A ambii conducători;
B niciunul;
C motociclistul, deoarece nu s-a apropiat de marginea din dreapta a drumului, cu toate că a fost semnalizat că urmează să fie depăşit.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A conducătorul care întâlneşte indicatorul „Cedează trecerea”;
B conducătorul care circulă din dreapta;
C conducătorul care întâlneşte indicatorul „Oprire”.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A sustragerea de la obligaţia de a supune motocicleta inspecţiei tehnice periodice;
B părăsirea locului accidentului care a avut ca urmare avarii;
C repararea motocicletei ce prezintă urme de accident, fără autorizaţia poliţiei.
Dificultate Întrebare: GREA
67%
A încălcarea dispoziţiilor legale cu privire la semnalizarea schimbării direcţiei de mers;
B încălcarea dispoziţiilor legale cu privire la folosirea luminilor din dotare pe timp de noapte;
C acumularea din nou a cel puţin 15 puncte de penalizare.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
33%
A niciunul;
B ambele;
C indicatorul 1.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A indicatorul 1;
B indicatorul 2;
C indicatorul 3.
Explicație:
Primul indicator se numeşte "Prioritate faţă de circulatia din sens invers" şi este montat pe sectoarele de drum îngustat unde nu au loc să circule două vehicule unul pe lângă celălalt. La întâlnirea acestui indicator, conducătorul autovehiculului are prioritate faţă de toate autovehiculele care circulă din sens opus. Indicatorul 2 se numeşte "Circulaţie în ambele sensuri" şi este întâlnit la ieşirea de pe un drum public cu sens unic. Are rolul de a atenţiona conducătorul auto că pe sectorul de drum următor se va circula în ambele sensuri. Nu are implicaţii în ceea ce priveşte prioritatea de trecere. Indicatorul 3 se numeşte "Prioritate pentru circulaţia din sens invers" şi se monteaza pe sectoarele de drum îngustat unde nu au loc să circule doua vehicule unul pe lângă celălalt. La întâlnirea acestui indicator, conducătorul autovehiculului pierde prioritatea faţă de toate autovehiculele care circulă din sens opus. Acest indicator poate fi insoţit şi de un panou adiţional pe care sunt precizate categoriile de autovehicule carora li se adreseaza acest indicator.
Primul indicator se numeşte "Prioritate faţă de circulatia din sens invers" şi este montat pe sectoarele de drum îngustat unde nu au loc să circule două vehicule unul pe lângă celălalt. La întâlnirea acestui indicator, conducătorul autovehiculului are prioritate faţă de toate autovehiculele care circulă din sens opus. Indicatorul 2 se numeşte "Circulaţie în ambele sensuri" şi este întâlnit la ieşirea de pe un drum public cu sens unic. Are rolul de a atenţiona conducătorul auto că pe sectorul de drum următor se va circula în ambele sensuri. Nu are implicaţii în ceea ce priveşte prioritatea de trecere. Indicatorul 3 se numeşte "Prioritate pentru circulaţia din sens invers" şi se monteaza pe sectoarele de drum îngustat unde nu au loc să circule doua vehicule unul pe lângă celălalt. La întâlnirea acestui indicator, conducătorul autovehiculului pierde prioritatea faţă de toate autovehiculele care circulă din sens opus. Acest indicator poate fi insoţit şi de un panou adiţional pe care sunt precizate categoriile de autovehicule carora li se adreseaza acest indicator.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A „Drum cu prioritate”;
B „Prioritate pentru circulaţia din sens invers”;
C „Circulaţie în ambele sensuri”.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A indicatorul 1;
B indicatorul 2;
C niciunul.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A indicatorul 1;
B indicatorul 2;
C indicatorul 3.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A indicatorul 1;
B indicatorul 2;
C niciunul.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A niciunul;
B indicatorul 1;
C indicatorul 2.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A semnalele luminoase;
B semnalizarea temporară, care modifică regimul normal de desfăşurare a circulaţiei;
C semnalele şi indicaţiile poliţistului.
Codul Rutier (OUG 195/2002)
Articolul 31 - Participanţii la trafic trebuie să respecte regulile de circulaţie, semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţistului rutier, precum şi semnificaţia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutieră, în următoarea ordine de prioritate:
a) semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţistului rutier;
b) semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore ale autovehiculelor, prevăzute la art. 32 alin. (2) lit. a) şi b);
c) semnalizarea temporară care modifică regimul normal de desfăşurare a circulaţiei;
d) semnalele luminoase sau sonore;
e) indicatoarele;
f) marcajele;
g) regulile de circulaţie.
Articolul 31 - Participanţii la trafic trebuie să respecte regulile de circulaţie, semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţistului rutier, precum şi semnificaţia diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutieră, în următoarea ordine de prioritate:
a) semnalele, indicaţiile şi dispoziţiile poliţistului rutier;
b) semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore ale autovehiculelor, prevăzute la art. 32 alin. (2) lit. a) şi b);
c) semnalizarea temporară care modifică regimul normal de desfăşurare a circulaţiei;
d) semnalele luminoase sau sonore;
e) indicatoarele;
f) marcajele;
g) regulile de circulaţie.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
33%
A să reducă viteza, atunci când trece pe lângă un poliţist rutier aflat în serviciu pe drumul public;
B să menţină curate plăcuţele cu numărul de înmatriculare, pentru a fi vizibile;
C să circule cu o viteză inferioară celei prescrise de indicatorul „Viteză minimă obligatorie”.
Dificultate Întrebare: GREA
67%
A vehiculele care coboară o pantă, faţă de vehiculele care urcă, dacă sunt de aceeaşi categorie;
B vehiculele care se pun în mişcare sau care ies din garaje şi curţi, faţă de cele care circulă pe drumul public;
C vehiculele care execută virajul spre stânga, faţă de cele care circulă din sens opus.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A trecerea unui vehicul pe lângă altul, care circulă din sens opus;
B trecerea unui vehicul înaintea altuia, aflat pe acelaşi sens de circulaţie, prin schimbarea direcţiei de mers sau ieşirea din banda pe care s-a aflat iniţial;
C trecerea unui vehicul pe lângă altul, care circulă pe banda alăturată în aceeaşi direcţie de mers.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A un vehicul cu 2, 3 sau 4 roţi, a cărui viteză nu depăşeşte 45 km/h, dotat cu un motor a cărui capacitate cilindrică nu depăşeşte 50 cm3;
B un autovehicul cu 2 roţi, cu sau fără ataş, echipat cu un motor a cărui capacitate cilindrică este mai mare de 50 cm3 şi/sau a cărui viteză maximă, prin construcţie, depăşeşte 45 km/h;
C un vehicul cu 2 roţi, a cărui viteză depăşeşte 80 km/h şi a cărui capacitate cilindrică este mai mare de 125 cm3 sau care are o putere mai mare de 4 kW, în cazul celor dotate cu motor electric.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A niciuna;
B deosebirea constă în durata de imobilizare a motocicletei;
C deosebirea constă în modul de aşezare şi asigurare a motocicletei pe drum.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A 100 km/h;
B 130 km/h;
C 90 km/h.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%
A 90 km/h;
B 70 km/h;
C 50 km/h.
Dificultate Întrebare: UȘOARĂ
33%
A 90 km/h;
B 70 km/h;
C 50 km/h.
Dificultate Întrebare: MEDIE
50%