenţă sporită la apropierea şi traversarea liniilor de cale ferată curentă sau industrială, după caz.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
33%
A opriţi obligatoriu;
B reduceţi viteza şi, la nevoie, opriţi;
C măriţi viteza.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A instalaţia de închidere şi deschidere a barierelor nu funcţionează normal;
B trenul se apropie, urmând ca barierele să se închidă automat;
C trebuie să traversaţi de urgenţă calea ferată.
Regulament - Articolul 138
(1) Conducătorul de vehicul este obligat să oprească atunci când:
a) barierele sau semibarierele sunt coborâte, în curs de coborâre sau de ridicare;
b) semnalul cu lumini roşii şi/sau semnalul sonor sunt în funcţiune;
c) întâlneşte indicatorul "Trecerea la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere", "Trecerea la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere" sau "Oprire".
(2) Vehiculele trebuie să oprească, în ordinea sosirii, în locul în care există vizibilitate maxima asupra caii ferate fără a trece de indicatoarele prevăzute la alin. (1) lit. c) sau, după caz, înaintea marcajului pentru oprire ori înaintea barierelor sau semibarierelor, când acestea sunt închise, în curs de coborâre sau de ridicare.
Regulament - Articolul 70
(4) La trecerea la nivel cu calea ferată prevăzută cu instalaţii de semnalizare automată cu bariere, semnalizarea de interzicere a circulaţiei rutiere se realizează în condiţiile prevăzute la art. 69 alin. (2), precum şi prin coborârea în poziţie orizontala a semibarierelor.
Regulament - Articolul 69
(1) Trecerea la nivel cu calea ferată curentă fără bariere sau semibariere se semnalizează, după caz, cu indicatoarele "Trecere la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere" sau "Trecere la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere", însoţite de indicatorul "Oprire".
(2) La trecerea la nivel cu calea ferată curentă prevăzută cu instalaţii de semnalizare automată fără bariere, interzicerea circulaţiei rutiere se realizează, optic, prin funcţionarea dispozitivelor cu lumini intermitent-alternative roşii şi stingerea semnalizării de control reprezentate de lumină intermitentă albă şi, acustic, prin emiterea de semnale sonore intermitente.
Regulament - Articolul 71
(1) Semnalizarea de interzicere a circulaţiei rutiere se considera realizata chiar şi numai în una din următoarele situaţii:
a) prin aprinderea unei singure unităţi luminoase a dispozitivului cu lumină intermitent-alternativa roşie;
b) prin funcţionarea sistemului sonor;
c) prin poziţia orizontala a unei singure semibariere.
(1) Conducătorul de vehicul este obligat să oprească atunci când:
a) barierele sau semibarierele sunt coborâte, în curs de coborâre sau de ridicare;
b) semnalul cu lumini roşii şi/sau semnalul sonor sunt în funcţiune;
c) întâlneşte indicatorul "Trecerea la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere", "Trecerea la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere" sau "Oprire".
(2) Vehiculele trebuie să oprească, în ordinea sosirii, în locul în care există vizibilitate maxima asupra caii ferate fără a trece de indicatoarele prevăzute la alin. (1) lit. c) sau, după caz, înaintea marcajului pentru oprire ori înaintea barierelor sau semibarierelor, când acestea sunt închise, în curs de coborâre sau de ridicare.
Regulament - Articolul 70
(4) La trecerea la nivel cu calea ferată prevăzută cu instalaţii de semnalizare automată cu bariere, semnalizarea de interzicere a circulaţiei rutiere se realizează în condiţiile prevăzute la art. 69 alin. (2), precum şi prin coborârea în poziţie orizontala a semibarierelor.
Regulament - Articolul 69
(1) Trecerea la nivel cu calea ferată curentă fără bariere sau semibariere se semnalizează, după caz, cu indicatoarele "Trecere la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere" sau "Trecere la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere", însoţite de indicatorul "Oprire".
(2) La trecerea la nivel cu calea ferată curentă prevăzută cu instalaţii de semnalizare automată fără bariere, interzicerea circulaţiei rutiere se realizează, optic, prin funcţionarea dispozitivelor cu lumini intermitent-alternative roşii şi stingerea semnalizării de control reprezentate de lumină intermitentă albă şi, acustic, prin emiterea de semnale sonore intermitente.
Regulament - Articolul 71
(1) Semnalizarea de interzicere a circulaţiei rutiere se considera realizata chiar şi numai în una din următoarele situaţii:
a) prin aprinderea unei singure unităţi luminoase a dispozitivului cu lumină intermitent-alternativa roşie;
b) prin funcţionarea sistemului sonor;
c) prin poziţia orizontala a unei singure semibariere.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%
A primul la 90 m, al doilea la 60 m şi al treilea la 30 m;
B primul la 200 m, al doilea la 150 m şi al treilea la 100 m;
C primul la 150 m, al doilea la 100 m şi al treilea la 50 m.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
25%